Poll: Ben je op de ziekte van Lyme getest?
Moderator: Moderators
- flowerpower3
- Actief lid
Hoi flowerpower,
Ik vind het juist erg fijn dat je mee denkt
, dat is altijd goed!
Er zijn, gelukkig
, artsen die wel bloed willen/kunnen prikken op Lyme en onderzoeken willen doen, zoals o.a. PvM en Dr. M. En dan maak ik bij zulke artsen een afspraak.
Ik denk niet dat ik Lyme heb, maar stel dat ik het wel zou hebben, dan is het intussen Chronische Lyme geworden, want ik ben al jaren lang ziek. En volgens mij is er dan niet zo veel meer aan te doen......
Het vechten met de HA, daar heb ik soms gewoon even geen zin meer in, omdat het te veel energie kost.
En dan los ik het zelf wel op
! Ik heb hier veel geleerd op ME-gids.net en er is veel informatie te vinden. Hier helpen we elkaar en daar ben ik blij mee!
Groetjes, Louisa
Ik vind het juist erg fijn dat je mee denkt

Er zijn, gelukkig

Ik denk niet dat ik Lyme heb, maar stel dat ik het wel zou hebben, dan is het intussen Chronische Lyme geworden, want ik ben al jaren lang ziek. En volgens mij is er dan niet zo veel meer aan te doen......
Het vechten met de HA, daar heb ik soms gewoon even geen zin meer in, omdat het te veel energie kost.
En dan los ik het zelf wel op

Dat denk ik intussen ook en zeker omdat, tot mijn stomme verbazing, dit zelfs ook in het commentaar van de Stichting ME/CVS op het Concept Richtlijn CVS wordt genoemd, zie : "Hoofdstuk 2: Diagnostiek": http://www.me-cvs-stichting.nl/2503/flowerpower3 schreef:.........want zo'n test kan voor geen enkele ME patient kwaad, lijkt mij.
Groetjes, Louisa
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Heel irritant dat we weeeeeeeeeeeeer alles zelf moetne betalen.Fleur schreef:Nee, helaas.
De PCR test is iets van 115,- de LTT test 225,- en natuurlijk wordt het niet vergoed.
Maarja als je dan wel eindelijk weet waarom je zo ziek bent.
Ga die testen zeker doen.
Ken ook iemand die patient was bij dml en daar waren testen negatief maar in duitsland mede door de LTT test. positief.
Nu word ze behandeld en gaat goed vooruit!
En ze is al jaren ziek!!! Dus je kunt zeker nog verbeteren indien je de goede lyme behandeling krijgt. Via een ILADS arts dus.
De kans is zeker aanwezig dat er dan schade is die niet meer hersteld kan worden, maar toch is behandelen erg belangrijk om er mogelijk voor te kunnen zorgen dat er niet nog meer schade bijkomt.Ik denk niet dat ik Lyme heb, maar stel dat ik het wel zou hebben, dan is het intussen Chronische Lyme geworden, want ik ben al jaren lang ziek.En volgens mij is er dan niet zo veel meer aan te doen......
En mogelijk kun je zelfs wat verbetering krijgen door de lymebehandeling.
Ik heb tenslotte ook al zeker 14 jaar Lyme (en denk ik nog wel langer) en merk toch wel al wat verbetering door de behandeling (al zijn het kleine stapjes).
- annemoontje
- VIP-donateur
kijk aan, dat kan dus echt de moeite waard zijn! Fijn Aoife, ik hoop dat de stappen groter zullen worden, maar iig meer. En ik hoop van harte dat ook jij daar verder mee komt Nabo. En als het bij jou toch blijkt te zijn Louisa natuurlijk ook.
Effe voor deze lyme-leek: wat is LTT? Lyme titer-test is het enige dat ik kon bedenken, geen idee of dat ergens op slaat..
Effe voor deze lyme-leek: wat is LTT? Lyme titer-test is het enige dat ik kon bedenken, geen idee of dat ergens op slaat..

