Neuraal therapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zondag: Gisteravond hoopte hubby dat ik naar de info-avond ging van het vakantiekamp van één van de pubers. Het is nog net geen burgeroorlog geworden.

Als ik naar een info-avond kon, dan moest ik niet elke dag tegen 21 uur naar bed, kon ik gezellig mee naar tv kijken, de radio opzetten en gezellig mee in de massa gaan zitten en waarom niet gezellig uitgaan met hem.
Dat doet ie nu toch elke week minstens 2 maal op zijn eentje met zijn dansclubje, vrienden en vriendinnen die ik van haar of pluim ken.

Dat heb je met deze ziekte. Koppels groeien lekker uit elkaar want het leven staat niet stil omdat jij jarenlang ziek en uitgeteld in bed ligt. Niet dat ze het met opzet doen, het gebeurt nu eenmaal zo.

Info:

De klassieke geneeskunde reduceert de behandelingskwaliteit van chronisch zieken omdat o.a. omdat vele natuur- en ervaringsgerichte behandelingen niet in de richtlijnen van de EBM (Evidence Based Medicine) vermeld zijn.

De EBM dient hier als een leidraad gezien, die door de ervaring van de individuele arts dient gefilterd te worden.

(Der chronisch kranke Patient – Gewinner oder Opfer der Leitlinienmedizin – Med.Woche Baden-Baden, 2003, Referatenband p.73)

De Wereld Gezondheidsorganisatie (WHO) is in elk geval een andere mening toegedaan. Vanuit de bekommernis om geneeskunde voor iedereen toegankelijk en betaalbaar te maken – ook in de derde wereld - startte zij grootscheepse onderzoeksprojecten in verschillende landen om na te gaan wat in het eigen medisch erfgoed waardevol is.

Homeopathie, acupunctuur, osteopathie, chiropraxie zijn voorbeelden van dergelijke disciplines in onze contreien.

Neuraal therapie wordt beoefend door 1 arts op 4 in duitstalige gebieden.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Maandag: Vandaag een vuurproef. Ik ga cognitieve testen afleggen en moet daarvoor 120 kilometer rijden. De afgelopen weken voel ik me wonderbaarlijk beter dus ik ga de uitdaging aan. Het is voornamelijk autosnelweg en niet in de spitsuren dus hopelijk gaat dat goed.

De jongste is deze nacht ziek geworden. Timing! Opa wil hem naar de huisarts brengen maar zijn auto is weg voor reparatie. De wet van Murphy treedt bijna in werking.

Na 30 km auto aan de kant gezet om even te pauzeren en te rekken. Kwestie van brains even te verlichten en dan klaar voor het tweede stuk.
Maakte die route-indicatie nu onderdeel uit van de cognitieve test? End of story : Ik ben terecht gekomen in een aardappelveld. Gelukkig liep er een charmante boer.

De cognitieve testen waren pijnlijk confronterend.
Herhaal: 4 - 9 - 15 - 47. Onmogelijk, na de tweede was ik de tel kwijt.
Teken deze prent na. Wat stond er nu ook alweer?
Verhaal. Noteer de elementen die u zich nog herinnert. Huh?
...

Het stuk naar huis rijden ging nog net. Geen black-outs. Rustig hangen tegen 90 à 100 km/uur op het rechtervak. Heel de terugweg echter brandde mijn linkeroksel en -borst als een rood licht. Ik kon mijn arm niet meer op mijn stuur leggen.

Tot groot ongenoegen van de jongste lag ik voor hem in bed deze keer. Het brandend gevoel had zich verspreid over mijn ganse lichaam. Hij ziek, ik ziek. Ik kon hem niet eens meer onderstoppen.
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door Barb70 »

Hoi Marlene,
Waar heb je de cognitieve testen laten doen, want ik zou dat ook graag willen doen. Heb je info voor me? mag per pb.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Psylabo
Eddy Trippas & Anne Brems
Pasteelsblokweg 3
3010 Kessel-Lo
België
Tel +32 (0)16 260 205

Geheugenlabo met ruime ervaring in M.E., passen de vragenlijst tijdens de testen aan al naargelang je reacties om extra abnormaliteiten te checken dus geen standaard onderzoek zoals in geheugenklinieken.

