Wat als CVS met natuurlijke middelen kan worden aangepakt?

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
perpetuumsymbiosis
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 nov 2010, 22:22

Wat als CVS met natuurlijke middelen kan worden aangepakt?

Bericht door perpetuumsymbiosis »

Stress kan worden aangepakt met vitamine C. (Eetappelsienen bij voorkeur Navelina)

Depressies kunnen beduidend verminderen met zonlicht (vitamine D).

Vermoeidheid ('s morgens niet uit je bed kunnen), kan je aanzienlijk verminderen door dagelijks een appel te eten (Zou het appelzuur dat trouwens zwavel in z'n structuur bevat (zie verder) en tevens belangrijk is voor de opname van magnesium, daar iets mee te maken kunnen hebben?)

Een halve banaan niet te laat 's avonds bevat een aantal vitamine B soorten, die je slaap en geheugen gunstig lijken te beïnvloeden.

Soepen en gekookte groenten bevatten allerhande mineralen en ijzer.

Zwavelrijke producten beschermen tegen schimmels en zware metalen (luchtvervuiling) en (re)activeren het metabolisme. (In look, gember, mierikswortel, ajuinsoorten, prei en ook alle koolsoorten)

Bij teveel activatie waardoor prikkelbare darm, lekke darm zou kunnen ontstaan helpen volgens mij pasta's, rijst en spaghetti, maar zonder al teveel kruiden en zonder die zwavelrijke producten dan.

Vlees bevat vitamine B12. Een tekort aan vitamine B12 kan veel klachten verklaren....

Fruit en rauwe groenten bevatten folium- of bladzuur, wat met B12 en Calcium (verse boeren koemelk) belangrijk is voor je lichaam.

Zout kan hoge bloeddruk veroorzaken, maar is belangrijk om water op te nemen voor de wateroplosbare vitaminen.

De volgorde waarin je al die 'gezonde' dingen inneemt kan belangrijk zijn.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Wat als CVS met natuurlijke middelen kan worden aangepakt?

Bericht door Jazzie »

perpetuumsymbiosis schreef:Wat als CVS met natuurlijke middelen kan worden aangepakt?
Tja... wat dan?

En misschien handig als je je eerst even voorstelt?
Gebruikersavatar
nyx
Donateur
Donateur
Berichten: 366
Lid geworden op: 03 okt 2010, 13:03

Wat als CVS met natuurlijke middelen kan worden aangepakt?

Bericht door nyx »

Het zou leuk zijn maar veel van deze dingen doe ik al en toch heb ik nog steeds dezelfde klachten.

Daarnaast staat er dat pasta's e.d. goed zijn maar heel veel mensen hebben een gluten allergie dus dan gaat dat ook niet echt op.

Het zouden mooie oplossingen kunnen zijn maar mijn ervaring in de praktijk is dat deze NIET werken.
Bij jouw wel????? of is die iets uit een boekje want sorry maar zo komt het een beetje over
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Wat als CVS met natuurlijke middelen kan worden aangepakt?

Bericht door marlène »

@erpetuumsymbiosis

Dan waren we allemaal reeds genezen want dat doen we hier al ...

Enne van die gluten en melk, dat is puur vergif voor een groot deel van de ME/CVS bevolking.
Mag ik je de website www.de-poort.be aanbevelen als literatuur?

Fruit en rauwe groenten bevatten vezels die een lekke darm nog meer beschadigen.

Appelsienen zijn te zuur voor velen vanwege chronische maag- en darmontstekingen, beter is via supplementen.

Uw handleiding klopt perfect voor iemand die lijdt aan chronische vermoeidheid ten gevolge van overbelasting en eventueel functionele ondervoeding.

De ziekte ME/CVS, dat wens ik niet toe.

Voeding is ons eerste medicijn akkoord, ze geven mega-dosissen vitamines op de intensieve zorgen tegenwoordig.

Echter zoals u de klachten neerschrijft, heb ik alvast de indruk dat we over iets helemaal anders spreken. Inderdaad, verander uw levensstijl en voeding en u komt er wel.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Wat als CVS met natuurlijke middelen kan worden aangepakt?

Bericht door Vanessa »

Chance dat het warm water nog niet is uitgevonden...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo perpetuumsymbiosis,

Ik sluit mij aan bij Jazzie.