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)
ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Dat is een verkeerde instelling gebaseerd op misinformatie.Ik denk niet dat ik Lyme heb, maar stel dat ik het wel zou hebben, dan is het intussen Chronische Lyme geworden, want ik ben al jaren lang ziek. En volgens mij is er dan niet zo veel meer aan te doen......
Blijkbaar moet je 18 cyclussen van Lyme behandelen. Lyme vermenigvuldigt zich elke 4 weken in je lichaam en dan is het grootste leed achter de rug. Maar ... de AB slaat pas goed aan als de voorbereiding goed gedaan is en dat vergt ook weer een klein jaartje werk zoals schimmel (mold) uitroeien, eventuele HPU behandelen, co-infecties, enz.
Ik ben maar een leek maar de info die je kan terugvinden, is uitgebreid en goed.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Tot mijn grote verbazing vertelde mijn moeder gisteren ineens dat ze als kind eens met mij naar een vervangende huisarts is geweest , omdat ik een rode plek met een rode kring op mijn buik had. De arts wist toen niet wat het was en heeft nog wat in een boek gebladerd. Omdat dit alles niet heel overtuigend overkwam , heeft mijn moeder het voorval onthouden. Ze denkt dat ik indertijd 6 of 7 was en nu ben ik 34. Mijn klachten zijn rond die tijd ook begonnen in lichte mate. Waarschijnlijk toch eens tijd om me te gaan verdiepen in lyme en hoe het te laten testen...
Heb in het verleden wel aan mijn moeder gevraagd of ik ooit gebeten ben door een teek, maar ze dacht altijd van niet. Nu ik dit verhaal van haar hoor, begin ik toch te twijfelen. Ben opgegroeid op een kwekerij, dus banjerde als kind heel wat tussen de struiken door.
Ik ga me inlezen!
Heb in het verleden wel aan mijn moeder gevraagd of ik ooit gebeten ben door een teek, maar ze dacht altijd van niet. Nu ik dit verhaal van haar hoor, begin ik toch te twijfelen. Ben opgegroeid op een kwekerij, dus banjerde als kind heel wat tussen de struiken door.
Ik ga me inlezen!
- annemoontje
- VIP-donateur
Tnx!annahan schreef:De LTT is de Lymphocyten Transformatie test
http://www.laborzentrum.org/dokumente/p ... -borre.pdf
Eeyore, klinkt helemaal niet vergezocht, hoop dat het je wat oplevert!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)
Eeyore;
Goed zo! Goed spitten in het verleden en navraag doen
Borreliose is een ziekte waarbij bacteriën (Borrelia Burgdorferi) in het bloed, de organen en de cellen zich vermenigvuldigen. In een chronische staat zijn deze niet te bereiken voor kortdurende antibiotica kuren. Binnen regulier bloedonderzoek wordt er bij de ziekte van Lyme niet gekeken naar deze bacteriën maar naar afweerstoffen in het lichaam.
Deze afweerstoffen zijn alleen te vinden als de ziekte van Lyme acuut is.
Zou je je nu laten testen dan is de kans groot dat dit negatief is , omdat het al zo lang geleden is en je mogelijk nu geen actieve infectie meer doormaakt.
Daarom is testen via bioresonantie zo ontzettend belangrijk omdat dit aantoond dat de bacterie wel in je systeem kan zitten.
Verder is het zo dat je vaak met meerdere bacterieen en virussen te maken kan hebben en de ene bacterie ingesloten wordt door de andere.
Dan wordt alleen de "buitenste ' bacterie gemeten via de vegatest . Wordt deze bacterie behandeld en opgeruimd dan komt de ingesloten bacterie ´vrij` en dan wordt deze bacterie positief getest
Via bioresonantie , Bicom 2000 bijv kun je alles testen.
Dit gaat echt heel diep. Ik heb mij ook laten testen een jaar geleden en was stomverbaasd wat daar allemaal gemeten werd. En het klopte wel, want wat er getest werd en benoemd werd, dat heb ik echt doorgemaakt in mijn 51 jarig bestaan op deze wereld ..........
Zoek asjeblieft iemand met veel verstand van zaken! Ook binnen de alternatieve geneeskunde is er kaf onder het koren.
Wil je een goed adres dan even een pb´tje
Goed zo! Goed spitten in het verleden en navraag doen

Borreliose is een ziekte waarbij bacteriën (Borrelia Burgdorferi) in het bloed, de organen en de cellen zich vermenigvuldigen. In een chronische staat zijn deze niet te bereiken voor kortdurende antibiotica kuren. Binnen regulier bloedonderzoek wordt er bij de ziekte van Lyme niet gekeken naar deze bacteriën maar naar afweerstoffen in het lichaam.
Deze afweerstoffen zijn alleen te vinden als de ziekte van Lyme acuut is.
Zou je je nu laten testen dan is de kans groot dat dit negatief is , omdat het al zo lang geleden is en je mogelijk nu geen actieve infectie meer doormaakt.
Daarom is testen via bioresonantie zo ontzettend belangrijk omdat dit aantoond dat de bacterie wel in je systeem kan zitten.
Verder is het zo dat je vaak met meerdere bacterieen en virussen te maken kan hebben en de ene bacterie ingesloten wordt door de andere.
Dan wordt alleen de "buitenste ' bacterie gemeten via de vegatest . Wordt deze bacterie behandeld en opgeruimd dan komt de ingesloten bacterie ´vrij` en dan wordt deze bacterie positief getest
Via bioresonantie , Bicom 2000 bijv kun je alles testen.
Dit gaat echt heel diep. Ik heb mij ook laten testen een jaar geleden en was stomverbaasd wat daar allemaal gemeten werd. En het klopte wel, want wat er getest werd en benoemd werd, dat heb ik echt doorgemaakt in mijn 51 jarig bestaan op deze wereld ..........
Zoek asjeblieft iemand met veel verstand van zaken! Ook binnen de alternatieve geneeskunde is er kaf onder het koren.
Wil je een goed adres dan even een pb´tje