Dhr Trippas is tevens gerechtelijke expert. Dossiers worden dus aanvaard door controle-artsen.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dinsdag: Mijn klieren zijn zo opgezwollen dat mijn borsten uit mijn beha barsten. Ik kan er een omelet op bakken, gloeiend warm zijn ze.

Zeg nu zelf, wie zou daar niet in geïnteresseerd in zijn? Met mijn balkon kan ik mannetjes lokken en eten maken in de natuur zonder vuur. Alleen pech dat ik met dat koortsige lichaam geen zin heb in mannetjes en nog minder in eten. Een bed daarentegen!

De jongste heeft een besmettelijke keelontsteking en zit aan de antibiotica. Hij huilt, is moe en hangerig. Ik ben echter zo uitgeput dat ik in slaap val en het arme kind is vervolgens in zijn eentje dan maar naar zijn kamer getrokken. Daar vind ik hem enkele uren later terug, slapend op zijn bedje.
Mijn moederhart bloedt. Zelfs voor een ziek kind zorgen, lukt me niet vandaag.

Chronisch vermoeidheid syndroom zei u? Nee men is chronisch uitgeput, de meesten ziek tot doodziek en de waslijst van 60 overige klachten kan u nooit onthouden. De ziekte heet eigenlijk M.E., myalgische encephalomyelitis.
CVS bestaat niet, het is een naam in het leven geroepen door de verzekeringsindustrie.

De afspraak bij de internist verloopt zoals verwacht. Kort en bondig. Charmant, aardig, 23 euro valt ditmaal mee. "M.E. bestaat niet. Fibromyalgie wel."

Voorgestelde behandeling Lyrica of Deanxit om het zenuwstelsel te kalmeren en zo de pijn te doen dalen. Dat noem ik symptoombestrijding en geen intelligente aanpak van de oorzaak. Staan ze nog niet verder dan dat?
Oh ja, ik mocht ook elke week een uur komen zwemmen.

Tip: Middelheim in Antwerpen loopt vol met artsen die M.E. ontkennen. Dat is nu de vierde arts die het straal negeert.

Info:

De internationale verzekeringsmaatschappij UNUM Provident berekende in de loop van de jaren 1989-1993 dat het aantal claims voor werkonbekwaamheid door M.E. was toegenomen met 460%. Deze neurologische ziekte zou tevens de tweede zwaarste schadepost op de lijst van 5 zware uitgavenposten zijn, met 3 plaatsen boven AIDS.

Omdat de overheid in de Verenigde Staten de kosten van geval van ziekte en loonverlies niet dekt, kwamen de verzekeraars op het idee om de ziekte te herdopen in CVS “Chronic Fatigue Syndrome”, met vermoeidheid als belangrijkste kenmerk.

De term 'vermoeidheid' is handig en vaag want niet objectief. Termen als burn-out en overwerkt kwamen om de hoek loeren.

De medisch directeur van UNUM nam ontslag en deed zijn ex-werkgever een proces aan. Wetenschappers wereldwijd namen ontslag uit de studies.

Een bepaalde psychiatrische school die adept is van de cognitieve gedragstherapie (CGT) zag zijn kans schoon. "Met de juiste levenshouding kan men zichzelf genezen."

Drie psychiaters (Michael Sharpe, Simon Wessely en Peter White) lanceerden een nieuwe definitie om de ziekte te herdefiniëren. Fysieke tekens voor artsen werden eruit gegooid. Iedereen die zich verward, depressief, angstig en moe voelde, kwam ook in aanmerking voor ME/CVS labeling en vooral voor CGT.

Dat ze toevallig ook banden hadden met verzekeraar UNUM vertelden ze niet aan het grote publiek.

