Ervaringen met anti-depressivum en studie

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Ervaringen met anti-depressivum en studie

Bericht door annac »

Studeert er iemand van jullie ook met A.D.? En hoe gaat dat?

Mijn zoon overweegt het weer te gaan slikken,want hij redt het anders niet met weer zo'n overmaat aan ongeluks- en nutteloosheids-gevoel. Is echter bang dat een evt. straks aan te vatten studie er onder zal lijden qua concentratie-verlies.

Het zal ws Coversyl worden en hij gaat het bespreken met zijn psychiater.

Ik zag dat je dezelfde vraag ook stelde in het topic over aanpassing van roosters en examens, heb hem daar dus even weggehaald omdat je er hier een eigen topic over hebt gemaakt. - Mod. Marloes
Gebruikersavatar
Paulie
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2006, 23:45

Ervaringen met anti-depressivum en studie

Bericht door Paulie »

Hoi Annac,

Ik slik nu een jaar A.D. en ik heb er geen problemen mee met mijn school. De eerste paar dagen kun je erg misselijk en een beetje duizelig zijn. Ik had het gevoel alsof ik in de wolken zweefde en alles een beetje langs mij heenging. Het is per persoon ook wel verschillend wat de bijwerkingen zijn en hoe heftig die zijn. Na een paar dagen trekken die bijwerkingen weg, omdat de stof dan in je bloed is opgenomen en je lichaam zich erop instelt. Dat is ook de reden dat het opgebouwd wordt, zo kan ja lichaam er rustig aan wennen. Ikzelf gebruik Zoloft, de enige bijwerking die ik soms heb is dat ik licht tril met mijn armen en benen, maar daar heb ik niet zoveel last van dat het mijn doen en laten belemmert. Concentratieverlies had ik alleen de eerste 2 tot 3 dagen, vanwege de start met de medicijnen.
The world is everything... And everything is the world...
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Bedankt, Marloes.

Ik wilde het bericht zelf verzetten, maar dat lukte niet, dus zette ik iets dergelijks gewoon ergens anders, dus hier, neer.

En Paulie:

Mijn zoon heeft seroxat geslikt (je kent het wel: gemaskeerde depressie, toen) en sinds hij dit niet meer doet is zijn geest, volgens hem, wel helderder. Maar hij moet met zijn psych. maar overleggen of Coversyl die bijwerking bij hem minder kan geven. Het blijft een persoonlijk iets, hoe de uitwerking is. Aangezien hij toch eerst wil wachten op meer energie, door de andere medicijnen, kan hij mooi uitvinden of het te veel op zijn geest/concentratie werkt, die bij ME-ers toch al te wensen over laat. En dan kan ie altijd weer stoppen als ie wil: heeft ie mooi weer een periode overbrugd.

Verder is ie bang, dat door de goede uitwerking v/d pil hij over zijn grenzen gaat, extra moe wordt, zodat ie dat dan weer moet bezuren en terugslagen krijgt. Maar ik heb hem gezegd/uitgelegd dat het geen pep-middelen zijn en dat dat wel mee zal vallen.

Afijn hij moet het met zijn psych maar overleggen.

Verder nog meer mensen met deze pil-ervaringen?
Plaats reactie