Slaaptest Gelderse Vallei/ME-polikliniek/Slaapcentrum
Moderator: Moderators
- huppelepup
- Gevorderd lid
-
- Gevorderd lid
Morgen is het zo ver. De Gelderse vallei in Veenendaal. Ik heb echter nog een paar vraagjes:
- Hoelang duurt het gesprek bij de verpleegkundige?
- Moet je medicijnen gelijk ophalen bij de inpandige apotheek? Of kan/moet je die thuis ophalen?
- Hoelang duurt het gesprek bij de neuroloog ongeveer?
- Is alles op de BG (rolstoel gaat namelijk mee!)
- Moet je medicijnen gelijk ophalen bij de inpandige apotheek? Of kan/moet je die thuis ophalen?
Ik neem nu een half tab. en het gaat een stuk beter. Ben niet meer zo suf overdag. Naast de amitriptyline neem ik ook nog 0,5 mg. rivotril.huppelepup schreef:Ik heb vanuit ede 10 mg amitriptyline voorgeschreven gekregen. Dit nu drie nachten gebruikt maar ik merk geen verschil, wel op de dag dan ben ik nog suffer dan anders. Iets wat ik juist niet wil. Wat is jullie ervaring met dit middel?
Wel moet ik zeggen dat ik ook erg moest wennen met het nemen van de medicatie. In het begin moest ik als ik ze in nam meteen naar bed omdat ik helemaal van de wereld af raakte. Nu ruim 4 maanden verder neem ik de medicatie een half uur voor ik ga slapen en slaap gewoon beter maar ben gelukkig niet helemaal meer van de wereld.
Je moet dus echt wennen aan de medicatie en anders zou ik inderdaad proberen wat minder te nemen en kijken hoe het gaat. Bij mij ging het na ong 5 wk beter.
@ Stargazertje: Gesprek met verpleegkundige duurde denk ik wel minstens een halfuur
- medicijnen heb ik gewoon bij eigen apotheek opgehaald;
- gesprek neuroloog nog geen 10 min.
- alles is op de begane grond dus rolstoel vriendelijk.
Heel veel succes morgen
Gr. Nyx
Hoi stargazertje,
2. recept(en) krijg je mee kun je dan bij jouw eigen apotheek ophalen.
3. kort gesprek, 10 minuten, hooguit 15 minuten (dat was bij mij zo).
4. alles is op de BG.
En soms moet je iets langer wachten, als het (erg) druk is....
Veel succes morgen!
Groetjes, Louisa
1. ongeveer half uur, 3 kwartier (tenminste dat was bij mij zo).stargazertje schreef:Morgen is het zo ver. De Gelderse vallei in Veenendaal. Ik heb echter nog een paar vraagjes:
2. recept(en) krijg je mee kun je dan bij jouw eigen apotheek ophalen.
3. kort gesprek, 10 minuten, hooguit 15 minuten (dat was bij mij zo).
4. alles is op de BG.
En soms moet je iets langer wachten, als het (erg) druk is....
Veel succes morgen!
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Nee, ik had geen idee. Sterker nog, de nacht dat er bij mij gemeten is, had ik juist erg goed geslapen voor mijn gevoel. Maar ik bleek dus ook een heftige doorslaapstoornis te hebben. Ik werd vele malen wakker zonder het te weten, en kwam niet voldoende aan effectieve slaap toe.wisten jullie voordat je naar de slaappolie gingen dat jullie slaap-stoornissen hadden?
Leven is het meervoud van lef - Loesje
@ flexiluna
ok, flexiluna, thnx
heeft het geholpen, of ben je nog steeds bezig met onderzoeken?
liefs,
Ruth
heeft het geholpen, of ben je nog steeds bezig met onderzoeken?
liefs,
Ruth
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
@ flexiluna
Ik heb destijds medicatie gekregen (rivotril, maar daar werd ik depri van) en amytriptiline, dat laatste heeft een klein beetje geholpen.
Inmiddels gebruik ik dit ook niet meer. Ik ben nu bij DML. Nog aan het begin van mijn behandeling. volg tot nu toe alleen een dieet op basis van gevonden voedingsintoleranties, en dat heeft wel (gunstig) invloed op mijn slaap.
Een beetje dan.
Volgens DML is slaapstoornis een symptoom van ME. Hij doet daar in principe niks mee, maar gaat op zoek naar dieperliggende oorzaken.
Inmiddels gebruik ik dit ook niet meer. Ik ben nu bij DML. Nog aan het begin van mijn behandeling. volg tot nu toe alleen een dieet op basis van gevonden voedingsintoleranties, en dat heeft wel (gunstig) invloed op mijn slaap.
Een beetje dan.
Volgens DML is slaapstoornis een symptoom van ME. Hij doet daar in principe niks mee, maar gaat op zoek naar dieperliggende oorzaken.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Ik wist wel dat ik niet goed sliep maar de dag dat de slaaptest werd afgenomen had ik het idee dat ik een goede nacht had gehad dus was al bang dat er niets uit zou komen.she schreef:wisten jullie voordat je naar de slaappolie gingen dat jullie slaap-stoornissen hadden?
Uitslag was dat ik 12 keer wakker was geweest. In en doorslaapstoornis had en niet in 4e slaapfase kwam dus.
Mijn advies een slaaptest als je altijd vermoeid bent kan naar mijn idee geen kwaad. Soms heb je zelf niet eens door hoe slecht je eigenlijk slaapt.
-
- Gevorderd lid
-
- Gevorderd lid
Ben er van terug. Verpleegkundige hield bekend verhaal op dat ik lactose intollerant was ipv gluten? Ze had het ook over afbouwen via een dieet om er achter te komen en dat dit de enige oplossing is. Dat ga ik dus niet doen want ik kan het niet eens lichamelijk meer aan. Ze stond zeer sceptisch tegen over homeopatie en op het laatst had ik niet meer het idee dat ze voor mijn kant en problemen en hulpvraag open stond en meer met haar ding bezig.
Bezoek neuroloog was kort door uitlopen bezoek verpleegkundige en het feit dat ik in tranen zat iin mijn rolstoel zat door pure vermoeidheid. Melatonine-aanmaak is goed maar of dit nu komt doordat Lelystad 2x melatonine voorschreef en mijn lichaam daar zo van is geschrokken of dat het altijd al goed is geweest? Laatste is niet meer te achterhalen maar zou wel een hoop verklaren. Nu verhoging van een aantal medicijnen.
Bezoek neuroloog was kort door uitlopen bezoek verpleegkundige en het feit dat ik in tranen zat iin mijn rolstoel zat door pure vermoeidheid. Melatonine-aanmaak is goed maar of dit nu komt doordat Lelystad 2x melatonine voorschreef en mijn lichaam daar zo van is geschrokken of dat het altijd al goed is geweest? Laatste is niet meer te achterhalen maar zou wel een hoop verklaren. Nu verhoging van een aantal medicijnen.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Hoi stargazertje,
Fijn dat je weer thuis bent. Het kost altijd veel energie om naar Ede te gaan, de gesprekken te hebben etc.
Mag ik je iets vragen? Welke ME-verpleegkundige heb je gesproken? Degene die ik heb gesproken is juist voor een homeopatische/complementaire behandeling, of vond zij de homeopaat waar je nu bij bent niet geschikt?
Groetjes, Louisa
Fijn dat je weer thuis bent. Het kost altijd veel energie om naar Ede te gaan, de gesprekken te hebben etc.
Mag ik je iets vragen? Welke ME-verpleegkundige heb je gesproken? Degene die ik heb gesproken is juist voor een homeopatische/complementaire behandeling, of vond zij de homeopaat waar je nu bij bent niet geschikt?
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-
- Gevorderd lid
Heb je even de naam gestuurd per pm Louisa.
Slaaponderzoek is al gedaan bij Lelystad Felixloena. Op mijn opmerking dat het slaaponderzoek in het ziekenhuis Lelystad niet representatief was kreeg ik terug van de neurloog dat het bijna altijd zo was in een ziekenhuis. Daarom doen zij het thuis! Voorlopig dus alleen aantal medicijnen verhoogd. Oh en we moesten een herhaalconsult plannen maar dat zijn mijn moeder en ik dus even flink vergeten.
Voor ik het vergeet, werd gevraagd naar de stand van zaken in Lelystad en of ik nu wist wat er precies aan de hand was? Over combinatie amitriptyline en melatonine waren ze in ieder geval ook niet te spreken.
Kortsluiting in hersens en andere klachten werden door de verpleegkundige als overbelasting gegeven. Leuk, maar daarmee kom ik niet verder. Ook moest ik eerst maar stoppen met slapen overdag. Aangegeven dat ik dat meerdere keren heb geprobeerd maar dat ik daarna giga op mijn "snufferd" ging hierdoor en alles alleen maar erger werd en het resoluut geweigerd. Eerst slaap beter, dan ga ik vanzelf minder rust en slaap overdag nodig hebben!
Slaaponderzoek is al gedaan bij Lelystad Felixloena. Op mijn opmerking dat het slaaponderzoek in het ziekenhuis Lelystad niet representatief was kreeg ik terug van de neurloog dat het bijna altijd zo was in een ziekenhuis. Daarom doen zij het thuis! Voorlopig dus alleen aantal medicijnen verhoogd. Oh en we moesten een herhaalconsult plannen maar dat zijn mijn moeder en ik dus even flink vergeten.

Voor ik het vergeet, werd gevraagd naar de stand van zaken in Lelystad en of ik nu wist wat er precies aan de hand was? Over combinatie amitriptyline en melatonine waren ze in ieder geval ook niet te spreken.
Kortsluiting in hersens en andere klachten werden door de verpleegkundige als overbelasting gegeven. Leuk, maar daarmee kom ik niet verder. Ook moest ik eerst maar stoppen met slapen overdag. Aangegeven dat ik dat meerdere keren heb geprobeerd maar dat ik daarna giga op mijn "snufferd" ging hierdoor en alles alleen maar erger werd en het resoluut geweigerd. Eerst slaap beter, dan ga ik vanzelf minder rust en slaap overdag nodig hebben!
@ flexiluna en Nyx
Mijn gevoel zegt dat ik voorlopig niets moet doen met medicatie voor slaapproblemen. Ben met DML eens hierover.
Ik gebruik wel `s wiet; helpt een beetje om in slaap te vallen.
Sinds ik mijn dieet heb aangepast - gaat het trouwens beter met mijn slaap.
Al is die nig steeds rommelig.
Mijn gevoel zegt dat ik voorlopig niets moet doen met medicatie voor slaapproblemen. Ben met DML eens hierover.
Ik gebruik wel `s wiet; helpt een beetje om in slaap te vallen.
Sinds ik mijn dieet heb aangepast - gaat het trouwens beter met mijn slaap.
Al is die nig steeds rommelig.