Op 17 mei 1995 waren Sharpe en Wessely hoofdsprekers op een door UNUM gefinancierd symposium in Londen onder de titel “Occupational Health Issue for Employers”. Zij schreven mee UNUM’s “Chronic Fatigue Syndrome Management Plan”, waarin ME/CVS het label kreeg “Neurose onder een nieuwe vlag” en dat besloot : “UNUM stands to lose millions if we do not move quickly to address this increasing problem”.

De UNUM nota werd gretig opgepikt door Swiss Life, Canada Life, Norwich Union, AGF, Allied Dunbar, Sun Alliance, Skandia, Zurich Life, Aegon, KBC, Fortis en AXA en het belangrijkste de herverzekeraars als Swiss Re (niet dezelfde als Swiss Life).

De psychiaters kregen allemaal een bijbaantje bij een van de verzekeraars : Swiss Re huurde dr. psychiater Peter White in als Chief Medical Officers. Ook collega’s Michael Sharpe, Simon Wessely en Anthony Cleare werden tot expert benoemd.

Wesseley & Co kregen reeds miljoenen pounds van de Britse overheid om hun handel draaiende te houden. Hetzelfde fenomeen kennen we in België met de CVS-referentiecentra en in Nederland met het Radboud.

Niet toevallig is Wessely’s echtgenote ook psychiater en Senior Policy Advisor bij het UK Department of Health.

Sindsdien worden de medische databanken overspoeld door werken van de Wesseley school waarin de ziekte M.E. verkapt is van een neurologische tot een mentale aandoening.
Alle medische bewijzen worden systematisch van tafel geveegd. Naïeve goedgelovige artsen die vertrouwen op de databases en informatie van symposia, trappen er met hun twee voeten blindelings in.

Ondertussen wordt er met mensen hun leven gespeeld, uit winstbejag.
Gelukkig wordt de stem van wetenschappers die blijven onderzoeken steeds sterker. De bewijzen stapelen zich op. Men kan scans, bloeduitslagen, en ga zo maar door niet blijven negeren. Dat is niet ingebeeld. Dat is echt.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Woensdag: Mijn autorit en testing van maandag heb ik nog niet verteerd. Vandaag heb ik meer hoofdpijn dan anders. De spuitjes bij Dr Coolen brengen soelaas.

Om halftwaalf lig ik terug in bed. Gelukkig is hubby thuis vandaag om voor de jongste te zorgen. Mijn namiddag is eraan. Tegen de vroege avond ben ik terug "mens". Genoeg om mijn plantjes in de tuin water te geven ditmaal.

Info:

Waarom werkt neuraaltherapie zo goed bij fibromyalgie?

Fibromyalgie (FM) betekent letterlijk: pijn in bindweefsel en spieren.

Neuraaltherapie is een basis bio regulatie systeem (BBRS).

Hoe werkt de regulatie van ons lichaam ?
De regulatie vindt plaats via het zachte bindweefsel en de vloeistof waarin deze ligt.
Dit is in ons hele lichaam aanwezig en staat rechtstreeks in verbinding met grondweefsel elders.

Dit zachte bindweefsel ligt tussen de cellen en bevalt ongeveer 60% tot 70% van het menselijk weefsel en is in volume ongeveer 3 x het volume van bloed dwz 18 liter !

Dit grondweefsel is in feite voorgeschakeld en gaat als het ware vooraf aan de orgaancellen in ons lichaam. Het is dus in feite verreweg ons grootste orgaan, het is overal aanwezig. !

Dit grond (regulatie) weefsel is de plaats waar de belangrijkste levensprocessen worden gereguleerd.
En toch krijgt het nauwelijks de aandacht. Dit is het ' vergeten' orgaan.
Cfr. : http://www.bigro-health.nl/bbrs/hoofd.htm

Dit BBRS bevindt zich tussen alle cellen en zorgt dat alle afzonderlijke cellen met elkaar in contact staan.
Zo reguleert het BBRS alle prikkeloverdracht en belangrijke lichaamsfuncties als temperatuurcontrole en stofwisseling.
Ontstaat er ergens in het lichaam een probleem, dan zal het BBRS als eerste reageren.

