wat is de beste zorgverzekering?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Zorgverzekering 2011

Bericht door Lynn »

ja Mutaflor is duur! Maar kun je volgens mij beter in Duitslang bestellen! Als je je eigen apotheek het laat bestellen betaal je vaak het dubbele!
Gebruikersavatar
princesa
Donateur
Donateur
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 jul 2010, 21:05

Zorgverzekering 2011

Bericht door princesa »

Lynn schreef:Nee ik heb alleen basis.. En bedoel de echt reguliere medicatie, zoals AB, colitofalk, creon enz. Deze medicatie staan op die lijst en naar mijn weten ben je als zorgverzekering dan dus verplicht tot uitkeren en helemaal als een NL arts meewerkt..
Dat er dingen niet vergoed worden die niet op die lijst staan klopt helaas. Dit geldt ook voor probiotoca, slaapmedicatie enz.

Maar ja.. Zorgverzekeraars proberen gewoon overal onderuit te komen.. Ik kreeg voorheen AB gewoon vergoed en laatst probeerden ze er toch ineens onderuit te komen, omdat ik online had besteld en daar deden ze niet aan. TOen ik recept van DML meestuurde viel hun argument weer weg en hebben ze alsnog betaald.. Ze blijven het proberen.... ](*,)
Nou, vriendlief heeft eergisteren een uur met Zilveren Kruis aan de telefoon gehangen. Want zij vertikten het dus ook om de Creon en de reguliere AB te vergoeden, die wel op de geneesmiddelenlijst van de overheid staan. Zelfs excuses gekregen van ZK, dat ze toch wel wat snel de declaraties hebben geweigerd, zonder goed te kijken wat ik nu eigenlijk declareerde. Alleen omdat er DML opstaat he... ongelooflijk! Maar goed, ik krijg nu als het goed is alsnog de Creon, de AB en de rivotril vergoed:)

Bij mij zijn is de VSL (probiotica, EUR 4,40 per dag...) en de vitamine b12 injecties (plusminus 100 euro per maand) het duurst. En de supplementen tikken ook wel behoorlijk aan, alles bij elkaar. 99% is niet vergoed en dat weet ik, maar het is toch wel fijn als ik de 1% waar ik wel recht op heb ook echt krijg.

Ben by the way toch maar bij ZK gebleven:)
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Zorgverzekering 2011

Bericht door Lynn »

Goed dat jullie het er niet bij hebben laten zitten!! Je hebt er recht op!
Alle beetjes...
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik ben blij dat ik weg ben bij zk, wat een ontzettend slechte klantenservice!! Ik wilde naar Lambrecht. Zegt de eerste: ja hoor dat kan, daar heeft u recht op, ook zonder verwijzing. Zegt de tweede: u heeft geen verwijzing!! Zegt de derde: nee dat vergoeden we sowieso niet :evil:
Ik heb dit aangevochten en mooi wél vergoed gekregen. Tip: schrijf naam en datum op, daarmee kun je het bewijzen! Ik vond ze ook heel slecht met vergoeden van alternatief, dat was een aanfluiting.
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Goed om te weten, ik ben ook bij ZK, en ga me volgnede week aanmelden bij DML.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie