Neuraal therapie
Moderator: Moderators
Gisteren bij een reumatoloog geweest. De afspraak stond al maanden gepland na de reuma-aanvallen eerder dit jaar. Dit keer geef ik mezelf een schouderklopje dat ik vriendelijk ben gebleven en geen zenuwinzinking heb gekregen bij de zoveelste ontkenning.
Na een korte inleiding waarbij ik ditmaal het woord ME of CVS niet vermeldde, kwam het volgende aan bod:
Hij bekeek mijn bloeduitslagen en zijn reactie was: "U heeft geen lupus. Veel mensen hebben een positieve ANF in hun bloed maar zijn perfect gezond."
Ik: Wat heb ik dan wel wel volgens u sinds 25 jaar?
Hij: "Dit bloedbeeld zegt niets." En begon alle redenen in het bloed op te noemen waarom ik het niet zou hebben (geen verhoogde crp, enz)
Ik: "Akkoord, er zijn andere symptomen die van toepassing moeten zijn."
Hij: "Kan u goed tegen de zon?"
Ik: "Nee."
Hij: "Wat krijgt u dan??
Ik: "Griepachtige symptomen, verbranding met blaren en koorts."
Hij: "Heeft u soms pijn en waar, last van Raynaud, hoe uit zich dat, ...
...
Hij: Heeft u soms last van koorts rond de 38° met klapperende tanden?"
Ik: "Ja!"
En toen niet alert genoeg geweest om door te vragen wat het mechanisme achter dit fenomeen is want geen enkele arts heeft me dat kunnen verklaren.
Zijn aandacht was nu een klein beetje gewekt. Op mijn vragen waarom ik nu die reuma-aanvallen heb gekregen, heeft hij zorgvuldig geen antwoord gegeven. Tot driemaal toe geen antwoord, zelfs niet toen ik hem naar biochemische processen van urinezuur vroeg. Hij zei zelfs het hoofdstuk biochemie 15 jaar geleden te hebben afgesloten (toen hij was afgestudeerd).
Hij zei laconiek dat hij het gevoel dat ik daar kwam zitten om een interessant gesprek met hem te hebben. (Ja hoor, ik smijt graag mijn geld door de ramen.)
Hij kon niet vatten dat low dose naltrexone beterschap had kunnen brengen noch dat vitamine B12 en B6 te laag konden staan ook al stonden de cijfers zwart op wit voor zijn neus want ... en nu komt het ... want dan zou ik macrocytaire anemie hebben en mijn leverwaarden verstoord zijn.
Als ik ooit nog eens zin om van gedachten te wisselen, mocht ik altijd eens bij hem langskomen en hij was aangenaam verrast dat ik open stond voor andere ideeën.
Wellicht omdat ik beleefd reageerde op zijn voorstel om mijn oren goed te bedekken tijdens de winter om minder last te hebben van het syndroom van Raynaud en wat aantekeningen nam omtrent ferritine.
Bij het buitengaan me toch op het hart gedrukt dat ik om de zes maanden de lupus moest laten controleren evenals mijn nieren ... Ik denk dat ik hem toch nog eens ga vereren met een telefoontje om te weten waar die lage koorts met klapperende tanden vandaan komt of door veroorzaakt wordt want ze verschijnt telkens uit het niets.
Na een korte inleiding waarbij ik ditmaal het woord ME of CVS niet vermeldde, kwam het volgende aan bod:
Hij bekeek mijn bloeduitslagen en zijn reactie was: "U heeft geen lupus. Veel mensen hebben een positieve ANF in hun bloed maar zijn perfect gezond."
Ik: Wat heb ik dan wel wel volgens u sinds 25 jaar?
Hij: "Dit bloedbeeld zegt niets." En begon alle redenen in het bloed op te noemen waarom ik het niet zou hebben (geen verhoogde crp, enz)
Ik: "Akkoord, er zijn andere symptomen die van toepassing moeten zijn."
Hij: "Kan u goed tegen de zon?"
Ik: "Nee."
Hij: "Wat krijgt u dan??
Ik: "Griepachtige symptomen, verbranding met blaren en koorts."
Hij: "Heeft u soms pijn en waar, last van Raynaud, hoe uit zich dat, ...
...
Hij: Heeft u soms last van koorts rond de 38° met klapperende tanden?"
Ik: "Ja!"
En toen niet alert genoeg geweest om door te vragen wat het mechanisme achter dit fenomeen is want geen enkele arts heeft me dat kunnen verklaren.
