immunocal

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

immunocal

Bericht door danny1964 »

heeft er iemand ervaring met dit product :?:
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

immunocal

Bericht door imagine »

nee, maar ... iets voor het immuunsysteem dus neem ik aan.

'K ben wel nieuwsgierig, kun je er meer over vertellen?
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

immunocal

Bericht door danny1964 »

Dit is de uitleg (kopie van de uitleg die ik vond op internet)
Het is algemeen geweten dat Glutathion een belangrijke rol speelt in de preventie en de behandeling van vele ziekten. Klinische testen bewijzen dat hoge glutathion-waarden een gunstige invloed hebben bij het behandelen hartproblemen,vasculaire aandoeningen, cholesterol, diabetes, hepatitis, aids enz…

Glutathion helpt ons afweersysteem zich te verzetten tegen aggressoren.

Bij gezonde personen helpt de glutathion om het lichaam te zuiveren van toxines, pré-kankercellen, en het voorkomen van ouderdomsziekten als Parkinson en Alzheimer. .Het is een anti-agingsprodukt.
Glutathion is ook zeer belangrijk voor fysiek-actieve personen. Bij topsporters stelt men een grotere kracht en uithoudingsvermogen vast, sneller herstel na inspanning of blessure.
Minder verzuring van de spieren.

Immunocal: Bron van bio-beschikbare Cystine.
De beschikbaarheid van cystine is de beperkende factor bij de synthese van Gluthation. Cysteïne is een aminozuur dat we praktisch in alle eiwitten terugvinden. Het wordt echter in het verteringssysteem geoxideerd.

Cystine bevat een dubbele zwavelbrug en is in onze voeding slechts in beperkte hoeveelheid beschikbaar.
Wanneer cystine een warmtebehandeling ondergaat of bij verscheidene zuiveringsprocessen, wordt de zwavelbrug verbroken en ontstaan er, met een binding met waterstofatomen, twee cysteïne molecules.

Cystine dringt de cel binnen, daar waar de cysteïnemolecule de cel niet bereikt.

Immunocal is een geconcentreerd eiwitpreparaat uit melkwei, waarbij de zwavelbrug niet beschadigd wordt, zodat de cystine intact blijft en beschikbaar blijft voor intra-cellulaire gluthationsynthese.
Verschillende weiconcentraten op de markt bevatten zeer lage gehaltes aan cystine, dit door pasteurisatie of andere mechanische behandelingen.

het is een middel dat niet goedkoop is maar ben van plan het te testen.

Er zijn goedkopere oplossing maar :

1. glutathion : * Glutathion door orale inname

Glutathion is in de handel verkrijgbaar in pil en poedervorm bij verschillende farmaceutische bedrijven, maar het is niet doeltreffend onder deze vormen. Een kleine hoeveelheid glutathion wordt opgenomen in de bloedsomloop, maar het merendeel gaat verloren tijdens de vertering en is niet doeltreffend voor een verhoging van glutathion in de cel.

Het resultaat kan zelf een verlaging van glutathion in het bloed zijn.

Dus dit is geen optie of beter gezegd nutteloos.

2. N – acetyl- cysteïne : zou de aanmaak van glutathion stimuleren maar volgens testen zou het hierboven vermelde product beter zijn


Dit zijn copy paste die het belangrijkste vermelden.

Eveneens over dit product :

Een Canadese fabrikant van eiwitsupplementen claimt dat zijn product de vetverbranding en spierkracht bevordert. Proeven op gezonde mensen geven hem gelijk. Het supplement verhoogt de aanmaak van de moleculaire schoonmaker glutathion.

Dit is het laatste product dat ik aan mijn lijstje wil toevoegen omdat ik denk dat het naar afweer toe een extra kan bieden. je kan mijn lijstje vinden onder het topic welke producten neem je.
je zal merken dat ik daar enerzijds opteer voor producten die de energievoorziening ondersteunen en anderzijds zaken die het immuunsysteem ondersteunen. (anti oxidanten)

Dit product moet naar mijn mening goed zijn want ik heb rapporten gevonden van pilootprojecten waarbij immunocal gebruikt werd ter ondersteuning van een kankerbehandeling.
De glutathion zou aanzienlijk toegenomen zijn.

de reden van mijn vraag was gewoon of er al mensen (positieve en negatieve) ervaringen mee hadden .

Imagine, ik zeg er wel bij dat ik dit op eigen initiatief doe en ik ben niet in behandeling , of beter ik ben in behandeling maar weiger de "therapie " te volgen (slikken van antidepressiva , kalmeerpillen en slaappillen)
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

immunocal

Bericht door imagine »

Oké, ik ben dus wel in behandeling! Maar behandeling en behandeling!!! :wink:
Bij DML zit bij mij Readisorb wat zo lezen hier op lijkt.

Verder zit ik nu aan de isoprinosine voor het immuun. Alles tezamen lijkt wat te gaan doen nu. Vooral ook dieet voor leacky gut.
Ik houd nu nog niet zo van op eigen initiatief wat uitproberen. Wel ga ik voor mezelf heel goed na wat mogelijkheden zijn ....
Het mooiste zijn natuurlijk zoveel mogelijk natuurlijke procucten die niet zo veel schaden als medicijnen.
Voor de langere duur ben ik dus heel benieuwd naar dit soort 'oppeppers'.
Bijvb sprulina en tolpa ben ik nu aan het doorlezen. En vraag me af wat er allemaal is.
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Plaats reactie