ME-er met psychiatrische begeleiding dmv pgb of in natura

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Ik vind het onderscheid echt groter dan hoe jij het voorstelt. Tuurlijk heb je individuele artsen die in onzin geloven maar dat is bepaald geen regel. Er zijn wsl veel meer niet-artsen/patiënten met dit soort geloof.

MCW heeft mss laten zien dat dit soort dingen er ook zijn.

Er is gelukkig wel onderzoek gedaan naar het effect van positief denken en het heeft dus geen effect. Als je in de ellende zit - en dus veel negatieve gevoelens hebt - genees je wel iets moeilijker.
Life smells...
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

==Tuurlijk heb je individuele artsen die in onzin geloven ===

Van der Meer bv in Nijmegen? Hij gelooft er dan misschien niet in maar geeft sterk de indruk het wel zijn patiënten te willen laten geloven met behulp van Blijenberg! En sjoemelt ook nog eens met onderzoeksgegevens. Van twee walletjes eten heet dat.
asje
Donateur
Donateur

Bericht door asje »

Vd Meer ontkent onze ziekte en de Hay's ontkennen alle ziektes (zijn uitingen van de psyche).
Life smells...
annac
Gevorderd lid

up dateje

Bericht door annac »

P's stekkie moet leefbaar gemaakt worden, wat niet meevalt als jezelf probeert te voorkomen niet door te draaien.

En dat ook nog na ruzie met mijn liefste zus.....

Die laat ik sudderen, want haar/hun Louise Hay gehalte is daar te hoog voor gebleven.

Jammer, maar energie is nodig voor belangrijker dingen dan steeds maar weer uitleggen hoe het zit. Normaal kom ik op zaken terug en bied excuses aan nadat mijn reactie te heftig uitpakt hebben. Maar dat doe ik nou es lekker niet. Wij wonen in het Noorden en zij in het Westen, waar ik oorspronkelijk ook vandaan kom, dus wat aan ze hebben speelt op die manier toch ook al niet.

Ach, herkenbaar verhaal ws.

De psych moet nog geconsulteerd en de rest schiet ook niet erg op.......

Maar een ME-er achter de broek zitten valt ook niet mee, heeft nl niet veel zin, is sowieso natuurlijk not done. Maar ach, wat is een maand op 13 jaar, niet?
josje15
Gevorderd lid

up dateje

Bericht door josje15 »

Annac, ik heb je hier gevonden.....heeft P een eigen stekkie....wow.....
en nu heb jij het veel te druk en zit hij op zijn gat......
begrijp ik dat goed?

wat naar van je zus, annac, en ook nog es je liefste zus........en jaah weet er alles van, maar voor jou is jouw pijn het belangrijkst.

De psych ook nog niet aan boord.....dit soort dingen duren zo lang!!!!!
Nou, je mag een ME-er best achter zijn broek zitten, alleen is het ws niet altijd duidelijk wanneer hij niet kan door zijn ME en wanneer hij lui is......
krijg een beetje een beeld van je zoontje....wat ik net zei, is natuurlijk ook not done :wink:

sterkte Annac...!!!
'mijn leven neemt haar eigen vlucht'
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Afspraak met degene die bij werk-plek kan bemiddelen en evt Wajong kan bewerkstelligen is gemaakt. De fax van de HA voor verwijzing naar Inter Psy was niet aangekomen dus daar eerst achteraan. Doet ie zelf. Zit niet "op zijn gat" dan alleen waar nodig. Want zet behalve een tafeltje in elkaar: ook "klust" ie een beetje freelance.

Betreffende mijn zus(sen): concludeer nu bij mezelf zo iets van: wie niet horen wil moet voelen. Door niet op het telefoongesprek, dat op onenigheid uitliep, terug te komen, laat ik hen "de keus". Ook al zal het aan mijn heftige reactie op een voor mij te hoog Hay gehalte hebben gelegen. Als ze echt......., ja, wat? liefde ?, lef ?, vergevingsgezindheid ?, begrip ?, interesse? in hun donder hebben, bellen zij. Over beledigdheid heen stappende. Vermoedende dat het bij ons vanwege mijn zoons ME, nog immer, niet aflatend, al 13 jaar in steigende mate, verre van op rolletjes loopt. En dat dat nog zachtjes is uitgedrukt.

Dus ik wacht af. Ik ben verre van "zonder zonden", dat besef ik heel goed, maar dit was/is mijn grens. Eén van mijn andere zussen is met? aan? ME overleden, dus helemaal onwetend kun je ze niet noemen.

Ondertussen is er een hoop rotzooi op te ruimen, maar had ik een leuke zaterdag met oude sport-vriendinnen! En ben ik blij dat er drank bestaat en a.s. weekend vermaak ik me ook wel, ook al moet ik op passen niet zo in de war te raken dat ik niet meer weet hoe ik het ene been voor het andere moet zetten!

En dat vind ik nou zo sneu voor jullie, ME-ers, dat jullie nooit es ongestraft je zelf te buiten kan gaan, omdat de energie daarvoor ontbreekt. Altijd alles min of meer afgepast te moeten doen, of beter te moeten laten enzo......Dat zie merk ik steeds aan mijn zoon en doe me veel verdriet.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

Ik hoop, dat je zoon eraan denkt om ook iets voor jou te doen, want lui is ie niet, dat begreep ik verkeerd! sorry!

maak me zorgen om jou gewoon....
dat is heel verdrietig van je zus....hoop voor je dat ze je belt,
maar vrees het ergste..( eigen ervaring)
ME wordt niet begrepen en omdat je zoon het heeft, heb jij het ook een beetje...figuurlijk..
en voel je wat hij voelt en wat wij voelen......

ik hoop, dat je zoon meer hulp gaat krijgen, dat is voor jou ook goed..
alleen wat duurt het lang, hé, sterkte!!
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

Dank je, Josje.

