Nieuwe aanvraag voorzieningen
Moderator: Moderators
-
- Gevorderd lid
Ik heb gelukkig de schriftelijk bevestiging van de rolstoelverlenendeorganisatie hier in de gemeente dat de medische gegevens binnen zijn gekomen. Maar er staat ook dat ze verder gaan met hun onderzoek. Pardon? Ik ben nu al sinds half maart bezig voor een rolstoel. Zit daar geen geen maximale termijn aan?
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
-
- Gevorderd lid
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
-
- Gevorderd lid
heb de beslissing net binnen gekregen. Ik heb van 25-5 t/m 25-11 recht op een rolstoel (beslissing is 3 juni pas opgestuurd) omdat ik na 6 maanden uit ben behandeld bij Lelystad en ik het dan wel zonder rolstoel kan redden. Oh en een hernieuwde aanvraag is niet mogelijk. Sinds wanneeris ME/CVS geneesbaar?

- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Dat is een tegenvaller.... Ik zou meteen in bezwaar gaan.
En hoezo een nieuwe aanvraag niet mogelijk? Je omstandigheden kunnen toch veranderen? Ik wist trouwens niet dat Lelystad een revalidatiekliniek was
Toch benijd ik je ook een beetje
.
Volgens mijn gemeente ben ik helemaal niet ziek dus kreeg helemaal niks.\, maar dat wist je al.
Ze hebben nu in elk geval al erkend dat je iets hebt, dat lijkt me een mooi uitgangspunt. Maar ik zou het niet zomaar accepteren.
Succes
En hoezo een nieuwe aanvraag niet mogelijk? Je omstandigheden kunnen toch veranderen? Ik wist trouwens niet dat Lelystad een revalidatiekliniek was

Toch benijd ik je ook een beetje

Volgens mijn gemeente ben ik helemaal niet ziek dus kreeg helemaal niks.\, maar dat wist je al.
Ze hebben nu in elk geval al erkend dat je iets hebt, dat lijkt me een mooi uitgangspunt. Maar ik zou het niet zomaar accepteren.
Succes
Leven is het meervoud van lef - Loesje
-
- Gevorderd lid
Blijkbaar verlenen ze maar 1 keer een rolstoel. Ze verwezen naar allerlei wetsartikelen en besluiten. Ik heb na overleg besloten om niet in bezwaar te gaan. Het zal anders worden opgelost. Ik wist dat ze zouden willen bezuinigen hiero, maar dit is gewoon van de zotte. ik vraag juist bij hun een rolstoel aan omdat ik hem langer dan de 6 maanden wil gebruiken dan via de thuiszorg. En daar ben je dan vanaf 18 maart mee bezig.
Snap alleen niet waarom ze een beslissing op 25-5 maken en 3 juni pas de brief sturen. Eer ik de rolstoel heb is waarschijnlijk nog meer tijd voorbij. Maar ze eisen wel dat ik op tijd de rolstoel inlever omdat ik anders 50 euro per dag boete moet betalen. Oh en ik mag hem ook niet besturen onder invloed van drank en/of medicijnen dus gebruiken mag ik hem ook niet als ik het goed begrijp?

Snap alleen niet waarom ze een beslissing op 25-5 maken en 3 juni pas de brief sturen. Eer ik de rolstoel heb is waarschijnlijk nog meer tijd voorbij. Maar ze eisen wel dat ik op tijd de rolstoel inlever omdat ik anders 50 euro per dag boete moet betalen. Oh en ik mag hem ook niet besturen onder invloed van drank en/of medicijnen dus gebruiken mag ik hem ook niet als ik het goed begrijp?

- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
Tja, typisch bureaucratie in de gezondheidszorg
.
Je moet je in NL heel veel moeite doen om bijna niets te krijgen. Ik noem dit soort beslissingen altijd zoethoudertjes. Moet je ook nog een eigen bijdrage betalen voor de duur dat je de rolstoel hebt? Als je pech hebt kun je dan beter zelf een tweedehands rolstoel kopen...
Dus begrijp ik het goed? Als je over een jaar of zo je been breekt door een ongeluk, mag je geen rolstoel meer aanvragen?
.
Lachwekkende regeltjes. Moet je hem ook nog verzekeren tegen lekke banden of zo
Ik verwacht eind deze week/ begin volgende week de uitspraak van de rechter omtrent mijn rolstoel/scootaanvraag. De soap gaat door.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Je moet je in NL heel veel moeite doen om bijna niets te krijgen. Ik noem dit soort beslissingen altijd zoethoudertjes. Moet je ook nog een eigen bijdrage betalen voor de duur dat je de rolstoel hebt? Als je pech hebt kun je dan beter zelf een tweedehands rolstoel kopen...
Dus begrijp ik het goed? Als je over een jaar of zo je been breekt door een ongeluk, mag je geen rolstoel meer aanvragen?
. Dat zou best nog wel even kunnen duren ja. Misschien moet jij ze een boete opleggen voor elke dag dat je gedurende deze periode geen rolstoel hebt. Dat zijn nu al zeker 10 dagenEer ik de rolstoel heb is waarschijnlijk nog meer tijd voorbij

Je wordt vast wel geduwd in de rolstoel. Dan ben jij dus niet de bestuurder, dus dat zit dan wel goed.Oh en ik mag hem ook niet besturen onder invloed van drank en/of medicijnen dus gebruiken mag ik hem ook niet als ik het goed begrijp?
Lachwekkende regeltjes. Moet je hem ook nog verzekeren tegen lekke banden of zo

Ik verwacht eind deze week/ begin volgende week de uitspraak van de rechter omtrent mijn rolstoel/scootaanvraag. De soap gaat door.
-
- Gevorderd lid
Nee, ik hoef geen eigen bijdrage te betalen als ik het goed heb, maar ik krijg wel een 2e handsje. En je begrijpt het goed, ze verlenen maar 1 keer een rolstoel. Hoe moet ik de boete aan hun opleggen? Als dat lukt en tegen de tijd dat ze leveren ben ik wel redelijk rijk.
Ik weet niet de preciese regeltjes en kan het ook niet nakijken. Papieren liggen bij iemand anders inmiddels. Ik weet wel dat als ik naar het buitenland ga ik van hun een goede reisverzekering ervoor moet afsluiten. Oh en als mijn rijbevoegdheid is afgenomen, mag ik hem ook zelf niet besturen? Huh? Zijn ze bang dat ik dan de snelheid ga overschrijden met dat ding of zo?
Hoop dat jouw uitspraak goed zal zijn Felixloena.
Ik weet niet de preciese regeltjes en kan het ook niet nakijken. Papieren liggen bij iemand anders inmiddels. Ik weet wel dat als ik naar het buitenland ga ik van hun een goede reisverzekering ervoor moet afsluiten. Oh en als mijn rijbevoegdheid is afgenomen, mag ik hem ook zelf niet besturen? Huh? Zijn ze bang dat ik dan de snelheid ga overschrijden met dat ding of zo?
Hoop dat jouw uitspraak goed zal zijn Felixloena.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
. Hihi, pas maar op voor flitspalen.Zijn ze bang dat ik dan de snelheid ga overschrijden met dat ding of zo?

Misschien kun je ze morgen even bellen om te vragen hoe lang het duurt?
Misschien kun je naar aanleiding daarvan wel een klachtenbrief sturen waarin je uitlegt dat er al zoveel dagen geen zorg verleend wordt waar je wel recht op hebt? Geen idee hoe je dat anders moet doen.
Ik heb een juridisch onderlegde vriendin die zoekt altijd veel voor me uit, dus dat is een voordeel.
Hopelijk heb je hem deze week in huis. Heb je al een helm? hihi.
Ik dacht dat die instanties opgericht waren om mensen te helpen, niet te pesten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
-
- Gevorderd lid
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:
-
- Gevorderd lid
Hij is op de post, maar man wat een energie heeft het weer gekost om zo'n brief te schrijven. Vroeger ging het toch een stuk makkelijker voor mijn gevoel. Gelukkig hield mijn inktcartridge het ook nog net vol en gaf hij pas bij mijn print bijna de geest. (Gelijk maar nieuwe online besteld. Puf om naar de winkel te gaan heb ik niet meer. Eindelijke definitieve medische brief heb ik hem maar niet laten printen. Dat is voor mij zelfs zware kost.
)