Omdat via het bindweefsel alle cellen met elkaar in contact staan, heeft een blokkade een negatieve uitwerking op de hele schakel.

Bij het injecteren van een verdovende stof wordt als het ware de vicieuze cirkel van klachten doorbroken en krijgen de aangetaste cellen de kans zich te herstellen.

De oorzaak van beschadigd bindweefsel ligt meestal in het medische verleden van een patiënt.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Heb je ooit die Deanxit geprobeerd ?
Mij vertelde de dokter dat het me zou oppeppen en helpen tegen de pijn.
Geprobeerd, afgebouwd en mee gestopt : hielp geen enkele steek !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Yep naïef en goedgelovig toen nog. Ik heb 1 pilletje geprobeerd, nooit meer.
20 uur als een zombie geleefd. Ogen wijd opengespreid, geluid vervormd, niet meer reageren op prikkels.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Donderdag: De jongste nog steeds ziek en opa vindt zijn weg niet op internet. Of ik het niet kan regelen?
Mijn dagritme voor de vierde keer op rij naar de vaantjes en mijn boezem is nog steeds niet in omvang gedaald. De huidtemperatuur gelukkig wel. Geen siesta again. Om 17u lig ik knock-out in de tuinstoel onder een deken, mijn voeten zijn bevroren ondanks het zonnetje.

Het eten wordt geserveerd tegen 19 uur. Hij heeft mijn portie in de microgolf opgewarmd. Het is lauw en weinig smaakvol werk ik de overschot groenten van gisteren naar binnen. Sinds ik heb gelezen dat de microgolf de ionen van je voedsel negatief maakt en dus verzuren, heb ik er nog minder trek in. Mijn schoonzus probeerde me dat al jaren duidelijk te maken maar de boodschap drong niet door.

Vandaag lees ik dat het tijdskrediet (arbeidsduurvermindering vergoed door de Belgische overheid) in vraag wordt gesteld bij een bepaalde dienst in het kader van besparingen. Vroeger zou ik dat allemaal niet begrepen hebben. Wie gaat er nu een dag thuis zitten? Werken is toch leuk?

Mijn lichaam protesteerde nochtans langs alle mogelijke kanten. Ik verzoop in de noodsignalen dat het uitzond. Elke kreet overstemde de ander. Hoofdpijnen van allerlei soort, mijn lijf deed pijn van kop tot teen maar ik raakte er niet wijs uit. Meer nog, besteedde er geen aandacht aan. Morgen zou het wel beter gaan. Mijn optimisme zou mijn ondergang worden.

Na anderhalf jaar mijn bed te hebben kunnen verlaten, ken ik elke vezeltje, elke radertje als een horlogemaker.
Een gevoelloze mond? Tintelingen in mijn handen en voeten? Te veel hooi op mijn vork genomen! Gifhumeur? Ah binnen 2 uur een platte ontlasting aan de beurt. Pijnlijke oksels? Ontstekingsmechanisme geactiveerd. Enkele dagen platliggen in het vooruitzicht. ...

We worden meesters in het observeren.
Iedereen raad ik het aan. Niet anderhalf jaar in een donkere kamer liggen en zich niet meer in zijn bed kunnen omdraaien. Wel een dag minder gaan werken. Terug tijd voor zichzelf, voor de vrienden, voor het ontdekken van de kleine dingen des levens om ons heen zoals dat kleine bloempje dat er gisteren niet stond, de tijd om lief te hebben, aanwezig te zijn, een hand vast te houden, te luisteren, te spelen, ... Time is not money, time is love.

Tip: Water koken op een vuur (elektrisch of gas) laadt de positieve ionen op. Hoe langer het kookt, hoe meer positieve ionen. Giet het in een thermos om de hele dag kruidenthee te kunnen drinken met positief geladen water (basen).

