Vit B12 inspuitingen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Heb je baat bij Vit B12 inspuitingen?

Ja, ik merk een verschil (vb minder spierpijnen, meer kracht)
56
41%
Ja, in het begin merkte ik verbetering, nu niet meer.
15
11%
Nee, bij mij helpt het niet (meer).
24
17%
Ik krijg geen Vit B inspuitingen.
43
31%
 
Totaal aantal stemmen: 138
Gebruikersavatar
marijke
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 19 mei 2007, 15:37

Bericht door marijke »

Ik krijg sinds 15 november neurobion inspuitingen de eerste 6weken 2x per week nu nog 1x per week.Ik voel de prikken helemaal niet en heb ook geen bijwerkingen.voel me wel veel fitter en ook veel allerter.
Gebruikersavatar
MJ
Actief lid
Berichten: 187
Lid geworden op: 29 mei 2009, 11:27
Locatie: Oost-Vlaanderen

B12

Bericht door MJ »

masterddv schreef: Hallo, zijn hier nog DML patienten die de B12 injecties beu beginnen te worden ? Is niet alleen pijnlijk, je krijgt er nog vaak nog uitslag van ook enz. ik vraag mij af, blijven alle patienten van DML jarenlang op 2 x per week B12 staan of wordt er afgebouwd ook naar 1 keer per week, enz... Verder vraag ik mij ook af, of er op lange termijn geen schadelijk effecten zijn door deze zeer hoge dosis telkens toe te dienen.... ?
Ik moest ze eerst ook 2/week krijgen, nu nog 1/week. Laat je door De Meirleir Xylocaine voorschrijven tegen de pijn. Je trekt een heel klein beetje op in uw spuit en je hebt niets van pijn, enkel bij het inspuiten.
Gebruikersavatar
kit
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2009, 10:13

B12

Bericht door kit »

Hello iedereen
Ik krijg nu een dikke maand 2X per week vit. B12 inspuitingen van 2ml (DML), en de prik kan pijn doen, maar als het beterschap brengt na een hel van 9 jaar, ontvang ik ze met een glimlach. :-) Het hangt er vooral van af hoe goed je verpleger de spuit zet: niet te ver naar buiten, en héél traag. En ja het is eigenlijk niet de prik die pijn doet, maar het product zelf.
Momenteel voel ik mij precies iets minder moe (ik kan per dag iets langer actief zijn), maar of dat puur door de vitamines komt, weet ik niet want ik neem ook nog Colitofalk, Chlorella, en Bififlor. En ik volg het dieet van C. Tobback.
Voorlopig moet ik nog twee maanden volhouden met deze dosis vit. B12, en op negen maart zie ik DML en CT weer...

Veel succes iedereen, en niet opgeven!!! [-X


ps: DML schrijft inspuitingen voor omdat wij vaak problemen hebben om vit. B12 via het verteringskanaal op ne nemen (dus smelttabletten lijken mij niet efficiënt)
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

B12

Bericht door marlène »

Mijn moeder is verpleegster dus ik heb geluk op dat vlak. Ze mengt het 5ml Neurobion met 1ml Xylocaine en dan heel traag inspuiten. De eerste 10 spuiten deden echt veel pijn maar nu voel ik ze nog nauwelijks. En ik heb een echte prikfobiel dus very happy :-)

Ik was echt ziek toen ik ze heb voorgeschreven gekregen van de huisarts en na een 8-tal spuitjes was het echte zieke eruit. Ik lag toen al wel 6 weken in bed. Ben onlangs begonnen met Q10 dubbele dosis, visolie en een ontstekingsremmer dus of het nu aan de spuitjes ligt weet ik niet maar ik denk wel dat ze mee geholpen hebben.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