Zijn aandacht was nu een klein beetje gewekt. Op mijn vragen waarom ik nu die reuma-aanvallen heb gekregen, heeft hij zorgvuldig geen antwoord gegeven. Tot driemaal toe geen antwoord, zelfs niet toen ik hem naar biochemische processen van urinezuur vroeg. Hij zei zelfs het hoofdstuk biochemie 15 jaar geleden te hebben afgesloten (toen hij was afgestudeerd).
Hij zei laconiek dat hij het gevoel dat ik daar kwam zitten om een interessant gesprek met hem te hebben. (Ja hoor, ik smijt graag mijn geld door de ramen.)
Hij kon niet vatten dat low dose naltrexone beterschap had kunnen brengen noch dat vitamine B12 en B6 te laag konden staan ook al stonden de cijfers zwart op wit voor zijn neus want ... en nu komt het ... want dan zou ik macrocytaire anemie hebben en mijn leverwaarden verstoord zijn.
Als ik ooit nog eens zin om van gedachten te wisselen, mocht ik altijd eens bij hem langskomen en hij was aangenaam verrast dat ik open stond voor andere ideeën.
Wellicht omdat ik beleefd reageerde op zijn voorstel om mijn oren goed te bedekken tijdens de winter om minder last te hebben van het syndroom van Raynaud en wat aantekeningen nam omtrent ferritine.
Bij het buitengaan me toch op het hart gedrukt dat ik om de zes maanden de lupus moest laten controleren evenals mijn nieren ... Ik denk dat ik hem toch nog eens ga vereren met een telefoontje om te weten waar die lage koorts met klapperende tanden vandaan komt of door veroorzaakt wordt want ze verschijnt telkens uit het niets.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Interessant
Al heb ik verder geen idee wat ik van het hele gebeuren moet denken. (zowel van de man als van de medische kant)
De psychologe waar ik vorige zomer af en toe naartoe ging, vond soms ook dat ik teveel bezig was met interessante gesprekken proberen voeren, ipv met over mezelf te praten

De psychologe waar ik vorige zomer af en toe naartoe ging, vond soms ook dat ik teveel bezig was met interessante gesprekken proberen voeren, ipv met over mezelf te praten

Ik weet weinig.
Het gaat qua energie écht goed deze week vergeleken met de afgelopen weken. Ik heb mijn dutjes regelmatig nodig maar ze zijn nu korter en abrupter en voel me minder zombie in het algemeen. De belangrijkste uitschieters zijn de pulserende pijnen in de gewrichten en mijn rothumeur vanaf 17 uur.
Hubby is nu ook al ruim een week niet thuis en drie kinderen op mijn eentje opvoeden, met de nadruk op voederen, valt soms tegen. Ze hebben zoals de kleine vogeltjes in de tuin altijd honger ... en zoals pubers het betaamt weinig zin om te koken, af te wassen of op te ruimen uiteraard.
Met die slechte periode van de afgelopen weken is er wel duidelijk iets veranderd in mijn systeem. Ik had al lang geen instant crashes meer, eerder een constant uitgeput gevoel en dan een "ik moet nu gaan slapen gevoel".
Nu loop ik rond en dan plots kan ik uit het niets een crash hebben, alle energie zomaar weg. Dan moet ik gaan liggen, letterlijk alle spierkracht kwijt en verlies ik zelfs mijn stem bijvoorbeeld.
Vandaag opnieuw de spuitjes met Bryophyllum argento cultum D2 van Weleda
en procaine gekregen.
Ik ga opnieuw proberen te beginnen met het protocol om de methylatieblok op te heffen en zo de vitamine B12cyclus terug aan de praat te krijgen. Op termijn gaat de glutathion terug moeten stijgen en zullen toxische stoffen afgevoerd worden.
Het zal een directe impact hebben op de werking van de mitochondria en het zou de zenuwen moeten herstellen. Uiteindelijk zal het immuunsysteem er wel bij moeten varen.
Blijkbaar had ik de dosering te hoog ingezet vorige keer, namelijk 1/4 tabletje van de methylB12 en 1/2 van de adenosylB12. Het is beter om maar met 1/10 te beginnen van beiden en dat te combineren met 400 mcg folaat alsook alle andere supplementen die ik eerder heb vermeld. Vooral de potassium (kalium) kan wel eens een sleutelrol gaan spelen en het juiste tijdstip van inname van de carnitine en andere supplementen maar dat is een zorg voor later. Eerst zien hoe we hierop gaan reageren. De laatste keer lag ik total loss in de zetel.
