Verzuring

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Verzuring

Bericht door senna »

En dan heb ik het niet over de maatschappij maar over de voeding !
Graag zou ik zo een dieet starten :

http://www.lemmensarts.nl/html/tabelverzuring.html

Maar wat smeer je dan op je boterham ?
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Verzuring

Bericht door Barb70 »

Ik zit op het paleodieet ook wel oerdis dieet genoemnd. Puur om mijn imuumsysteem op te krikken, en mijn leaking gut aan te pakken.
Kijk maar eens op www.oerdis.nl

Het is wel een complete aanpassing in denkwijze, in boodschappen doen en in het eten. Maar ik heb er tot nu toe heel veel baat bij. Mijn darmen zijn weer rustig, mijn energie is iets beter, ik ben minder gevoelig voor infecties en verkoudheden.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Verzuring kan verschillende oorzaken hebben en op verschillende manieren worden behandeld.
Bij mij is verzuring in de loop der tijd behandeld met:
-een groentenrijk dieet (leven lang fit)
-magnesium
-ademhalingsoefeingen
-beweging met regelmaat in de juiste mate (en zeker niet teveel) en op voldoende lage hartslag
- met Greens plus, daar bleken net de stofjes in te ziitten om de balans te doen omslaan
- vitamine b-12

Ten tijde van mijn strengste dieet at ik gebakken groenten of een mix van sla, komkommer, tomaat, avocado op brood. Mocht ik (vanwege verzuring) weer geen fruit eten bij andere produkten dan groenten.
At ik (bij een ander dieet) ook veel (uien)soep met brood en geitenkaas,gegratineerd in de oven.

In mijn dieet mocht wel hazelnootpasta en tahin, bij jou waarschijnlijk niet.
Met tahin kan je gebakken groenten wat meer smaak geven of je kunt het op brood smeren. Zou je wel suikervrije jams uit de natuurvoedingswinkel mogen of Tartex?

Succes ermee, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Kunnen jullie wel brood eten dan? Ik kan zelfs geen glutenvrij brood verdragen, want dan krijg ik weer alle symptomen, tintelingen, opgezwollen lymfeklieren, keelpijn...
Het is elke dag weer zoeken wat ik ga eten, gelukkig kan ik smorgens beginnen met 2 eitjes gebakken in koolzaadolie (dat laatste komt van Christine Tobback, die zei dat op het ME-congres)
Ook kan ik tussendoor es een frietje eten, is mss niet gezond, maar mijn lijf reageert er niet op, en dan ben ik allang blij.
Vervolgens eet ik gewoonlijk een stuk vlees of vis met groeten, en verder niks erbij. Ik drink water, en soms koffie, maar daar reageer ik ook op, dus een enkel kopje kan wel.
In de Greens+ zit idd veel magnesium en doordat het natuurlijk is, neemt je lichaam het beter op dan magnesium die je bij de apotheker haalt.
Ook zit er chlorella in de Greens+ en mijn dochter heeft dat voorgeschreven gekregen van DML. Ik neem dit ook al heel lang, Henny, samen met coloncleans.
Wat ik ook niet kan vergeten is omega 3, vorige keer dacht ik, mss gaat het wel lukken nu zonder de omega 3 want dat is toch allemaal zo duur, maar naz een paar dagen ben ik het toch moeten gaan halen, ik had weer heel veel spierpijnen, als ik dan weer begin, gaan die pijnen ook snel weer over.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

En Henny, mocht je wel tomaten?
Gebruikersavatar
Barb70
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 379
Lid geworden op: 12 dec 2008, 10:43

Bericht door Barb70 »

Met het paleodieet/oerdisdieet eet ik ook geen brrod, niks van graanproducten, dus ook geen pasta, rijdt. Ik eet geen tomaten, paprika, aardappels, aubergine allemaal nachtschadeplanten.
Ik eet geen soja, geen melkproducten, geen frisdrank, geen suikers en zout, geen peulvruchten.

Wat eet ik dan wel: eiren, vis, vlees, groente en fruit, noten, en zaden, kokosmelk, pure chocolade, rode wijn.
Je kunt er heerlijk mee eten hoor, het is alleen een enorme omschakeling in het begin. Je moet anders denken anders boodschappen doen, anders koken.

