Lymetest Infectolab Augsburg
Ik vul aan op mijn bericht:

LTT postief
CD57 normaal dus goede waarde
Met vriendelijke groetjes
Moderator: Moderators
Wat houdt niet overtuigend positief in? In mijn ogen kan een test alleen maar (vals)negatief of (vals)positief zijn. In het geval van Lyme (en zo zijn er meerdere moeilijk vast te stellen ziektes) is een klinische diagnose in combinatie met de uitslag van de testen en de klachten/verloop/eerder gedane onderzoeken op andere ernstige ziektes/aandoeningen die uitgesloten zijn, juist het idee achter een klinische diagnose, toch?sidonia schreef:Hoi Vlindertje,
Hiervoor heb je inderdaad een arts nodig. Lyme of chronische Lyme wordt namelijk ook gediagnosticeerd als de LTT niet overtuigend positief is. Dit gebeurt dan op basis van meer dan alleen de CD57. Het kan namelijk ook dat de CD57 normaal is, zoals bij mij. Ik had ook een borderline uitslag LTT. Chronische Lyme is vastgesteld op basis van meerdere bloedonderzoeken. Maar dat moet een arts dus beoordelen.
Ik laat testen in Duitsland via een reguliere Nederlandse geregistreerde arts in een Nederlands regulier ziekenhuis etc. en mijn bloed wordt niet getest in Augsburg!marcog schreef:Misschien kan je dat aan Augsburg zelf vragen of op een lyme informatiesite.
Vermindering van klachten hoeft niks te zeggen he. Kan ook zijn dat de bacterie weer in zijn schuilplaats is getrokken.marcog schreef:Volgens mij betekent een borderline uitslag 'twijfel en/of grensgeval''. Weet je wat het probleem is mensen met ME hebben een gecompromitteerd immuunsysteem. Dit geeft bij testen zoals LTT sowieso 'fouten''. ik weet van een aantal mensen die eerst een positieve LTT test hadden en een jaar later -zonder behandeling en vermindering van klachten- ineens negatief waren. Daarom ben ik zo sceptisch. Dit ter informatie zonder weer een discussie op te starten. Als je je toch laat testen doe dat dan in Berlijn daar zit een erkend lab. Groeten en succes,