wat te doen na en bij antibiotica?

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dontknow
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: 13 jan 2011, 20:29

wat te doen na en bij antibiotica?

Bericht door dontknow »

Wederom een vraagje,
Inmiddels zoals van de week beschreven toch infectie rond het hoofd en urine weg, nu dus weer een antibiotica en stapel pijnstillers, zeven dagen dit keer.

Loop een beetje tegen de muren op, maar tegelijkertijd kan ik ook niets van wat ik wil doen.....

Maar wat doen jullie of hebben jullie tips... ik heb nu voor dat ik ziek werd een aantal dagen een 'aanval' (dagen van zeer intense moeheid) vanwege mijn menstruatie, op de dag dat ik savonds naar het ziekenhuis ging vooral neurologisch erg wazig... en woensdag dacht ik heeee ik voel me beter. Maar kreeg ik savonds een nieuwe aanval. Die nu nog steeds draait, mijn keel is zeer pijnlijk en het voelt alsof de spieren daar zo zwaar aangestuurd moeten worden dat praten kracht kost.... en ik praat nogal veel en graag :-)

Heb spierpijn, voel me uitgeput, en eigenlijk vooral als ik totaal plat op bed lig en beetje klets met mijn vriend het minst klachten. Als ik de trap op loop ben ik een hijgend paard.

Ik wil morgen beginnen met probiotica en wat voedingssuplementen, visolie, b12, vit c enz enz.

Hebben jullie nog tips..... ?
Ben bang dat deze periode anders lang gaat duren, want de vorige infectie was ook nog maar krap eeen maand geleden, daarna amper helemaal hersteld, en nu deze laag eroverheen.

liefs fab!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Erg vervelend en ik vrees dat ik maar 1 tip voor je heb: liggen liggen en nog eens liggen. Elke minuut zitten, elke inspanning zorgt voor verergering symptomen, ontstekingen en wat je beschrijft. Traplopen vermijden (ik kom s morgens beneden en ga niet meer naar boven voor het bedtijd is, ook als ik het op zich zou kunnen, zorgt altijd voor ellende, is het niet die dag dan wel de dagen erna) dat je zo hijgt geeft aan dat je lijf het extra zwaar heeft, volledige rust hoe saai en irritant ook is echt de enige manier om de ernst de kop in te drukken. Vooral de zere keel is een teken dat je over grenzen heen bent gegaan, niet bewust waarschijnlijk, maar door het verslechteren liggen je grenzen vele malen dichterbij.. Heel veel sterkte!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

erg vervelend als ik dat zo lees, van anti biotica kun je je goed ziek voelen pff
Eucalypthus tegen candida
Olijfblad anti oxidant en anti viraal anti bacterieel
Cucurma bescherming van lever en remt NF kb,

dit gebruik ik naast mijn antibiotica! werkt bij mij best goed
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Ik zou zoiezo probiotica gebruiken, ter voorkoming van verlechtering van je darmsysteem en eventuele schimmels.
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

da's idd zo Janine, maar voor de goede orde pas na je antibioticakuur he Fab (omdat je het had over stapel antibiotica liggen en morgen beginnen met probiotica..), of ervoor, maar iig niet tijdens, dat weet niet iedereen. Is zeker aan te raden. Zo breed en sterk mogelijk. Pau D'arco van merk Now schijnt een hele goede te zijn (sterke probiotica), heb ik baat bij gehad jaren terug, schijnt ook sterke antioxidant werking te hebben en immuunsysteem ondersteuning. Ook Orthica is een goed merk Orthiflor basic schijnt goed te zijn http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/45 ... robiotica/. Ik heb zelf ook erg goeie ervaring met Orthiflor gehad in het verleden. Inmiddels bij DML die diverse soorten probiotica gebruikt, maar oa VSL-3, die schijnt echt megasterk te zijn (450 miljard goede darmbacterien). Laatst een tijd op moeten wachten ivm foutje internetapotheek, kon het goed merken dat ik die niet gebruikte)
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Plaats reactie