Ampligen

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Ampligen

Bericht door Zuiderzon »

Ampligen is een medicijn dat uitgetest wordt voor CVS-patiënten en voor een deel van de patiënten lijkt te werken. Met name zij die een overactieve antivirale R Nase L pathway hebben, hebben grotere kans op succes door een behandeling met Ampligen. Ampligen heeft naast een regulerende werking op de R Nase L pathway ook antivirale eigenschappen doordat het immuunsysteem versterkt wordt.

Voor ervaringen, zie Behandelingen onder Dr. De Meirleir.

Hemispherx Biopharma is producent van Ampligen.
Hemispherx Biopharma presenteert zijn nieuwe data op een conferentie, op de dag van de Internationale ME/CVS dag. De presentatie van de resultaten naar het onderzoek van Ampligen zijn hier te bekijken.
Hoop doet leven!
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

ampligen

Bericht door orchidee »

Beste Zuiderzon,
Ben momenteel zeer geinteresseerd in Ampligen en Volganciclovir.
Dacht dat Ampligen echter nog geen goedkeuring had van de FDA. Vind ook geen artikels erover die dateren van na 2004? (Kan uiteraard ook aan mij liggen!)
Ken wel verschillende mensen die de proef bij Demeirleir gedaan hadden met positief resultaat maar vind dus vanaf daar geen gevolg. Ook Demeirleir zelf heeft het er niet meer over.
Bovendien lijkt Hemispherx niet echt de ideale beursgang te hebben en nogal wat kritiek te krijgen.
Denk persoonlijk wel dat een eventuele oplossing in deze richting te zoeken is (nl. Rnase beinvloeding)
Groetjes en bij voorbaat dank,
Orchidee
Aanvulling :

1)Hemispherx komt om de haverklap met Ampligen naar voren als mogelijk geneesmiddel (oa ook bij de vogelgriep). Hun beursgang verloopt zeer grillig en het lijkt erop alof ze een ziekte zoeken voor hun medicijn ipv omgekeerd.

2)Heb artikels op 't internet gevonden die zeggen dat Ampligen een verhoging van de PKR veroorzaakt (=een enzyme) en dat zou nu net niet goed zijn voor ons.

3) Heb dan naar de onderzoekers zelf gemaild (en zelfs antwoord gekregen) waarbij gesteld wordt dat Ampligen slechts voor een zeer beperkt percentage cvs'ers kan gebruikt worden en niet als oplossing maar om symptomen te bestrijden.


Wou dit even meedelen,
Orchidee
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

He Orchidee,
Had dit berichtje nog niet opgemerkt.

Ik denk inderdaad ook dat Ampligen op dit moment niet meer gegeven wordt aan ME/CVS-patiënten omdat deze onderzoeksfase voorbij is.
En nu is het wachten op de 'eindconclusies' en 'goedkeuringen' om dit middel al dan niet te gaan gebruiken.
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Bij mijn weten is er nog geen betrouwbaar onderzoek naar Ampligen geweest.
Overactiviteit van RNAse-L is geen kenmerk van ME/CVS, dit i.t.t. de fragmentatie van RNAse-L die als marker wordt gebruikt door RedLabs.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

ampligen

Bericht door orchidee »

Ampligen zit momenteel in fase 3 bij de FDA. Hemispherx is reeds meer dan 10 jaar bezig om dit medicijn goedgekeurd te krijgen.

Onderzoek ernaar werd o.a. door DML reeds uitgevoerd in 1999-2000,dacht ik.
Heb hem er naar gevraagd (alsook naar volganciclovir) : waren beide valabele denkpistes maar zorgen op termijn voor een verhoging van de PKR (Pro Kinase R) en dat is uiterst giftig!!! Vandaar dat men dit links laat liggen. Over PKR is nog maar bitter weinig geweten.

Rnase defragmentatie is een kenmerk van problemen in de inmmuniteit. Ook MS ers hebben dit. Het is echter wel een indicator dat er iets ernstigs aan de hand is!

Groetjes,
Orchidee

PS: als je kan bewijzen dat je Rnase gedefragmenteerd is dan zou dit al genoeg bewijs moeten zijn voor een contreolearts!! Lijkt me logisch maar helaas...die kerels leven niet in 2006
Plaats reactie