Een ziek lichaam is al te vaak een verzuurd lichaam, d.w.z. een overschot aan zuren. Niet het verzuurd lichaam zou je ziek maken maar zou je vatbaarder maken voor ziektes. Een gezond lichaam heeft de juiste verhouding zuur-basen.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Vrijdag: Het ontstekingmechanisme is duidelijk aan het werk. Mijn linkeroksel doet zo'n pijn en mijn cellen liggen net in een zuurbad. Alles brandt vanbinnen.

Niet zoals maagzuur dat oprispt, niet zoals overwerkte spieren na een intense work-out, het is zoals metaal dat borrelt onder zuur. Diffuus en diep. Het zit in elke cel en in elke ader en dat voornamelijk in mijn bovenlijf.

Mijn keel voelt dichtgesnoerd en ademen doet pijn, toch heb ik voldoende lucht. Mijn spieren wegen niet opmerkelijk zwaarder dan de vorige dagen. Het gaat me allemaal weer minder goed af.
Mijn bloed werd deze middag als door een draaikolk naar het midden van mijn bovenlijf gezogen.

Vlak daarvoor heb ik een 20-tal neurologische "aanvallen" op een tiental minuten tijd waarbij mijn hersenen "uitvallen" gedurende fracties tot seconden telkens ik naar tekst of een scherm kijk. Ik kan niet meer zien, spreken en evenwicht valt dan weg. Mijn brein kan het even niet meer verwerken.

Mijn opleving van de afgelopen twee weken heb ik duidelijk verspeeld met de rit van afgelopen maandag. Dat was de druppel.

Info:

Hieronder een document dat de mensen met de ziekte van Lyme zeker zal interesseren.

Het is het protocol van de amerikaanse neuraal arts Klinghardt om onder andere de Lyme ziekte te behandelen.

Ik raad IEDEREEN aan om het te lezen want de informatie de erin staat, is zeer leerrijk voor iedereen die lijdt aan een neurologische aandoening ten gevolge van bacterie, virus of toxiciteit en dergelijke.

Je kan het afprinten en meenemen naar je neuraal arts. Zo weten ze exact waar ze moeten inspuiten en met welk product.

http://www.neuraltherapy.com/LymeALookBeyond6.pdf
Stinsu
Beginner

Bericht door Stinsu »

@Senna

Deanxit oppeppen? 't is verdorie een downer. Wat een nonsens die dokters verkopen. Da's gewoon een combinatie van een mild antidepressiva en een kalmeringsmiddel. Zowat het eerste dat ze aan mensen geven waarvan ze denken dat ze een beetje overspannen zijn. Kortom als ze je dat alleen geven geloven ze je gewoonweg niet. Tegen angst en ongerustheid werkt het wel een beetje. 't is misschien een leuk onderzoekje: wie van ons heeft dat nog niet voorgeschreven gekregen? :lol:
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Het komt van een arts fysische geneeskunde.
Hij "kraakt" mijn hals, maakt alles los maar schrijft magnesium en Deanxit voor : toen dacht ik inderdaad : die denkt weer dat het tussen mijn oren zit !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Zaterdag: Mijn lichaam voelt aan als een overhitte motor. Alleen de stoom ontbreekt. Het draait verkeerd en te hard. Het zwoegt en protesteert. Ik loop als op een wankele koord.

De pijnlijke klieren zijn nu gestegen naar mijn keel en linkeroor. Zelfs de tanden in mijn linkerkaak doen pijn. Zodra ik mijn hoofd naar voren buig, steekt het als een scherp voorwerp.

Slapen gaat duidelijk minder. Anderhalf uur draaien en keren, drie keer eruit om te plassen, koud, warm, trui aan, trui uit, sokken aan, sokken uit. Toen de slaap me eindelijk te pakken had, word ik weer wakker. Nu ja de droom was toch niet zo geweldig. We proberen het opnieuw en opnieuw en opnieuw.

