Sauna

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Arjen
Gevorderd lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 22 feb 2006, 21:55

Sauna

Bericht door Arjen »

Ach, een echte behandeling of medicijn is het niet.
Wat het wel is een maatje in mijn leven, een waar ik met voldoende energie erg gelukkig ben.
Vandaag, het is inmiddels meer dan drie maand geleden ben ik weer eens naar de sauna geweest, lekker om eindelijk weer te "genieten" van de rust en de warmte.
Eindelijk voel ik mij weer eens schoon en tot nu toe haarvrij, mijn honden zijn mijn levensmetgezellen, maar de haren zijn soms een doorn in mijn oog.
Fijn zo eindelijk weer eens een cadeautje voor mijzelf, een goede Tip voor de liefhebber, bedden genoeg om bij te tanken, of zelfs hier heel luxe: strandstoelen naast het zwembad onder palmbomen, de laatste zijn wel nep maar de fruitcoctail maakt dit weer goed 8)
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

RE: Sauna

Bericht door Marloes »

Inderdaad is de sauna heerlijk. De dagen erna heb ik veel minder last van spierpijn en de dag zelf is heerlijk ontspannend. Komt jammer genoeg niet zo vaak voor door de kosten (erheen met mn vriend betekent wel al heel wat geld entree, laat staan daar dan ook nog drinken etc), maar ik geniet er dan wel met volle teugen van!
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Nickje
Beginner
Berichten: 74
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:38
Locatie: Moskou

Bericht door Nickje »

hey, ik heb een sauna in mijn huis!! helaas gebruiken we hem amper en word het gebruikt als opslagplaats... ik moet eerlijk zeggen dat als ik aan sauna denk dat ik aan vermoeiend denk, maar ik heb wel een zonnebank die echt heerlijk is! het heet the philips energizer en heeft twee standen, zonnebank licht waarvan je dus bruin word en je niet te vaak kan gebruiken en infrarood licht wat je altijd wanneer je maar wilt kan gebruiken en niet rbuin van word. ik ben meer fan van de zonnebank omdat het voelt alsof je een uurtje in de zon hebt gelegen, maar de infrarood is ook wel lekker maar meer voor de koude winter.
Gebruikersavatar
sanny
Actief lid
Berichten: 150
Lid geworden op: 13 okt 2005, 22:36

Re: Sauna

Bericht door sanny »

Arjen schreef:Fijn zo eindelijk weer eens een cadeautje voor mijzelf
Heerlijk! ik gun je nog vele cadeautjes!!
Gebruikersavatar
anika
Actief lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 14 okt 2005, 21:15

Bericht door anika »

Ik heb van de kerstman een infarood sauna gekregen. Echt ideaal !

In een normale sauna krijg ik het spaans benauwd, vandaar een 'droge' sauna.
*~.my life - look at my life - what will I become.~*

Imagine 24/7 pain.. You can?t .. So don?t say you know what I?m going through
Marloes
Gevorderd lid
Berichten: 1297
Lid geworden op: 15 okt 2005, 14:42

Bericht door Marloes »

Even een opmerking: infrarood sauna's zijn inderdaad ideaal voor je spieren (mijn tante heeft fm en heeft er ook één in huis).
Maar in een 'gewoon' sauna-complex zijn niet alleen maar 'vochtige' sauna's hoor! Ik kan daar ook niet zo goed tegen, dus die slaan we altijd over als we er heen gaan. Een sauna in huis lijkt me trouwens wel ideaal, maar ligt helaas niet in mijn mogelijkheden..
Keep on rockin'
Gebruikersavatar
Miekie
Beginner
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 okt 2005, 15:21

Bericht door Miekie »

Ik heb nadat ik ziek werd ook ontdekt hoe fijn een sauna is voor je lijf. Ik ga eens in de zoveel tijd met mijn vriend naar een saunacomplex, waar ze dus meerdere sauna´s. bubbelbaden etc. hebben. Het voordeel hiervan is dat ze in een wat grotere sauna ook vaak rustruimtes hebben. Ideaal dagje uit voor een ME-patiënt dus; je kunt op elk moment even gaan uitrusten!
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ik weet bijna zeker dat mijn zoon een sauna niet ziet zitten (Wat moet ik daar doen?), maar toch stel ik het een keer voor....Dat is nu weer iets waar jongere mannen niet direct raad mee weten, hoe je je in de sauna vermaken moet!

Alleen lastig, ik heb geen auto dus zal ie evt met mij en mijn vriendin mee moeten als ie wil.
Gebruikersavatar
Draakje
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 15 mar 2006, 15:59
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Draakje »

Wou dat ik in de sauna kon sniksnik hahahahaha is te droge lucht voor me krijg ik het benauwd en moet ik puffen dus doen we maar ff niet :D
Maar een stoombadje of zonnebankie kan ik ook heerlijk van genieten :D
"We lachen hard om een mop. We glimlachen zachtjes om het geluk."
Gebruikersavatar
danny1964
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 766
Lid geworden op: 27 nov 2010, 22:59
Locatie: BELGIE

Bericht door danny1964 »

heb ook een infraroodsauna en mijn ervaring is dat wanneer ik dat een 2 keer per week doe dat ik toch minder spierpijn heb. Er wordt gezegd dat de spieren beter doorbloeden en je raakt ook door te zweten veel "afval " kwijt.
Een aanrader !
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

IFR is echt een aanrader om te zweten en onmiddellijk de toxische stoffen af te spoelen.

Wat een luxe!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik ga al verscheidene jaren regelmatig naar de sauna.
In't begin kon ik geen 2 minuten erin blijven omdat ik hartkloppingen, ... kreeg, dus, ik heb het heel langzaam opgebouwd en kan nu even lang als iemand anders. (komt wel niet alleen door de sauna)
Ook zweette ik niet, (ik had niet genoeg doorbloeding), en nu loopt het zweet eruit!!!

En in het zwembad daar staan krachtige stralers waar water uitkomt en ik hing daar telkens een half uur aan, lekkere hydro-massage...
Ook hield ik mijn voeten daar voor (voetreflexologie, haha) en dat had echt effekt, zelfs mijn hoofd werd er helderder door.
Plaats reactie