probiac protect

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

probiac protect

Bericht door danny1964 »

heeft er iemand ervaring met dit probioticum?
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

probiac protect

Bericht door danny1964 »

blijkbaar niemand :D

voor diegenen die zelf een pakketje supplementen samengesteld hebben is dit probioticum wel interessant

ik nam eerst de probiactol plus en wat het aantal bacteriën betreft is dit merkelijk beter nl 25 miljard volgens de productfiche. Maar mijn apotheker vond probiac wel een goeie afwisseling omdat zij werken met 9 probioticastammen.

dit ter info :wink:
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

probiac protect

Bericht door hildeke »

sorry, Danny, je berichtje nog niet eerder gezien. Heb tot nu toe enkel ervaring met probiotic Pearls van Nutrisan en Boulardi-sanifort (witte producten).
Als ik je info goed begrijp, heb jij een beter resultaat met Probiac Protec? Is dit op aanraden van DML of eigen initiatief? Welke is de reden van dit gebruik: Crohn IBL of ander darmsyndroom? Wat is de kostprijs?
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

probiac protect

Bericht door danny1964 »

dag Hilde


die probiac is iets dat ik op eigen initiatief doe. Ik heb momenteel geen enkele ondersteuning van een arts (enkel mijn apotheker die tevens een kei is in fytotherapie en homeopathie )

ik koop ze online voor 21,83 € voor 28 zakjes en de reden is simpelweg ondersteuning van mijn gezondheidstoestand. Wel momenteel beschouw ik de twee probiotica die ik neem of genomen heb als complementair !
Gebruikersavatar
hildeke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 543
Lid geworden op: 16 okt 2009, 10:27
Locatie: Grez-Doiceau

probiac protect

Bericht door hildeke »

Hey Danny,

Bedankt voor de extra info! Ik hou dit zeker in mijn achterhoofd, je weet maar nooit voor wat het goed kan zijn. In mijn situatie is het echter niet aan te raden te gaan jongleren met supplementen daar anders mijn Crohn weer de bovenhand haalt.
Ben content voor jou dat je toch veel ondersteuning krijgt van je apotheker. Dat is toch ook al veel waard!
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

probiac protect

Bericht door blossom »

Ik heb zelf ook een poosje probioticum gebruikt, maar ik kon op een gegeven moment nog heel moeilijk naar de wc :-# dus ben er maar mee gestopt.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

probiac protect

Bericht door danny1964 »

@blossom

dat is raar, heb ik in feite nog nooit gehoord dat probiotica dat tot gevolg had.
Normaal zou het regulerend moeten werken !
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

probiac protect

Bericht door cansada »

Ja dat is zeker vreemd, het werkt bij mij juist het tegenovergestelde.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

probiac protect

Bericht door danny1964 »

ik heb de ervaring dat je in die probiotica wel even moet zoeken welke bij jou past.

De probiac bijvoorbeeld daar zitten 10 verschillende stammen darmbacterien , orthica bijvoorbeeld heeft er ook zo één in het gamma orthiflor plus.
En ik merk een duidelijk verschil als ik probiac neem tegenover de probiotical die ik vroeger eens genomen had, dat laatste had gewoon geen resultaat !
Gebruikersavatar
cansada
Gevorderd lid
Berichten: 1390
Lid geworden op: 24 sep 2009, 11:53

probiac protect

Bericht door cansada »

O maar ik vind het juist prima, moeilijk of helemaal niet kunnen weet ik alles van.
Gebruikersavatar
blossom
Actief lid
Berichten: 444
Lid geworden op: 11 mar 2011, 17:33

probiac protect

Bericht door blossom »

Ik heb orthiflor plus gehad en de basis, maar ik denk ook dat het per persoon verschilt.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Welke bacteriën zitten hier in? Het is belangrijk dat je probiotica selectief inneemt. Ik heb namelijk een teveel aan streptococcen en die zitten bv. in VSL3 waardoor die niet voor mij geschikt is. En iemand die teveel e-coli heeft moet geen Mutaflor nemen.
I'm feeling like a Monday but someday I'll be Saturday night!
(Bon Jovi)
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

@spring aan wie is deze vraag gericht?

En vraag je naar Probiac of orthiflor?
Plaats reactie