worden de AB kuren etc vergoed door zorgverzekeraar?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

worden de AB kuren etc vergoed door zorgverzekeraar?

Bericht door bieb »

hoi allemaal,

aangezien menzis niets vergoedt van DML, zelfs het eerste consult niet vroeg ik me af of je de Antibiotica kuren en algemene middelen uit het GVS (geneesmiddelen vergoedings systeem) wel vergoed krijgt? of kan je daar ook naar fluiten omdat het door DML is voorgeschreven en dat dus niet geaccepteerd wordt?

groetjes
bieb
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Ja hoor als hij je een recept meegeeft krijg je alles vergoed door je zorgverzekering. Tenmiste de geregistreerde medicatie zoals antibiotica en andere middelen.

de andere niet geregistreerde middelen zoals supplementen ed, bewar daar de bonnen van en geef dat volgende jaar op bij je belasting dan krijg je nog een deel terug, ook je consulten en je reiskosten.

Groetjes Marry
Gebruikersavatar
bieb
Actief lid
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 dec 2009, 01:11

Bericht door bieb »

dank je marry!

het is dus echt niet zo dat in mijn geval menzis dan zegt: ja maar die medicatie is door MDL voorgeschreven en dat is niet wetenschappelijk aangetoond dus je krijgt de kuren en overige normaal in het gvs vallende middelen toch niet vergoedt?

iemand ook bij menzis?

groetjes
bieb
Gebruikersavatar
huppelepup
Gevorderd lid
Berichten: 796
Lid geworden op: 11 jan 2011, 19:26

Bericht door huppelepup »

volgens mij krijg je het vergoed als het door een arts wordt voorgeschreven.
Gebruikersavatar
dino
Gevorderd lid
Berichten: 1455
Lid geworden op: 22 feb 2011, 14:20

Bericht door dino »

Moet je het dan wel in Nederland bij de apotheek halen?
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Gewoon je recept inleveren bij je (huisartsen) apotheek in Nederland ja.
Je moet je zorgverzekering niet gaan verwittigen dat je met recepten ga komen van prof de meirleir. Ieder recept van een arts moet worden gehonoreerd hoor als het maar ondertekend is en voor jou bestemd.

Nooit problemen mee gehad, de supplementen die er soms ook opstaan die bestel je zelf. Ik zeg altijd bij de apotheek jullie bestellen de geregistreerde medicatie die wordt vergoedt door zorgverzekerin en de rest doe ik zelf wel.

Marry
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Probleem bij mij was dat de voorgeschreven antibiotica niet door de Nederlandse apotheek te leveren was en ik hoef bij Menzis niet aan te komen met een rekening van een Belgische apotheek. Ze hebben alle rekeningen afgewezen. Ook van reguliere onderzoeken.

Mijn huisarts schrijft voor wat in Nederland te krijgen is, als ik het maar op papier heb van DML.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

Je kunt prima bij Menzis aankomen met Belgische apotheek rekeningen. En bij mij is al andere ook afgewezen.
Plaats reactie