Als je (chronisch ) lyme hebt en je gebruikt veel en lang AB dan kan je darmflora daardoor compleet aan gort gaan ja......
Bovendien dringen bacterieen en schimmels op die de plaats innemen van de goede darmbacterieen.
De zo optredende verzuring en ontsteking beschadigt het darmslijmvlies , terwijl de porien hierin de groot worden, vandaar de uitdrukking; lekke darmsyndroom
Is er bij deze dysbiose toch opname door te grote porien en is er niet goed ontgift dan komen er stoffen in het bloed- lymfe systeem die belastend zijn voor de lever , die het allergiesysteem overbelasten of direct ziek maken.
Overbelasting van de lever veroorzaakt vermoeidheid, verhoging van urinezuur en een te grote electrische geladenheid door verzuring van het hele lichaam .Dit alles verminderd de weerstand en de energie.

Bovendien dringen bacterieen en schimmels op die de plaats innemen van de goede darmbacterieen.
De zo optredende verzuring en ontsteking beschadigt het darmslijmvlies , terwijl de porien hierin de groot worden, vandaar de uitdrukking; lekke darmsyndroom
Is er bij deze dysbiose toch opname door te grote porien en is er niet goed ontgift dan komen er stoffen in het bloed- lymfe systeem die belastend zijn voor de lever , die het allergiesysteem overbelasten of direct ziek maken.
Overbelasting van de lever veroorzaakt vermoeidheid, verhoging van urinezuur en een te grote electrische geladenheid door verzuring van het hele lichaam .Dit alles verminderd de weerstand en de energie.
- annemoontje
- VIP-donateur
kan ik me iets bij voorstellen.
Mijn darmen waren echter al zo lek als een mandje (volgens bloedtesten DML) voor ik ooit een AB-kuur gehad had, dus dat hoeft niet alleen van AB te komen (effe los van of ik Lyme blijk te hebben of niet)
PS: was toen al jaren getest en behandeld dmv bioresonantie en vegatesten (door 2 behandelaren met veel ervaring en die in de leer zijn geweest bij degene die ME als 'multiple ellende' beschrijft), het bleef alleen een puinhoop en er bleven maar nieuwe dingen naar boven komen. Ik heb toen ik kans kreeg naar DML te gaan die dus maar aangegrepen en die heeft uiteindelijk de neerwaartse spiraal (nadat die eerst nog even doorging) iig voor nu weten te stoppen en m'n zelfstandigheid qua zelfverzorging (naar wc ed) kunnen teruggeven. Niets ten nadele van de bioresonantie en vegatesten, want ben overtuigd van hun werking en heb er (tijdelijk) veel aan gehad, maar was voor mij zeker niet genoeg... (bleek ook dat het op elk vlak mis was waar het maar mis kon zijn..)
Mijn darmen waren echter al zo lek als een mandje (volgens bloedtesten DML) voor ik ooit een AB-kuur gehad had, dus dat hoeft niet alleen van AB te komen (effe los van of ik Lyme blijk te hebben of niet)
PS: was toen al jaren getest en behandeld dmv bioresonantie en vegatesten (door 2 behandelaren met veel ervaring en die in de leer zijn geweest bij degene die ME als 'multiple ellende' beschrijft), het bleef alleen een puinhoop en er bleven maar nieuwe dingen naar boven komen. Ik heb toen ik kans kreeg naar DML te gaan die dus maar aangegrepen en die heeft uiteindelijk de neerwaartse spiraal (nadat die eerst nog even doorging) iig voor nu weten te stoppen en m'n zelfstandigheid qua zelfverzorging (naar wc ed) kunnen teruggeven. Niets ten nadele van de bioresonantie en vegatesten, want ben overtuigd van hun werking en heb er (tijdelijk) veel aan gehad, maar was voor mij zeker niet genoeg... (bleek ook dat het op elk vlak mis was waar het maar mis kon zijn..)
- gezondverstand
- Actief lid
Hallo Annemoontje.
Je schrijft dat je door Bioresonantie bent getest en volgens de "Multiple Ellende" theorie bent behandeld.
Ik weet wie en wat je daarmee bedoeld. Op deze manier ben ik ook met succes behandeld voor o.a. lyme.
Maar is er dan nooit uitgekomen dat je (mogelijk wel eens ) lyme zou hebben?
Je schrijft dat je daar nog nooit voor bent getest.
Ik begrijp dat niet, dat zou er dan toch uitgekomen moeten zijn?
Hoe gaat het nu dan met je?
Groetjes GV
Je schrijft dat je door Bioresonantie bent getest en volgens de "Multiple Ellende" theorie bent behandeld.
Ik weet wie en wat je daarmee bedoeld. Op deze manier ben ik ook met succes behandeld voor o.a. lyme.
Maar is er dan nooit uitgekomen dat je (mogelijk wel eens ) lyme zou hebben?
Je schrijft dat je daar nog nooit voor bent getest.
Ik begrijp dat niet, dat zou er dan toch uitgekomen moeten zijn?
Hoe gaat het nu dan met je?
Groetjes GV