Hubby is nu ook al ruim een week niet thuis en drie kinderen op mijn eentje opvoeden, met de nadruk op voederen, valt soms tegen. Ze hebben zoals de kleine vogeltjes in de tuin altijd honger ... en zoals pubers het betaamt weinig zin om te koken, af te wassen of op te ruimen uiteraard.
Met die slechte periode van de afgelopen weken is er wel duidelijk iets veranderd in mijn systeem. Ik had al lang geen instant crashes meer, eerder een constant uitgeput gevoel en dan een "ik moet nu gaan slapen gevoel".
Nu loop ik rond en dan plots kan ik uit het niets een crash hebben, alle energie zomaar weg. Dan moet ik gaan liggen, letterlijk alle spierkracht kwijt en verlies ik zelfs mijn stem bijvoorbeeld.
Vandaag opnieuw de spuitjes met Bryophyllum argento cultum D2 van Weleda
en procaine gekregen.
Ik ga opnieuw proberen te beginnen met het protocol om de methylatieblok op te heffen en zo de vitamine B12cyclus terug aan de praat te krijgen. Op termijn gaat de glutathion terug moeten stijgen en zullen toxische stoffen afgevoerd worden.
Het zal een directe impact hebben op de werking van de mitochondria en het zou de zenuwen moeten herstellen. Uiteindelijk zal het immuunsysteem er wel bij moeten varen.
Blijkbaar had ik de dosering te hoog ingezet vorige keer, namelijk 1/4 tabletje van de methylB12 en 1/2 van de adenosylB12. Het is beter om maar met 1/10 te beginnen van beiden en dat te combineren met 400 mcg folaat alsook alle andere supplementen die ik eerder heb vermeld. Vooral de potassium (kalium) kan wel eens een sleutelrol gaan spelen en het juiste tijdstip van inname van de carnitine en andere supplementen maar dat is een zorg voor later. Eerst zien hoe we hierop gaan reageren. De laatste keer lag ik total loss in de zetel.
goeiemorgen,
Ze zijn toch zo belachelijk AROGANT,
die artsen ,logen, Pshygologen en de rest.
Ik was er eens bij een,die zei je mag wel over je kanker praten,
maar niet over je ME,
Ik keek overdreven over mijn schouder,
hij vroeg waar ben je naar opzoek
Ik ,naar mijzelf,want ME hoort echt bij mij,
dus als ik er niet over mag praten ben ik weg,
en ben dus weggegaan, en nooit meer terug gegaan.
Hoe dom kun je zijn als Pshygoloog
Ik hooop voor je dat je crashen gauw verminderen Marlène,
en dat je spuitjes aan gaan slaan.
en kinderen kunnen ALTIJD eten,hebben altijd ruimte in hun maag.
het zijn net Holle Bolle gijzen
dikke kuffel
lieve groetjes
petraroos
Ze zijn toch zo belachelijk AROGANT,
die artsen ,logen, Pshygologen en de rest.

Ik was er eens bij een,die zei je mag wel over je kanker praten,
maar niet over je ME,

Ik keek overdreven over mijn schouder,
hij vroeg waar ben je naar opzoek

Ik ,naar mijzelf,want ME hoort echt bij mij,
dus als ik er niet over mag praten ben ik weg,
en ben dus weggegaan, en nooit meer terug gegaan.
Hoe dom kun je zijn als Pshygoloog

Ik hooop voor je dat je crashen gauw verminderen Marlène,
en dat je spuitjes aan gaan slaan.
en kinderen kunnen ALTIJD eten,hebben altijd ruimte in hun maag.
het zijn net Holle Bolle gijzen

dikke kuffel
lieve groetjes
petraroos
''ME telt vele kwalen,
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
wie wil ,kan ze komen halen.
ik ben ze liever kwijt dan rijk.''
Ik heb de beste week in jàààren achter de rug. No kidding. 's Morgens sprong ik haast als een fris konijn uit mijn bed. Tijdens de dag geen dood gewicht aan mijn lijf. Wel mijn middagdutje gerespecteerd maar het was korter en ik werd vanzelf wakker. Geen loom zwaar ik-weet-niet-hoe ik-uit-dit-bed-moet-geraken gevoel bij het openen van mijn ogen. Alleen vlammende pijn in mijn gewrichten en de eeuwige tintelingen in armen, benen en voeten.
