wie 'kent' SKGZ

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
imagine
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 484
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:41

wie 'kent' SKGZ

Bericht door imagine »

Ik heb via mijn zorgverzekeraar een eenmalige vergoeding toegekend gekregen voor DML.

Met als reden dat het geen reguliere behandeling cq gebruikelijke.

Nou snap ik dat voor een behandeling!
Maar onderzoeksskosten...?
Waar heb je recht op in het buitenland?

Op de achterkant van de brief wordt ik alvast op SKGZ Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen gewezen.
En de Ombudsman Zorgverzekering zit er geloof ik nog tussen.

(ps ik zag dat ooit iemand al wel een zaak heeft aangespannen voor de nexavir... 'k dacht in 2006 en verloren)
:?
Als ongeluk in een klein hoekje zit......
zit dan geluk in de rest?
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

wie

Bericht door annek »

Hoi Imagine,

Bijzonder en Gelukkig dat je éénmalige vergoeding krijgt!

Ik heb de procedure vlgns de regels gevolgd en totaal geen vergoeding.
Omdat:
"De onderzoeken en behandelingen die Dr. Meirleir toepast zijn volgens de Nederlandse normen en naar mening van onze adviserend geneeskundigen en het College van Zorgverzekeringen, ook volgens de internationale normen niet conform de stand van de wetenschap en de praktijk."

Ik mocht een klacht indienen bij de zorgverzekeraar. Dus niet bij de SKGZ en/of een Ombudsman. Er is geen reactie termijn aan verbonden.

Ik heb ook dat verhaal van de verloren Nexavir "zaak" gelezen. Verder weet ik niet van anderen en gestartte procedures. Ik heb er tot nu toe geen energie voor gehad om het op te pakken.

Eén van de redenen kan zijn dat DML niet gecontracteerd is en het een partikuliere kliniek betreft.

Wie is jou zorgverzekeraar?

Groets, Annek
Gebruikersavatar
bloemetje
Columnist
Berichten: 5394
Lid geworden op: 02 nov 2009, 12:22
Contacteer:

wie

Bericht door bloemetje »

Ik heb ook een eenmalige vergoeding gekregen voor DML, zoals ik elders op het forum al liet weten. Ik zag dit maar als een mazzeltje, aangezien vrijwel niemand dit bij diens verzekeraar voor elkaar krijgt. In principe heb je wel recht op behandeling in het buitenland (voor de prijs van de NLse behandeling), maar dit geldt niet voor onderzoek. Ik geef je daarom weinig kans bij de geschillencommissie. Maar als je er de energie voor kan opbrengen... wie weet wat je er nog uit weet te slepen... Succes ermee!
Plaats reactie