Ja, mijn zus. Ze verdient het niet door mij zo "behandeld" te worden, maar het stokt gewoon.

Ik heb ff gekeken welke inhoudelijke mails ik hen gestuurd had. Ik vond er twee en die zijn toch super duidelijk. En mondeling heb ik ook genoeg uitgelegd. Maar ja, aan P. merk je niets. Terwijl ook dat ter sprake komt in de mails, dat niemand ziet hoe uit-geteld/-geput men met ME naderhand kan zijn.

Ik laat het betijen voorlopig. Zolang ik geen behoefte heb zelf te bellen doe ik dat niet. Heb al wel toch een concept mail klaar, maar meer om mijn verwerkings-gevoelens te onder woorden te brengen dan ook daadwerkelijk te versturen.

Die andere zus vormt wel een soort van schakel daarin. In die zin, dat ik ook regelmatig wel aan haar ME heb getwijfeld, indertijd, maar dat ik sinds P. ME heeft ik 180 graden ben gedraaid enzo. Dus dat ik hen in die zin ook wel een beetje begrijp.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

super eerlijk, Annac....over hoe jezelf vroeger aan ME twijfelde.
ik hoop dat je het daar over gehad hebt met je ME-zus?

en verder blijf je goed bij jezelf: niet bellen als je geen behoefte hebt.....
en zo'n concept-mail om je eigen gevoelens op papier/mail te zetten ivm je eigen verwerking....

zo doe ik het ook......en dan zet ik vaak ook nog hier op het forum....

we lijken hierin wel op elkaar, Annac, leuk, hé?

sterkte!
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

===hoe jezelf vroeger aan ME twijfelde.
ik hoop dat je het daar over gehad hebt met je ME-zus?==

Nee, niet met haar. Omdat P. op een moment ook ME had begreep ik haar ws beter en mijn andere zussen prezen mij hoe lief ik voor haar was. Zo ging mijn ongeloof langzaam over in geloof, zeg maar, en vond ik het niet meer nodig haar over mijn ongeloof te vertellen.

Of mijn andere zussen dat over die twijfel weten, weet ik niet echt meer. Kan het wel eens mondeling hebben geuit. Of we waren het erover eens dat die zus de verkeerde man was getrouwd, en dat dat de oorzaak kon zijn. Maar het staat nu wel expliciet in die concept mail.

Met die ME zus was ook meer a/d hand, leek. O.a. dus die erg koele echtgenoot. Dat vertroebelde veel. Ook shopte ze medisch super veel, ook in het alternatieve circuit, op het abnormale af.

Maar een tante van ons die gynaecologe was zei eens, wel op afstand, dat het vaker voorkwam dat sommige vrouwen e.o.a. bevalling nooit te boven kwamen en moe bleven. Dus zelfs zij, op haar leeftijd (ze zou nu ca 113 zijn geweest!), nam ME wel degelijk serieus.

Ik overwoog haar kinderen te vragen of ze autopsie wilden laten doen na haar overlijden op verdenking van ME, maar dat durfde ik ze niet aan te doen.
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

het is wel wat , dat je door je zoon met ME je zus met ME ging begrijpen....
snap dat je het er niet teruguit nog met haar over gaat hebben.......ze zal je begrip nu wel voelen ws.....

dat medisch shoppen en ook in het alternatieve cirquit is voor mensen zonder ME meestal niet te begrijpen...
ik heb ook jarenlang alternatief geshopt...
komt door de wanhoop en de angst, die bij ME hoort, dat er geen behandeling is....
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

==nog met haar over gaat hebben.......ze zal je begrip nu wel voelen ws..... ==

Ze is al een paar jaar dood, hoor!

Wij hebben alternatief niet geshopt om de dood eenvoudige reden dat ik in mijn werk als verpleegkundige daar bij mijn patiënten grote oplichterijen heb gezien. Kwamen ze uiteindelijk toch in het ziekenhuis terecht, duizenden guldens lichter en mochten wij het alsnog opknappen.

Het enige voordeel dat wij in het ziekenhuis konden constateren was de tijd en aandacht die aan de patiënten werd besteed door de alternatieven in vergelijking met de regulieren. Helaas verergerden hun klachten wel.....
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

oh wat erg, dat wist ik niet!.....sorry....

en mijn ervaring met de alternatieven vroeger was, dat er meer aandacht was.......ook ik ben er slechter van geworden!
annac
Gevorderd lid

Bericht door annac »

josje15 schreef:oh wat erg, dat wist ik niet!.....sorry....

en mijn ervaring met de alternatieven vroeger was, dat er meer aandacht was.......ook ik ben er slechter van geworden!
In dat geval verwijs ik je dan graag naar een film die donderdag a.s. op Holland doc wordt vertoond:

http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... highlight=

En dat je dacht dat mijn zus nog leefde geeft niet, hoor. Ik heb immers weet van jullie brainfog?
josje15
Gevorderd lid

Bericht door josje15 »

mijn geheugen is wel rap slechter geworden, alles bij elkaar,
ME, overgang.....veel te veel aan mijn hoofd gehad,

zal donderdag inprogrammeren, thnx!
Plaats reactie