blunders door concentratie- en geheugenproblemen

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
hermelien1989
Beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 okt 2012, 19:41

Bericht door hermelien1989 »

haha wat een super topic is dit :) Ik krijg er helemal goede zin van :P

een paar dingetjes van mij:

Een paar jaar geleden ben ik door de deur van de stacaravan van mijn ouders heengelopen. Het was een glazen deur met motief, maar ik had hem echt niet gezien :P De deur zat er net een paar weken in omdat mijn vader en broertje er al doorheen waren gevallen bij het stoeien . Daarna hebben ze maar doorzichtig plastic in glasoptiek erin gezet.

Sinds 2 jaar woon ik op mezelf. Sindsdien heb ik veel moeite met het uit elkaar houden van de adressen. Ik gooi altijd de huisnummers door elkaar (en de postbode maar zoeken naar nummer 3 terwijl mijn ouders op nummer 6 wonen en er geen nummer 3 is:P) Ook moet ik altijd de postcodes goed nalezen.

op stage een handleiding lezen (en hem ook al vaker gedaan te hebben) en dan opeens alles fout te doen, dingen door elkaar te gooien en verkeerde oplossingen maken (gelukkig is mijn begeleider met de ziekte bekend :P) volgende week die kleuring dus maar opnieuw doen.

als mensen iets vertellen, dan versta ik het niet altijd. Dus ik zeg dan altijd wat en 2 seconden later antwoord ik op datgene wat ze verteld hebben (dus voordat ze het nog een keer gezegd hebben)
En soms zeg ik gewoon ja terwijl ik ze dus helemaal niet verstaan heb
Gebruikersavatar
nanda
Actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 04 mar 2011, 21:38
Locatie: lelystad

Bericht door nanda »

Van de week kwam ik er achter toen ik me klaar maakte om naar bed te gaan dat ik was vergeten mijn hond avondeten te geven :oops:

Oh ik vond dat toch wel heel erg....en hij heeft niet eens gebietst...
Het leven is wat je gebeurd terwijl je andere plannen maakt...
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Hoi Nanda,
Geef hem maar lekker wat extra :wink:
dan vind hij/of jij het helemaal niet erg meer.

Ik had eindelijk Bloemkool gekookt,
(was er steeds te moe voor)
strooi ik er speculaas kruiden op ,
in plaats van Nootmuskaat :roll:

ik heb de bloemkool afgespoeld,
dus het is nog goedgekomen.
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Gisteren een bord te weinig aan tafel gezet. Na al die jaren zou ik het toch moeten weten.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Spaarkaart voor gratis product A hebben en product B pakken en scannen.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Een van onze katten zit aan de buitenkant van het raam op de vensterbank, omdat ze graag naar binnen wil. Op weg naar het toilet maak ik even de voordeur voor haar open, zodat ze naar binnen kan. Wanneer ik van het toilet kom, maak ik de voordeur open om de kat binnen te laten. Huh, waar is die kat nou? O, ze is al binnen, dat had ik 2 min. eerder al gedaan :-k
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

"Wat een wietje!"

Ik bedoelde watje of mietje, maar haalde ze door elkaar...
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Bijna mijn huis afgebrand vandaag ... Een grote pot bonen op het vuur gezet en deze rats vergeten. In bed gekropen en twee uur later wakker geworden. In een blinde paniek naar de keuken gelopen toen ik de geur van bonen in huis rook.

Toeval wil dat we een nieuw kookvuur hebben gekocht vorige week. Het vorige was al maanden stuk, we kookten eenpansgerechten op één pitje. Ik snapte niets van de afmetingen en hubby was laks dus niemand kocht wat.

Onlangs kwam hij thuis met een naar mijn gevoel veel te dure kookplaat. Gelukkig zat er wel een beveiliging op want ze is vanzelf afgesprongen toen het water overkookte.

Met de vorige kookplaat was het vast kortsluiting of erger geweest.
Hij heeft een kus gekregen ter compensatie.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
petraroos
Donateur
Donateur
Berichten: 5756
Lid geworden op: 31 mei 2009, 10:58
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door petraroos »

goeiemorgen,

Inderdaad maar erg blij zijn met Hubby :) :wink:

Mijn zoon was donderdag jarig,
dus had ik hem s''ochtends vroeg al gefeliciteerd op Facebook,
zo ook mijn schoondochter,

Ik zou ze s''avonds nog bellen,(ze wonen niet bij mij in de buurt)
en wat denk je???
ben ik na het 8 uur journaal in slaap gevallen,zonder dat ik er erg in had,
(gebeurt zo vaak ).
en werd pas bij tienen wakker :oops: :oops:

ik heb gisteravond gauw gebeld,om te feliciteren.
en we konden er gelukkig om lachen.
:lol: :lol: :lol:

lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Een paar minuten in de lift staan en me afvragen waarom het zo lang duurt om één verdieping naar beneden te gaan.. Was al half in paniek omdat ik dacht dat de lift vast zat :roll:
Bleek dat ik niet op het knopje had gedrukt.. #-o
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Naar de speelgoedwinkel gaan voor een cadeautje. Met iets anders buitenkomen en vandaag tot de ontdekking komen dat de jongste geen cadeautje had voor een vriendje zijn verjaardag.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
dvb210
Actief lid
Berichten: 157
Lid geworden op: 09 jul 2012, 17:06

Bericht door dvb210 »

@pauliene
Dat heb ik ook heel vaak. Ik moet elke dag met de lift op school en het gebeurt me wel een paar keer per week.
Gebruikersavatar
pauliene
Moderator
Moderator
Berichten: 739
Lid geworden op: 22 nov 2011, 00:48
Locatie: Noord-Holland

Bericht door pauliene »

Hihi dvb, ik denk altijd maar gelukkig zijn er geen andere mensen bij :roll:
☆Happiness can be found even in the darkest of times, when one only remembers to turn on the light☆
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Wilde snel even 2 grote boodschappentassen achterin de kofferbak van de auto mikken. Deed de klep al omlaag en toen wilde ik toch nog even ze goed leggen. Daarna kwam ik omhoog maar ik was de klep vergeten. Baf...bijna even zwart beeld....sterretjes....en nu pijn in koppie,nek en schouders. Echt een handige actie. :roll:

Knalde deze week ook al bij het omdraaien in mijn bed tegen de muur. Het ergste? Niet de pijn maar de enorme holle klap. :lol:
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Bericht door stargazertje »

Wilde naar de autowasstraat en bedacht dat ik even een tang moest meenemen om de antenne eraf te halen. Vlak voor de autowasstraat had ik mijn duh moment omdat ik besefte dat ik de tang was vergeten. Mocht dus helemaal naar huis want zonder kreeg ik de antenne er echt niet zelf af.

In de wasstraat wilde ik al naar de loopbaan rijden en was vergeten dat ze normaal altijd de auto eerst even met de hogedrukreiniger afgaan.
Plaats reactie