Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%
 
Totaal aantal stemmen: 138
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik heb het advies van DM gekregen om 3 keer per week :shock: een injectie te laten zetten met vitb12 a 10 mg per keer!!!
Ik zie er zo ontzettend tegenop maar ik heb eigenlijk geen keus meer omdat ik zoveel klachten heb en daar wil ik maar al te graag vanaf,maar die spuiten..........
Ik ga het eerst nog ff met de huisarts overleggen hoe we het gaan doen want wie gaat er prikken??
Ik ben zelf ziekenverzorgende dus ik kan het eigenlijk ook zelf maar ik zie het niet zitten om mezelf een spuit te geven(schijterd he??)
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Niessie,
niessie schreef:Ik heb het advies van DM gekregen om 3 keer per week :shock: een injectie te laten zetten met vitb12 a 10 mg per keer!!!
Ik zie er zo ontzettend tegenop maar ik heb eigenlijk geen keus meer omdat ik zoveel klachten heb en daar wil ik maar al te graag vanaf,maar die spuiten.......... Ik ga het eerst nog ff met de huisarts overleggen hoe we het gaan doen want wie gaat er prikken??Ik ben zelf ziekenverzorgende dus ik kan het eigenlijk ook zelf maar ik zie het niet zitten om mezelf een spuit te geven(schijterd he??)
Ik hoop dat je huisarts verstand heeft van vitamine B12 en de juiste behandeling. Meestal moet je flink in discussie met de huisarts in Nederland, want zij weten er te weinig van en zijn vaak geen voorstander van injecties. Je huisarts vond een waarde van 219 eerder toch niet relevant? (terwijl dit dus wel behandeld had moeten worden). Ik ben benieuwd wat je huisarts straks vindt van het advies van DML!

Tip: Bereid je goed voor en informeer je goed en neem informatie mee naar de huisarts zoals: http://www.stichtingb12tekort.nl/behandeling.htm En: http://www.fk.cvz.nl/default.asp?soort= ... cobalamine
en het belangrijkste artikel in relatie tot ME:
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-492.html
(aanvulling ZZ)
(Louisa aan Zuiderzon: Dank je wel voor de belangrijke aanvulling, Zuiderzon. Dit was ik kwijt en lees het zelf ook nog eens even door :wink:)

:P En je hoeft niet bang te zijn voor de injecties. Als ze goed gezet worden dan voel je er bijna niets van. De vloeistof voel je. Bij mij wordt de injectie door een verpleegkundige bij de huisarts gezet en dat gaat prima.

Mijn zus is doktersassistente en zij mag van haar huisarts zelf de injecties zetten.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Ik zet de B12 injecties zelf, heb 1 keer prikles gehad en nu pas 2 keer zelf gedaan. maar het valt me reuze mee, het is niet eng en helemaal niet pijnlijk. Ik spuit in mijn bovenbeen, want in de bil is wat lastig in je eentje. Ik heb wel kleinere naaldjes genomen dan voor de bilspier. Als je het ampul vlak voordat je het zet even opwarmd in je handen, en heeeeeel langszaam er in spuit, voel je helemaal niks, ook niet achteraf een beurs gevoel.
Ik vind het voordeel van zelf prikken dat je niet afhankelijk bent van anderen en ook op een door jezelf gewenst tijdstip kan prikken.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik heb net contact gehad met mijn huisarts en verteld over de vitb12 spuiten die DM voor heeft geschreven
De huisarts wilt voor de 100% meewerken en staat er ook achter!
Het is alleen een probleem dat de 10 mg ampullen die DM voorschrijft niet te verkrijgen zijn :shock:
Ik heb Himmunitas al gebeld en die gaven door dat ik het steunpunt apotheek moest bellen en dat heb ik gedaan maar ook daar kennen ze geen ampullen van 10 mg alleen van 50 mg en tabletten van 10 mg :shock:
Ik snap er niets van en ik heb maar een mailtje gestuurd naar Belinda de ass van DM wat ik nu moet doen
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Hallo,

ik heb Hydroxocobalamine 2 ml / 10 mg per ampul
voorgeschreven gekregen van Dr Uyttersprot
Ik denk dat je die moet hebben
dat is de meest werkzame soort B12
Vraag maar in je apotheek, ze kunnen dat gemakkelijk bestellen

groetjes
http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-492.html
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Niessie,
niessie schreef:Ik heb net contact gehad met mijn huisarts en verteld over de vitb12 spuiten die DM voor heeft geschreven. De huisarts wilt voor de 100% meewerken en staat er ook achter!
Dat is goed nieuws! Fijn dat je huisarts mee werkt!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Niessie,

Het Farmaceutisch Kompas geeft aan:

Dosering
I.m. of diep s.c.: begindosering 10 injecties à 1000 microg met een interval van ten minste 3 dagen; onderhoudsdosering 1000 microg eenmaal per 2 maanden of 300 microg eenmaal per maand.
Bij duidelijk neurologische afwijkingen: 1000 microg een- à tweemaal per week gedurende bv. 2 jaar.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Lieve allemaal :D
Bedankt voor jullie reacties TOP \:D/
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Afbeelding En nog meer info over B12, die ik van een B12 expert heb gekregen.

Zie informatie: http://home.kpn.nl/hindrikdejong/index.html
Zie behandeling: http://home.kpn.nl/hindrikdejong/behandeling.htm

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
zonaanbidster
Gevorderd lid
Berichten: 949
Lid geworden op: 08 jun 2007, 23:49

Bericht door zonaanbidster »

In Nederland:
Je kunt ze bestellen bij Natuurapotheek of je eigen apotheek zeggen dat de 10 mg/2 ml daar te krijgen is.
Dan kunnen zij het zelf bestellen.
Natuurapotheek zit in Pijnacker. 015-3614477.
hydroxocobalamine ac.10mg
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Dames erg bedankt :wink:
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Niesse,
niessie schreef:Dames erg bedankt :wink:
:P Graag gedaan, straks word je ook nog een een B12-expert. :wink:

Ik begrijp nu dat DML een veel hogere inhoud/dosering voorschrijft. Dat is in België dan weer anders dan in Nederland. Als je dat via de Natuurapotheek kunt bestellen, is dat helemaal prima. Zie: website: http://www.natuurapotheek.com

En ga je zelf de injecties zetten?.....

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Louisa

Ik mag van de huisarts niet zelf de injecties zetten omdat hij vind dat het door iemand gedaan moet worden die weet hoe te spuiten en daar bekend mee is bv een verpleegkundige!
Hij dacht zelfs aan wijkverpleging maar omdat ME/CVS geen erkende chronische ziekte is krijg ik daar ook geen indicatie voor :evil: :evil:
Ik heb morgen een gesprek met de huisarts hoe verder :wink:
Ik wil zelf ook wel gaan spuiten maar dat vindt hij geen goed idee :shock:
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Nou ja wat vreemd van je huisarts, het is zo simpel om deze te zetten, je prikt namelijk niet in een ader. Echt na 1 prikles van de asistent kun je het zelf. Mischien moet je de prikles eerst opperen. Succes!
Plaats reactie