Vrijdag was echt een topdag. Toen ben ik in de val gelopen van het teveel doen. Zaterdag stond ik krom van de verzuring en immuunreacties en toen was het schoolfeest. De essentiële rustpauze was om zeep. De drukte, lawaai, de zon ... enfin je kent het wel.
Vandaag opnieuw mijn nieuwe spuitjes gaan halen en hopen dat ze vanaf morgen terug zo'n effect teweegbrengen. De dokter is tevreden en heeft me nu ook de druppels voorgeschreven. Ik krijg dus een beetje procaine en een beetje Bryophyllum argento cultum D2 ingespoten.
Vanaf vorige week ook begonnen met 1/10 van smelttabletten van vitamine B12 en 400 mcg folaat om de dag. Voorlopig gaat dat goed.
dit zijn de merken die zijn uitgetest door Freddd van PhoenixRising.me qua opname en bleken het beste te zijn:
Jarrow Formulas 5mg Methyl B12,
under upper lip or tongue for at least 45 minutes for best effectiveness
http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Me ... s/117?at=0
Enzymatic Therapy 1mg B12 infusion,
under upper lip or tongue for at least 45-120 minutes for best effectiveness
http://www.iherb.com/Enzymatic-Thera...lets/2119?at=0
Solgar Metafolin 800mcg
http://www.iherb.com/Solgar-Folate-Meta ... 13961?at=0
Source Naturals Dibencozide 10mg
under upper lip or tongue for at least 45-120 minutes for best effectiveness,
from 1 per day to 1 per week
http://www.iherb.com/Dibencozide-Sub...ets/21571?at=0
Mijn kalium (potassium) probeer ik op te krikken met regelmatiger Alkala N te drinken. De snelheid waarmee dat verbruikt wordt, verhoogt blijkbaar als je vit B12 verbetert. Als die dus te laag staat, ga je je niet echt lekker voelen bij het innemen van een vit B12 supplement.
Vrijdag was echt een topdag. Toen ben ik in de val gelopen van het teveel doen. Zaterdag stond ik krom van de verzuring en immuunreacties en toen was het schoolfeest. De essentiële rustpauze was om zeep. De drukte, lawaai, de zon ... enfin je kent het wel.
Vandaag opnieuw mijn nieuwe spuitjes gaan halen en hopen dat ze vanaf morgen terug zo'n effect teweegbrengen. De dokter is tevreden en heeft me nu ook de druppels voorgeschreven. Ik krijg dus een beetje procaine en een beetje Bryophyllum argento cultum D2 ingespoten.
Vanaf vorige week ook begonnen met 1/10 van smelttabletten van vitamine B12 en 400 mcg folaat om de dag. Voorlopig gaat dat goed.
dit zijn de merken die zijn uitgetest door Freddd van PhoenixRising.me qua opname en bleken het beste te zijn:
Jarrow Formulas 5mg Methyl B12,
under upper lip or tongue for at least 45 minutes for best effectiveness
http://www.iherb.com/Jarrow-Formulas-Me ... s/117?at=0
Enzymatic Therapy 1mg B12 infusion,
under upper lip or tongue for at least 45-120 minutes for best effectiveness
http://www.iherb.com/Enzymatic-Thera...lets/2119?at=0
Solgar Metafolin 800mcg
http://www.iherb.com/Solgar-Folate-Meta ... 13961?at=0
Source Naturals Dibencozide 10mg
under upper lip or tongue for at least 45-120 minutes for best effectiveness,
from 1 per day to 1 per week
http://www.iherb.com/Dibencozide-Sub...ets/21571?at=0
Mijn kalium (potassium) probeer ik op te krikken met regelmatiger Alkala N te drinken. De snelheid waarmee dat verbruikt wordt, verhoogt blijkbaar als je vit B12 verbetert. Als die dus te laag staat, ga je je niet echt lekker voelen bij het innemen van een vit B12 supplement.
Ik weet nu uit ervaring dat zo een fijne week je een enorme boost geeft en moed om er blijven tegenaan te gaan !
Ik wens het iedereen toe.
Hopelijk ben je ècht op de goede weg Marlène !
Ik wens het iedereen toe.
