Ik kom juist thuis van de voordracht door Prof. Van houdenhoven...
Toch niet goed voor mijn hart,(soms voelde ik echt ergernis) hoewel hij al heel nuancerend zijn uitleg deed en met momenten zelfs aarzelend en twijfelend overkwam, vond ik.
Hij heeft dikwijls gezegd dat hij veel kritiek krijgt, en dat hij openstaat voor kritiek, en dat er binnen 15 jaar weer heel ander dingen ontdekt zullen zijn, dat hij dus niet de waarheid in pacht heeft...
Ook heeft ie gezegd dat er ontetekingen gevonden werden bij sommige patienten, en effe het retrovirus aangehaald.
Hij geeft ook toe dat referentiecentra achterhaald zijn, en dat de verwachtingen van deze centra te hoog lagen, en dat er meer naar de patienten zelf moet geluisterd worden...
Maar hij heeft het in zijn voordracht zelf niks gehad over gluten, melkprodukten, er is nadien wel een vraag gesteld over voeding, en daar heeft hij op geantwoord dat sommige patienten experimenteren en idd bewerend at ze verbeteren door vb. gluten uit hun menu te schrappen./
Maar voegde hij eraan toe, de dietiste van Leuven lachte mij bijna uit toen ik daar iets van vroeg, want ze antwoordde dat het belangrijk was om veel vezels enzovoort te eten...
De rest is voor morgen...