Mijn ontbijt begin ik vaak met 2 gebakken eieren en een plakje ham, lunch bestaat uit een stukje vis, vlees met groente of salade of een fruitsalade. het avond eten bestaat uit wederom een stuk vlees, vis met groente of salade, of een wokschotel. Tussendoor neem ik noten ongezout, of asperges in een plakje vleeswaren gerold. Ik drink veel kruidenthee, water en mag ook rode wijn.
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

karolien schreef:En Henny, mocht je wel tomaten?
Ja, ik mocht in de gevolgde dieten (onverwarmde) tomaten.
Mijn dieten waren algemener. Jouw dieet heb niet gevolgd.
(Tot een ziekenhuis operatie werkte het "Leven lang fit" dieet dat mijn natuurarts mij voorschreef goed. Daarna niet meer. Het was simpel en met een paar goede kookboeken erbij voor ideeën, goed vol te houden.)

Tegen de verzuring heb ik ook nog melatonine hoge dosering gebruikt. de
Verzuring is(was) bij mij meer een gevolg van allerlei andere zaken die niet goed gaan, dan van de dingen die ik eet(at).

Als je darm niet goed werkt, kan je verschillende intoleranties/allergieën krijgen. Diëten waar de een goed op reageert, werken dan bij een ander weer niet. Het is zo persoonlijk. Daarom is goede begeleiding in mijn ogen wel handig.

Warme groet, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

@Barb,

Je dieet lijkt wel heel sterk op dat van mij.

En Henny, dieten is idd heel persoonlijk en wat bij de een wel werkt, zal bij de ander idd niet werken,maar ik denk ook wel dat je vooral moet leren voelen waar je lichaam goed of niet goed op reageert, want iemand anders voelt je lijf niet, he, maar kan natuurlijk wel raad geven en testen uitvoeren naar je intoleranties. En er zijn idd ook nog andere dingen mee gemoeid, oa virussen.

Je kan de zuurtegraad van je lichaam ook testen, he, ik had een ph-waarde test gehaald bij de apotheker.
Dat test je gewoon in je urine.
Gebruikersavatar
Renka
Gevorderd lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 30 aug 2007, 18:53

Bericht door Renka »

Senna, ik heb een lijstje met het de factor erin bij de producten. Dus bijv: Aardappel 7+ basisch, vlees -25 zuur. Dan kun je bijv. geitenkaas op je brood doen. En wat extra abrikozen eten als je die verdraagt. Als je je mailadres pb't, kan ik het je wel mailen als je wilt.

Wat ik op mijn (spelt)brood doe..... geitenkaas, tartex, kiemen, natufood olijfmargarine en soms pindakaas. Dat is het in grote lijnen wel.
Gebruikersavatar
vlindertje5
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 sep 2009, 20:00

Bericht door vlindertje5 »

Met deze verzuring bedoelen jullie voornamelijk van de benen en armen na inspanning?
En kan je dat verhelpen met je voedsel? dat wist ik helemaal niet.
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

Voor de verzuring van de spieren iemand ervaring met L Carnosine?

Is een product voor sporters en één van de eigenschappen is dat het de verzuring tegengaat.
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Nee wel met Alkala N, super efficient om verzuring uit je lichaam te krijgen. Het houdt je lijf recht en zorgt ervoor dat je niet meer schade aanricht dan nodig, mijn gevoel.

Meer te lezen op mijn blog onder pagina supplementen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
startdust
Actief lid
Berichten: 396
Lid geworden op: 01 nov 2010, 20:46
Locatie: nijmegen

Bericht door startdust »

marlène schreef:Nee wel met Alkala N, super efficient om verzuring uit je lichaam te krijgen. Het houdt je lijf recht en zorgt ervoor dat je niet meer schade aanricht dan nodig, mijn gevoel.

Meer te lezen op mijn blog onder pagina supplementen.

Hej Marlene,

klopt het dat die alkala N, gebaseert is op natriumbicarbonaat?
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Soms vraag ik me af waarom ik al die moeite getroost om alles bijeen te zetten op een blogpagina en ernaar te verwijzen ...

Sodium Citrate 2.67 grms
Potassium Bicarbonate 13.4 grms
Sodium Bicarbonate 133.93 grms
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Plaats reactie