Stel je graag even netjes voor en vertel er bij over het hoe/wat/waarom je jouw informatie en stelling:"Wat als CVS met natuurlijke middelen kan worden aangepakt?" hier op het ME-gids.net forum komt vertellen.

Met jouw artikel geef je duidelijk aan dat je totaal niets weet van de lichamelijk ziekte ME/CVS.

Een klein voorbeeldje (komt vaak voor bij ME/CVS): vlees eten bij een vitamine B12 tekort? Als je lichaam een ernstig B12 tekort heeft, B12 niet goed kan opnemen (een opname stoornis), er anti-stoffen zijn tegen de B12?
:idea: Tsssja, dan zit er niets anders op dan hoge dosering B12 injecties te spuiten.

Nog een voorbeeldje (komt vaak voor bij ME/CVS): wat als je een intolerantie hebt voor gluten, lactose, fructose?
:idea: Tsssja, dan kun je geen brood, pasta, spaghetti, melk, suiker, fruit eten.

Nog een voorbeeldje (komt vaak voor bij ME/CVS): in de zon zitten bij vitamine D tekort? Als je lichaam een ernstig D-tekort heeft, vitamine D-tekort niet kan aanmaken door storing in bijschildkliertjes (parathormoon werkt niet goed)?
:idea: Tsssja dan zit er niets anders op dan hoge dosering medicatie D in te nemen.

Jij spreekt vanuit CV (Chronische Vermoeidheid) ervaring?, door overspannenheid, burn-out?
ME/CVS is een totaal andere lichamelijke ziekte!

Groetjes, Louisa
Laatst gewijzigd door louisa op 04 nov 2010, 11:27, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tanto
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1606
Lid geworden op: 21 feb 2008, 08:09
Locatie: ZH

Bericht door tanto »

:shock:
Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom (A. Einstein)

Absence of proof is not proof of absence
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Onze darmen zijn kapot waardoor we bijna geen voedingsstoffen meer opnemen, zoals vitaminen, ed... dus waar blijft je theorie dan?
Gebruikersavatar
senna
Donateur
Donateur
Berichten: 2623
Lid geworden op: 26 mei 2009, 11:42

Bericht door senna »

Wat kan het leven toch simpel zijn !
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi senna,
senna schreef:Wat kan het leven toch simpel zijn !
:lol: :lol:

:wink: Doen wij kennelijk toch iets verkeerd om naar al die dure ME/CVS-vriendelijke artsen/internisten te gaan, die al meer 25 jaar hard werken (en onderzoek doen naar de oorzaak van ME/CVS) voor ME/CVS-patiënten?

:idea: Tip voor perpetuumsymbiosis: dit zijn ME/CVS-vriendelijke artsen/inernisten: http://www.me-gids.net/module-Info-view-pid-15.html

Groetjes, Louisa
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Ik geloof dat ik niemand ken die zo gezond eet als ik, al jarenlang. En die al zoveel natuurlijke dingen uitgeprobeerd heeft, kruiden e.d.. Toch ken ik ook niemand die zo weinig energie heeft als ik.
Kortom, ik blijf natuurlijk eten, voor mijn hart, mijn bloedvaten, mijn organen, mijn ogen, mijn alles, maar ik geloof er niet meer in dat ik daarvan genees. Helaas. Binnenkort gaan er dus andere middelen tegenaan. Na 10 jaar natuurlijke middelen.
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Dat ik daar nog niet aan had gedacht! Ben ik voor niks al 16 jaar ziek, waarvan ik inmiddels 4 jaar thuis zit!
Zal het ook even doorgeven aan het UWV, dan kunnen ze wat anders voorschrijven dan CGT.

Nog even ter informatie:

In de zon zitten houden de meeste CVS-ers niet uit ivm warmte-intolerantie.

En in 100 gram biefstuk zit 1,60 mcg B12. In de voorgeschreven injecties zit 1000 tot 2500 mcg.

Verder sluit ik me aan bij Louisa
Gebruikersavatar
spring
Donateur
Donateur
Berichten: 619
Lid geworden op: 27 okt 2010, 16:44

Bericht door spring »

Een beginner op de site, die meteen op de dag van aanmelding al met dé oplossing komt!
Plaats reactie