Poll Verbetering dmv alternatieve behandelingen

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Merk je significantie verbetering door alternatieve behandeling(en)?

Nee; ben nu langer dan 1,5 jaar bezig.
8
38%
Ja; ben korter dan een half jaar bezig.
3
14%
Ja - ben 0,5 - 1 jaar bezig.
3
14%
Ja - ben langer dan een jaar bezig.
7
33%
 
Totaal aantal stemmen: 21
Gebruikersavatar
hayes
Actief lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 jul 2010, 14:59

Bericht door hayes »

Hier tot nu toe tevreden bij de behandeling van osteopaat/kiné en homeopaat.

Osteopaat heeft nu zelf op zeer korte termijn effect. Twee keer al misselijk en compleet op binnen gegaan, en 'fris' weer buiten. Misselijkheid was zeker weg, de vermoeidheid niet zo, kan ook niet zo snel. Hij had meteen gezien wat er mis was, en zo ook wat mijn klachten waren. Dit zonder eerste enig uitleg te hebben gegeven, dit om vooroordelen te vermijden, als er iets mis is zullen ze het zo ook wel zien. 2-3 rugwervels en 2 nekwervels die vast komen te zitten samen met gekanteld bekken zijn hier de boosdoener. Eerst bleven deze nog geen 3 dagen los, nu toch al 3-4 weken.

Maar dit is mss niet voor iedereen aan te raden, de eerste keren vraagt dit veel meer energie dan het opbrengt ! Eerste keer dat alles los word gezet reageert het lichaam hier zeer sterk op. 'Je gaat je nu de eerste weken voelen alsof je onder een vrachtwagen hebt gelegen', aldus de osteo bij de eerste consultatie :). Die osteo is trouwens zeer dicht bij Mechelen. Ik zag dit iemand hier naar vroeg, is wel al een tijdje geleden dus zal wel al iemand anders gevonden hebben :P.

De homeopaat helpt in mijn geval ook zeer zeker. Nam zeer veel tijd om mijn hele verhaal te doen en probeert zo een totaalbeeld te scheppen. In al mijn klachten en persoonlijkheid samen zag hij een bepaald profiel (sepia, als iemand dit zou kennen) en heeft daar een behandeling voor geschreven. Dit moest volgens hem sommige zaken al wat verlichten, maar ook andere zaken meer naar de voorgrond brengen waar op hij dan verder kon bouwen. Dit is ook uitgekomen, mijn spijsvertering is sinds deze behandeling op gang gekomen. Waar ik vroeger weken geconstipeerd was en zelf zware dosissen laxeermiddel niets hielpen, kan ik nu al paar weken elke dag terug naar het toilet. Als ik iets 'fout' eet is de reactie nu wel compleet omgeslagen van constipatie naar krampen en zijn mijn hartklachten (zeer onregelmatig, lage bloeddruk) veel sterker. Op basis van deze symptomen heeft hij nu een tweede kuur voorgeschreven (Digitalis Purpurea, voor bloedsomloop en lever) die ik morgen start, hopelijk met even veel resultaat !

Ik veronderstel dat je ook gwn wat geluk moet hebben bij wat voor iemand je terecht komt.. Homeopaat en osteopaat zijn binnen de klassieke geneeskunde geen officieel herkende beroepen. Er lopen er dus zeker ook rond die dmv een snelle avond- of zelf een onlinecursus zichzelf zo noemen.. Kritisch meedenken is hier dus geen overbodige luxe.
Gebruikersavatar
crazyloop
Beginner
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 jul 2009, 22:29

Bericht door crazyloop »

Ik ben destijds behoorlijk opgeknapt van natuurlijke schildklierhormonen van Dr. Linschoten. Ook accupressuur help wat, maar dat is tijdelijk. Alternatieve dieten helpen ook, ik doe nu half en half een Gerson dieet en heb voor het grootste deel met slaappillen kunnen stoppen.
Er zijn ook alternatieve dingen die niks hebben geholpen, maargoed vergeleken met reguliere geneeskunde die doorgaans niks help of je zieker maakt, heeft gemaakt ben ik een groot voorstander van Alternatief. Dat, in samenwerking met luisteren naar je lichaam en gezond verstand. Als een therapie je alleen zieker maakt, dan is het tijd om te stoppen met de therapie. Therapieen die nut hadden hebben zover altijd vrij snel nut gehad.
// Knowlegde is power // Ben onregelmatig online //
Gebruikersavatar
cath
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2010, 13:49

Bericht door cath »

Ik kan acupunctuur echt wel aanbevelen...ben helemaal "uitgevallen" in sept 2006, diagnose CVS kwam een goed jaar later, en ik startte in het voorjaar van 2008 met acupunctuur. Eerst elke week, daarna afbouwen naar 1X om de 14 dagen, om de drie weken, om de maand... In slechte periodes terug opbouwen... Deze behandeling geneest je niet, maar helpt je wel vooruit, en stabiliseert je toestand...
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

Ga al een poosje zeer goed op een zelfgemaakt antiviraal-bacterieel ~plus anti candida kruiden protocol aangevult met kokos oli en multi vits, veder nooit heil gehad in accupuntuur chiropraktor of dergelijke
Met de kennis van het heden verslaat de toekomst ons verLeden.

Nirvana; Oh Me
http://www.youtube.com/watch?v=zgDKHG4K ... re=related
Gebruikersavatar
fez
Actief lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 23 nov 2010, 21:36

Bericht door fez »

ik ga al een tijdje voor ozonbaxters en zuiveringsbaxters. In het begin hielp het mij maar toen ik zieker werd merkte ik er weinig meer van. Ik was al blij dat die dokter cvs-vriendelijk is.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

ik ben nog een beetje de zaken aan het uitzoeken

1. voedingssupplementen geven me wel een extraatje (zal mijn lijst binnenkort updaten)

2. kine gestuurd door de fysio : RAMP elke keer was ik geradbraakt

3. osteo : men zegt dat het een tijdje duurt eer je er de resultaten van merkt , mja heb ze nog niet gemerkt, integendeel na een behandeling meer pijn

4. voetreflexologie : ben binnenkort aan mijn 5 e behandeling toe en ik voel geen resultaat
Plaats reactie