Hopelijk ben je ècht op de goede weg Marlène !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Afgelopen woensdag had ik een droom van een begrafenis waarbij ik de grafsteen had gebroken. Ik kon dus de naam van de overledene niet zien. Wel zag ik dat het iemand uit de omgeving van mijn man was en dat het iemand met veel kinderen of kleinkinderen was. In eerste instantie dacht ik aan mijn schoonmoeder dus spoorde ik hubby aan om haar toch nog eens te bellen.
De volgende dag komt ie thuis met het nieuws dat zijn collega die net op pensioen is gegaan, is overleden. Hij had 5 kinderen.
Hij moest onmiddellijk aan mijn droom denken en ik was een beetje verrast want kende die man eigenlijk nauwelijks.
Misschien heb ik nog een toekomst als waarzegster als ik niet meer aan de bak kom LOL.
De volgende dag komt ie thuis met het nieuws dat zijn collega die net op pensioen is gegaan, is overleden. Hij had 5 kinderen.
Hij moest onmiddellijk aan mijn droom denken en ik was een beetje verrast want kende die man eigenlijk nauwelijks.
Misschien heb ik nog een toekomst als waarzegster als ik niet meer aan de bak kom LOL.
- felixloena
- Oud-medewerker
- Contacteer:

Deze voormiddag stond de langgeplande afspraak bij de natuurgeneeskundige therapeut die middels een Vegatest meet welke beestjes er eventueel nog rondzwemmen in mijn systeem.
Eerlijk gezegd was ik inmiddels overtuigd dat Lyme nu definitief van de lijst geschrapt kon worden sinds ik de uitslag van de extreme vitamine B12 tekort in handen had gekregen. Die kon ik toeveogen aan:
- glutathiontekort
- slechte omzetting van energie ADP -> ATP
- lupus
- bijnieruitputting
- lage schildklierwerking
- lage koper
- methylatieblok
- vergifting allerhande
Na een dik half uur van hoge en lage piepjes krijg ik de vraag of ik ooit al een ruggemergprik heb gehad. Niet dus.
Misschien was dat wel eens te overwegen want uit de testen verscheen Lyme in mijn centraal zenuwstelsel (= hersenen + ruggemerg) en op de neurotransmitters (stofje in de hersenen).
Een tweede mogelijkheid was bloed laten testen bij het forensisch labo in Duitsland maar de kans dat er iets zou uitkomen, is niet zo groot als je er al zo lang met zit.
De therapeut bevestigde dat vanwege de afstand ik geen goede kandidaat was voor regelmatige behandeling (dus baat had deze persoon niet bij een diagnose te stellen).
Eigenlijk verdiende ik een volwaardige behandeling door een lokale arts die me kon opvolgen. We spraken af dat ik het zou bespreken met de huisarts en neuraal arts.
Ik verschiet van niets meer en dit nieuws is een streepje meer op de lijst geworden.
Eerlijk gezegd was ik inmiddels overtuigd dat Lyme nu definitief van de lijst geschrapt kon worden sinds ik de uitslag van de extreme vitamine B12 tekort in handen had gekregen. Die kon ik toeveogen aan:
- glutathiontekort
- slechte omzetting van energie ADP -> ATP
- lupus
- bijnieruitputting
- lage schildklierwerking
- lage koper
- methylatieblok
- vergifting allerhande
Na een dik half uur van hoge en lage piepjes krijg ik de vraag of ik ooit al een ruggemergprik heb gehad. Niet dus.
Misschien was dat wel eens te overwegen want uit de testen verscheen Lyme in mijn centraal zenuwstelsel (= hersenen + ruggemerg) en op de neurotransmitters (stofje in de hersenen).
Een tweede mogelijkheid was bloed laten testen bij het forensisch labo in Duitsland maar de kans dat er iets zou uitkomen, is niet zo groot als je er al zo lang met zit.
De therapeut bevestigde dat vanwege de afstand ik geen goede kandidaat was voor regelmatige behandeling (dus baat had deze persoon niet bij een diagnose te stellen).
Eigenlijk verdiende ik een volwaardige behandeling door een lokale arts die me kon opvolgen. We spraken af dat ik het zou bespreken met de huisarts en neuraal arts.
Ik verschiet van niets meer en dit nieuws is een streepje meer op de lijst geworden.
Eens een nachtje slapen over die ruggeprik. Misschien toch eerst nog eens geld uitgeven aan dat forensisch labo in Duitsland
Eigenlijk vind ik een punctie een nachtmerrie. Ik heb een heuse prikfobie. Bovendien is zo'n test niet waterdicht en doe je het alleen maar om aan een non-believer te bewijzen dat je iets mankeert, nl. de verzekering en ziekenkas.
Vandaag kreeg ik nog een verslag van de hematoloog in de bus waarin o.a. staat: "Mevrouw maakt een goede algemene indruk."
Zo, dat is dan ook weer bevestigd.

Vandaag kreeg ik nog een verslag van de hematoloog in de bus waarin o.a. staat: "Mevrouw maakt een goede algemene indruk."
Zo, dat is dan ook weer bevestigd.
Laatst gewijzigd door marlène op 05 jun 2012, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi marlène,
Ik lees nog steeds met veel interesse mee in jouw blog.
Begrijp ik het nu goed, dat de natuurgeneeskundig therapeut met de onderzoeksmethode de Vegatest, toch Lyme heeft aangetoond?
En de Nederlandse Lyme specialist waar je helemaal naar toe bent gereisd, een tijdje geleden, die kon niets vinden c.q. wat voor je betekenen?
Amai, ik ben er stil van, als dat klopt.
Ik denk, dat het wel goed is om eerst nog dat LTT onderzoek te laten doen, kost inderdaad wel weer veel geld
.
En dan misschien, misschien alsnog een ruggenprik laten doen?
En ik begrijp je goed, want ik zou ook voor geen goud een ruggenprik durven laten doen.
Groetjes, Louisa
Ik lees nog steeds met veel interesse mee in jouw blog.
Begrijp ik het nu goed, dat de natuurgeneeskundig therapeut met de onderzoeksmethode de Vegatest, toch Lyme heeft aangetoond?
En de Nederlandse Lyme specialist waar je helemaal naar toe bent gereisd, een tijdje geleden, die kon niets vinden c.q. wat voor je betekenen?
Amai, ik ben er stil van, als dat klopt.
Ik denk, dat het wel goed is om eerst nog dat LTT onderzoek te laten doen, kost inderdaad wel weer veel geld

En dan misschien, misschien alsnog een ruggenprik laten doen?
En ik begrijp je goed, want ik zou ook voor geen goud een ruggenprik durven laten doen.
Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 05 jun 2012, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Hoi Louisa
Zo is dat, de Lyme-specialist heeft me aan een reeks neurologische testen onderworpen (via de assistente) en concludeerde daaruit dat het zeer waarschijnlijk geen Lyme was.
Vervolgens heeft ie lang naar de verschillende bloeduitslagen gekeken en zag ook daar geen aanleiding om aan te nemen dat er Lyme in het spel zou zijn. Hij zag er ook geen aanleiding toe omdat ik me geen tekenbeet herinner ook al is mijn partner boswachter.
Achteraf bekeken waren de neurologische testen wel anders dan degene die ik hier in België moest doen bv. Hier moet je op je hielen lopen wat me niet lukt maar daar moest ik liggend met mijn hiel over mijn ander onderbeen glijden wat dan wel lukte.
Het blijft een moeilijk gegeven. Wat is wijsheid?
Zo is dat, de Lyme-specialist heeft me aan een reeks neurologische testen onderworpen (via de assistente) en concludeerde daaruit dat het zeer waarschijnlijk geen Lyme was.
Vervolgens heeft ie lang naar de verschillende bloeduitslagen gekeken en zag ook daar geen aanleiding om aan te nemen dat er Lyme in het spel zou zijn. Hij zag er ook geen aanleiding toe omdat ik me geen tekenbeet herinner ook al is mijn partner boswachter.
Achteraf bekeken waren de neurologische testen wel anders dan degene die ik hier in België moest doen bv. Hier moet je op je hielen lopen wat me niet lukt maar daar moest ik liggend met mijn hiel over mijn ander onderbeen glijden wat dan wel lukte.
Het blijft een moeilijk gegeven. Wat is wijsheid?
Het is voor iedereen verschillende hoeveel waarde je hecht aan VEGA-testen e.d. Zoek je ook voor jezelf bevestiging door bloedtesten en / of puncties, of doe je dat alleen voor de ziekenkas. Is dit voor jou voldoende bewijs om een op lyme gerichte behandeling te starten? En zo ja, wat voor behandeling?
Het is een puzzel, maar zwart op wit bewijs lijkt me toch het fijnst.
Het is een puzzel, maar zwart op wit bewijs lijkt me toch het fijnst.
Every day may not be good, but there's something good in every day.