Carpoolen naar DML?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
elssp
Actief lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 nov 2007, 14:03

MafCarPoolen?

Bericht door elssp »

Ik veronderstel dat er toch mensen zijn die samen zouden kunnen rijden.
Als we nu eens een carpool systeem opzetten:
1/ mail naar vaste persoon die lijst bijhoudt (kwestie van privacy)
2/ je zet daarop
ik kom van ... (vb Mol en rijdt via Antwerpen naar Brussel)
ik wil graag meerijden / ik wil graag afwisselen / ik wil mensen meenemen (x vrije plaatsen) (zal dan meestal zijn voor diegene die chauffeur hebben met veel vrije tijd)
ik ga meestal op (weekdag) in de voormiddag / namiddag / vroege avond maar ik kan ook op (keuze) enz.

Als er zich iemand nieuw aandiend, kan die dan mail sturen om ook op de lijst gezet te worden en kan tegelijk gekeken worden of er combinaties mogelijk zijn.

Er zou dan een lijst zonder namen in een apart topic staan met:

Gent, afwisselen,
Mol, kan iemand meenemen
Den Haag, meerijden, moment is eender
enz.

De adviesprijs voor carpoolen is momenteel:
"Een gangbaar advies in België is bijvoorbeeld een tarief van € 0,07 per kilometer als de chauffeur geen omweg moet maken. Voor extra kilometers die de chauffeur moet rijden om passagiers op te pikken of af te zetten, wordt € 0,21 per kilometer geadviseerd. Rij je om beurten en rijdt elk van jullie even vaak, dan hoef je elkaar uiteraard geen vergoeding te betalen. "

Op http://www.livaad.nl/Locaties.htm vind je zo iets met een kaart. Daar gaat het om glutenvrije aankopen doen voor elkaar. De privacy is ook goed beschermd.

Ik wil wel wekelijks een lijst updaten, maar misschien is dit meer iets voor een moderator.
Gebruikersavatar
tavy
Actief lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 19 jun 2010, 12:14

Bericht door tavy »

kanme niet voorstellendat niemand erop gereageerd heeft, lijkt me heel goed idee.

of is het al vanstart ?
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Goed voorstel zeg.

Alleen onze auto zit altijd al vol omdat we hier met 3 zieken zijn, kan dus voor anderen niks betekenen.

Marry
Plaats reactie