is gebroken lijnzaad ongekookt giftig?

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

is gebroken lijnzaad ongekookt giftig?

Bericht door lano »

omdat ik sinds ik glutenvrij eet te weinig vezelf binnenkrijg bn ik gebroken lijnzaad gaan eten. Maar nu hoor ik net van mn zus dat je dat alleen gekookt of rauw(met n bepaald maximum) mag eten. Alleen wist mn zus dit alleen zeker over paarden, en het maximum is ook anders voor paarden natuurlijk. ik doe het zelf altijd tussen mn tosti en/of door mn avondeten. Ik kon op google alleen informatie vinden over paarden dus hoop dat jullie me kunnen helpen.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Lano,
Ik ben heel content van colon clean, ook een natuurlijk produkt dat je stoelgang vlot maakt, en tevens ook nog je darmflora in balans brengt.
Misschien heb je hier iets aan?
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

geen zorgen over maken, erg gezond 2 eetlepels per dag! is niet giftig hoor
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

Maar als het warm word schijnt het wel giftig te zijn?
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik heb wel es gehoord dat je lijnzaad een nachtje te week moet zetten in water, want in het omhulsel schijnt idd een stof te zitten...
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Blauwzuur ?
En heeft het ook geen hormonale invloed ?

Gebroken lijnzaad zou beter zijn voor de vertering.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

het helpt alleen niet voor de stoelgang helaas, zijn er nog andere glutenvrije dingen die wel helpen? Die thee van de gezondheidswinkel bv, mag je die elke dag gebruiken zonder dat je er afhankelijk van word? En mn moeder zei dat ik ook lijnzaadolie kon proberen aar werkt dat beter dan gebroken lijnzaad?
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Lano, bedoel je voor een vlotte stoelgang?
Dan kan ik echt de colon clean aanbevelen, hoor, ik heb het van een dieet speciaal voor auto-immuunziekten.
En het bevalt me heel erg, en is zonder gluten.
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

bedankt voor de tip karolien, ik kon het in de winkel niet vinden maar heb het inmiddels toch maar online besteld.
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Een tabletje magnesiumhydroxide is ook een goede optie hoor. Kan je gewoon bij de apotheek kopen zonder recept. Krijg je gelijk nog wat extra magnesium binnen :wink:
janine
Gevorderd lid
Berichten: 1059
Lid geworden op: 04 okt 2008, 21:25

Bericht door janine »

Kan gewoon. Niet teveel.

Ook lekker: papje van maken met water en zout.
Heel dun uitsmeren op bakpapier op bakplaat, en dan ff bakken in oven of magnetron.

Knapperige crackers!
lano
Actief lid
Berichten: 308
Lid geworden op: 01 feb 2010, 14:39

Bericht door lano »

hoe lang duurt t voordat ik verschil zou moeten merken? En hoe los jij het op in water karolien, ik heb alleen maar klonten :s
Tussen mijn oren, zit een ziek lichaam!
Gebruikersavatar
poppetje
Donateur
Donateur
Berichten: 1735
Lid geworden op: 25 aug 2010, 09:59

Bericht door poppetje »

Lieve Lano,

Volgens mij moet je het in een beetje lauw water oplossen? Gaat beter dan in koud water volgens mij (en gewoon kraanwater heeft best een koude temp, en is dan vaak te koud).

Ik heb Colon Clean nooit gebruikt, dus daar kan ik eigenlijk niet over mee praten, maar ik post toch maar even een berichtje omdat het product erg lijkt op de zakjes met vezels die ik vroeger door de huisarts kreeg voorgeschreven. Bij mij werkte dat averechts. Geloofden ze in eerste instantie niet. Ik heb een spastische darm en dolichocolon, dat betekent een hele lange en bochtige dikke darm. Toen een gastroenteroloog mij die vezels weer wilde voorschrijven en ik vertelde dat dat helemaal niets deed en juist een extra opgezette buik kreeg, erkende hij dat het door mijn darmprobleem kon komen en snapte hij dat het bij mij een averechts effect heeft.

Uiteraard hoeft dit helemaal niet jouw verhaal te zijn. Het merendeel van de mensen kunnen goed tegen die verzels en hebben er baat bij. Dus kijk rustig wat het doet, maar als je merkt dat het niets doet, of dat je juist veel last krijgt, wellicht toch af en toe een magnesiumhydroxide kauwtabletje. Dat werkt bij mij prima.
Plaats reactie