Maandag een dagje/nachtje in de slaapkliniek. Dan kunnen ze eens zwart op wit vastleggen waar dat nu misloopt. Misschien een oplossing i.p.v. mijn hele leven aan de slaappillen te moeten gaan om dit te overleven?

Ik ben bekaf en besluit terug te gaan slapen. Het is elf uur 's ochtends. De wekker gaat 2 uur later af. En voor degenen die het advies zouden hebben om overdag geen dutjes in te lassen, dat heb ik jaren niet gedaan. Negeren die handel?
Resultaat is de meeste lezers wel bekend. Systeem helemaal naar de vaantjes. Toen kon Marlene zich zelfs niet meer wassen of aankleden. Luisteren naar je lichaam is een daad van liefde.

Info:

Fibromyalgiepatiënten zijn bijvoorbeeld niet in staat om in het diepe slaap stadium (delta-slaap) te geraken, waarin het lichaam veel chemische stoffen voor de heropbouw aanmaakt waardoor weefsels worden hersteld en de groei van deze weefsels wordt bevorderd.

Groeihormoon, een van de meest overvloedige chemische stoffen voor de heropbouw, komt tijdens de delta slaap vrij en herstelt en bevordert de groeiweefsels. Omdat fibromyalgiepatiënten de delta-slaap nooit ervaren, hebben zij een laag groeihormoon gehalte. Dit resulteert in een onvermogen van het lichaam om zichzelf te herstellen.

Groeihormoon heeft een groot effect op het bindweefsel. Bindweefsel is het voornaamste herstelmechanisme in het lichaam en de chemie ervan regelt de afweer tegen ontstekingen en genereert vloeistoffen, inclusief witte bloedlichaampjes en anti-lichaampjes, om infecties te kunnen bestrijden.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Maandag: De parking is betalend en ik beslis om de auto buiten de te parkeren en de afstand te stappen. Alles in de draagtas is op voorhand worden gewikt en gewogen. Mijn eigen gewicht is voldoende om mee te sleuren.

Aan de inschrijfbalie zegt de dame dat ik er goed uitzie. Een schone slaapster die de helft van de dag in haar bed ligt?

Een bed nodigt me uit om lekker te gaan liggen en bij te tanken van de week. Het is 14u30 en mijn ogen vallen dicht. Dat is buiten de verpleegster gerekend die komt aangezet met een reeks draden die vastgeplakt moeten worden op mijn hoofd. Ik kan zo meedoen aan een horrorfilm.

Telkens ik slaap, komt er iemand binnengewandeld met dezelfde vragenlijst. Ik dacht dat dit een slaapkliniek was?

De nacht verloopt relatief rustig. Ik word meerdere keren wakker. Gelukkig val ik telkens terug in de slaap zonder uren te draaien en te keren zoals enkele maanden geleden nog het geval was. De slaap medicatie is mijn brein oftewel aan het herprogrammeren oftewel is het duidelijk dat ik aan de beterhand ben.

Ik vink beide opties aan.

Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Dinsdag: De extra rust van gisteren heeft me deugd gedaan. Het beperken van stappen heeft een ongelooflijke invloed op mijn energievoorraad. Het is me weer eens duidelijk geworden dat ik een zittend of liggend leven moeten leiden.

Deze voormiddag ga ik een tasje thee en drinken met een vriend die me reeds een jaar bijna dagelijks mailt. Het is 250 meter hier vandaan maar ik pak de auto. Elke stap telt in dit leven.

Info:

Standaard schildkliertesten zijn beperkt en recent werk uit Nederland, European Laboratory of Nutrients, Baiser et al, 2000; Downing, 2000, toonde aan dat een oudere test, waarin een 24-uur urine staal werd gebruikt accurater en betrouwbare resultaten gaf. Voedingstekorten, meer bepaald selenium, hebben een grote impact op de omzetting van thyroxine (T4) naar het meer actieve 3,5,3’-iodothyronine (T3).

Bron: Engaging with Multiple Chemical Sensitivity (MCS)- London 2003
Malcolm Hooper PhD, B Pharm, C Chem, MRIC

Plaats reactie