Angstaanvallen/uitputting/onrust

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

o ja en suntheanine heb ik ook geprobeerd, maar ik ga daar eens in hoger, ik heb gelezen dta je tot 1000 mg mag gaan, en dat is vrij safe.... ik slik nu de voorgeschreven dosis en dat doet niet veel. En wat ook nog een optie is is pharmagaba, dat schijnt beter door de bloedhersenbarriere te gaan dan GABA, die haalt het vaak niet. Ik werd er alleen een beetje dizzy en kortademig van...

ook heb ik valeriaan gebruikt, werkt ook niet. Maar als je al kalmeringstabletten slikt is weinig natuurlijks krachtig genoeg om dat te evenaren, vandaar de wietolie die me is voorgesteld door mijn natuurdietiste...
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Hoi Dreamer,

Voor de cortisol kun je eventueel Hydrocortisone proberen.
Het komt vaak voor bij ME patiënten ( bij mij ook) dat de cortisol te laag is. Vooral dus in de ochtend.
Ik denk niet dat door de medicatie je cortisol te laag is. Maar dat dit soort medicatie niet goed genoeg werkt bij angsten die waarschijnlijk door hormoonhuishouding wordt uitgelokt lees je toch wel vaak.
Ik dacht dat jij het boek van dokter Wilson had gelezen?

Hoe dan ook. Ik was even gestopt met de cortisol want er zat lactose in en dacht dat ik daar last van had. Maar ga het binnenkort misschien nog eens proberen. Zonder lactose. Ze liggen klaar in de kast.

Punt blijft dat die medicatie die je nu slikt beter kan stoppen.
Ik heb op het moment weinig last van angsten. Wel stevige derealisatie. Wat ook geen pretje is.

Wat ik ook gemerkt heb is dus dat als ik veel zout en water consumeer mijn honger gevoel. Duizeligheid en derealisatie wat afneemt. En zeker stress bij inspanning.
Bij ME is vaak het bloedvolume ook te weinig. Waardoor extra stress op de bijnieren komt omdat die extra epinephrine probeert aan te maken. Om het bloed maar naar het hoofd te pompen. Met alle gevolgen van dien op de cortisol huishouding . Door meer bloedvolume is er dus minder stress en raken je bijnieren minder uitgeput.
Eigenlijk met dit verhaal zou ik aan de fludrocortisone moeten maar goed. Daar wist mijn huisarts te weinig vanaf.
dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

Ja daarom was ik elke ochtend begonnen met SOle, ben het vandaag alweer vergeten.

Ja stoppen met de medicatie daar zeg je me wat hoe doe je dat met ME en je al zo rot voelen???

ik ga nu een poging doen met wietolie en suntheanine,,, bid voor me dat dit aanslaat en ik met de lorazepam omlaag kan iig. ik moet daar van af geraken.

En die derealisatie ken ik dan zit je niet in een stevige angst maar ben je ook niet ontspannen, heel naar ja... absoluut geen pretje
Grigor schreef:Hoi Dreamer,

Voor de cortisol kun je eventueel Hydrocortisone proberen.
Het komt vaak voor bij ME patiënten ( bij mij ook) dat de cortisol te laag is. Vooral dus in de ochtend.
Ik denk niet dat door de medicatie je cortisol te laag is. Maar dat dit soort medicatie niet goed genoeg werkt bij angsten die waarschijnlijk door hormoonhuishouding wordt uitgelokt lees je toch wel vaak.
Ik dacht dat jij het boek van dokter Wilson had gelezen?

Hoe dan ook. Ik was even gestopt met de cortisol want er zat lactose in en dacht dat ik daar last van had. Maar ga het binnenkort misschien nog eens proberen. Zonder lactose. Ze liggen klaar in de kast.

Punt blijft dat die medicatie die je nu slikt beter kan stoppen.
Ik heb op het moment weinig last van angsten. Wel stevige derealisatie. Wat ook geen pretje is.

Wat ik ook gemerkt heb is dus dat als ik veel zout en water consumeer mijn honger gevoel. Duizeligheid en derealisatie wat afneemt. En zeker stress bij inspanning.
Bij ME is vaak het bloedvolume ook te weinig. Waardoor extra stress op de bijnieren komt omdat die extra epinephrine probeert aan te maken. Om het bloed maar naar het hoofd te pompen. Met alle gevolgen van dien op de cortisol huishouding . Door meer bloedvolume is er dus minder stress en raken je bijnieren minder uitgeput.
Eigenlijk met dit verhaal zou ik aan de fludrocortisone moeten maar goed. Daar wist mijn huisarts te weinig vanaf.
dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

ennemijn huisarts weet niks van ME enook niet van angsten... ik heb een nieuwe gevonden hopelijk dat die wat beter is...
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Wat is SOI?
dreamer84
Actief lid

Bericht door dreamer84 »

Grigor schreef:Wat is SOI?
Sole Keltisch zeezout plus water
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ja stoppen met de medicatie daar zeg je me wat hoe doe je dat met ME en je al zo rot voelen???
Nog eens, waar wij 't over hadden ...
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Ik zou ook wel willen weten waar jullie het over hadden Asje :-)
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Jij hebt er niks aan Grigor, maar vooruit. Als je door omstandigheden meerdere middelen in grotere doses bent gaan slikken, en dat - en alles wat je verder doet - helpt niet, lijkt het me een goed idee om in slaap in korte tijd af te kicken met behulp van LDN. Dat gebeurt al met drugsverslaving en LDN wordt ook al gebruikt bij ME. Mocht je daarna toch iets van een psychofarmacum nodig blijken te hebben kun je opnieuw mbv een ME-deskundige zien wat het beste middel is. Maar dan ben je wel van al die middelen af die niet helpen en waar je dus niet beter van wordt. Het zou zoeken zijn naar een mogelijkheid/kliniek waar dat kan, ik zou daarbij Coucke raadplegen.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Ah ok was mij ook ontglipt . Dank je .

LDN is ook heftig om mee te beginnen vind ik zelf. Maar goed. Hoop dat het gaat lukken Dreamer.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Maar hier is de LDN om te helpen afkicken terwijl je slaapt, dat is anders. Ik weet helemaal niet of Dreamer dit gaat doen hoor! Ik zou er wel voor gaan, maar ja.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Ldn voel je je wel een tijd echt knetter brak. Dus hoe bedoel je dat je het alleen voor de slaap afkicken gebruikt?
Gebruik je nu zelf LDN? Ik wil er wel weer ooit mee beginnen maar heel rustig aan.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik gebruik het niet hoor. Het wòrdt gebruikt op die manier.

Idd LDN héél rustig opbouwen als je het gaat gebruiken. Ik kan geen behandelingen doen die eerst slechter maken ivm constante (lawaai-)terreur hier, kan me dat op geen enkele manier permitteren, het is zo goed mogelijk overleven hier voorlopig.
Life smells...
Grigor
Gevorderd lid

Bericht door Grigor »

Snap het maar LDN is veel te intens voor afkicken van zo'n middel. Tenzij je geen ME hebt .
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Dat kun je helemaal niet beoordelen hoor. In slaap, met een lage dosis zou het mss goed kunnen. En het gaat om meerdere middelen.
Life smells...
Plaats reactie