B12

Bericht door Lynn »

ps: DML schrijft inspuitingen voor omdat wij vaak problemen hebben om vit. B12 via het verteringskanaal op ne nemen (dus smelttabletten lijken mij niet efficiënt)
Ik heb toch smelttabletten via DML.. De dosis is alleen veeeeeeeeeeeeel hoger (35 mg) en elke dag en dan komt de werking uiteindelijk ( wat er nog van over blijft ) op hetzelfde neer.. Ik voel me ook voor het eerst in hele lange tijd een paar procentjes beter!!!! Maar deze variant is duurder, maar ik heb zelf toch besloten liever smelttabletten te hebben dan de injecties..
Alleen aan de puisten als bijwerking kan ik nog niet zo wennen :roll:
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

B12

Bericht door Henny »

kit schreef: ps: DML schrijft inspuitingen voor omdat wij vaak problemen hebben om vit. B12 via het verteringskanaal op ne nemen (dus smelttabletten lijken mij niet efficiënt)
Smelttabletten moeten onder de tong smelten en de b-12 wordt -als het goed gaat- via de slijmvliezen in de mond opgenomen.

Als je meer nodig hebt dan uit de smelttabletten komt, zijn injecties nodig.

Succes met je behandeling.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
tournesol
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jan 2010, 17:43

Bericht door tournesol »

masterddv schreef:

Hallo, zijn hier nog DML patienten die de B12 injecties beu beginnen te worden ? Is niet alleen pijnlijk, je krijgt er nog vaak nog uitslag van ook enz. ik vraag mij af, blijven alle patienten van DML jarenlang op 2 x per week B12 staan of wordt er afgebouwd ook naar 1 keer per week, enz... Verder vraag ik mij ook af, of er op lange termijn geen schadelijk effecten zijn door deze zeer hoge dosis telkens toe te dienen.... ?
Ik krijg al 4 jaar lang 2 x per week een B12 injectie. Vooral het laatste half jaar heb ik ontzettende pijn tijdens de inspanning en soms zelfs tot een uur erna. Mijn vaste verpleegster zegt dat mijn billen helemaal kapotgespoten zijn, maar ik heb geen keus...
Aangezien de smelttabletten geen succes waren en ik er veel puistjes van op mijn rug kreeg, ben ik destijds moeten overschakelen op die pijnlijke injecties.
Ik ben nu mijn Nexavir aan het afbouwen en als mijn 2 resterende flesjes op zijn, mocht ik ermee stoppen. Ik ben eens benieuwd of de B12 dan ook mag worden afgebouwd, want het was heel voornaam dat ik de beide toegediend kreeg.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Mijn vaste verpleegster zegt dat mijn billen helemaal kapotgespoten zijn, maar ik heb geen keus
Ik laat ze netjes in mijn bovenarmen spuiten. In mijn billen komt géén naald.
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Interessant artikel over B12 verschenen op ProHealth.
http://www.prohealth.com/library/showar ... ibid=15118

Vertaling nu beschikbaar op onze homepage: klik hier
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Hier op het forum staat dat de smelttabletjes nog beter zouden werken (volgens een studie) wie heeft die en komen die van de apotheek of zijn ze ergens beterkoop?
Lea
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1772
Lid geworden op: 03 aug 2008, 12:36
Locatie: België

Bericht door Lea »

we hebben smelttabletjes van Solgar. Ze zijn on-line te bestellen en ook langs de apotheek.
Wij bestellen ze soms in Nederland en soms in UK, naargelang de pond staat. Het is wat zoekwerk.
We worden allebei twee maal per week ingespoten met B12 en nemen de smelttabletjes tussendoor.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Oke, thx, Lea.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

FYI: Smelttabletjes verliezen hun werking grotendeels door het maagzuur.
Dat is ook één van de redenen waarom mensen een tekort opbouwen: chronische maagontsteking = meer zuur in de maag = meer afbraak van B12.

Mensen die een maagverkleining hebben ondergaan, idem dito qua risico.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Daarom moet je ze onder de tong laten smelten. Dan worden de vitamines opgenomen via de slijmvliezen.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Mijn smelttabletten (van Bloem) bestel ik via de
website van vermoeidheidcentrum Lelystad
(met korting en betaal bijna 7 euro verzendkosten).
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Plaats reactie