Dieet Christine Tobback

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

You're very welcome!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

Bericht door marlène »

Delhaize verkoopt het ook bij de bio-olie.

Als je dan toch in België bent, kan je evengoed even stoppen in zo'n supermarkt of superette op de terugweg.

Er is er eentje vlak aan de afrit van Antwerpen-Berchem (Craeybeckxtunnel rechtdoor richting centrum Antwerpen rijden tot aan derde verkeerslicht = +/- 500 meter, als je terug de autostrade opwilt, hoef je maar rechtsomkeer te maken, ditmaal niet de tunnel terug inrijden maar vlak ervoor naar links rijden en de pijlen richting Nederland volgen).
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
kim27
Actief lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 dec 2009, 10:45
Contacteer:

Bericht door kim27 »

Bedankt Marlene! Heb het grote geluk dat de eerste de beste reformzaak die ik belde, nog een fles heeft staan! :-) Fijn, als je lichamelijk in staat ben een telefoontje te plegen, hihi

Maar zal je tip zeker onthouden, want weet niet of deze wel smaakt. Over 6 weken weer naar dml.
Gebruikersavatar
annek
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 290
Lid geworden op: 28 okt 2008, 20:37

Bericht door annek »

@ KIM, ter aanvulling

De sites van "Brassica" en "de nieuwe wereld" geven ook info over o.a. koolzaadolie + verkoop
adressen
katia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:02

Bericht door katia »

Ik had in eerste instantie die Bio-koolzaadolie uit de Delhaize gekocht en vond die helemaal niet lekker. Toen ik dat later tegen Christine Tobback zei, zij ze dat die van Vandermoortele (in Be in de meeste (grotere?) supermarkten te koop) veel zachter is van smaak en idd die vond ik wel te eten ;)
Groetjes,
Katia
Gebruikersavatar
cleopatra
Donateur
Donateur
Berichten: 455
Lid geworden op: 28 feb 2010, 16:19

Bericht door cleopatra »

Ik vind die van becel nog altijd de beste. Spijtiggenoeg hebben ze hem in delhaize ook niet meer, enkel in carrefour kan je hem (voorlopig) nog vinden.
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

ik ben nu een aantal weken bezig met het dieet
en ipv opbouwen mag ik steeds minder :S:S

Ik mag nu alleen nog maar rijst, met klein beetje groente
en de hele tijd rijstencrackers!!!

en nog steeds gaat t niet goed... maar k denk dan wel van ik mis nu allerlei vitamine en mineralen enz een ik eet nu dus ook amper vezels.
En het word steeds minder! nu mag ik ook de olie niet meer gebruiken.

Het komt een beetje over als gokken waar k niet tegenkan, dan weer dit proberen en dan weer dit. nu kan ik misschien niet tegen vet of gluten terwijl ze daar eerst helemaal niks over zei..

ik snak zoooo naar chocolade!
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Ik vind dat ook wel een wat vreemd dieet, rijstwafels en klein beetje groente? Mja, ze zal het wellicht beter weten dan wij, maar je zou toch denken dat je bijv. ook best kippensoep zou mogen of avocado of een stukje vis... Zijn er zoveel voedselintoleranties uitgekomen bij jou?
Gebruikersavatar
nabo
Gevorderd lid
Berichten: 1545
Lid geworden op: 12 feb 2010, 13:25

Bericht door nabo »

ja ik weet het ook niet...
zowiezo fructose en nog wat andere dingen.
Maarja het gaat nog niet goed genoeg dus daarom mag ik steeds minder.

wat ook wel vreemd is, uit dat voedingsonderzoek via het lab kwamen allerlei dingen bv ook geen kaas meer. en dan zegt ze van ja je mag nog wel kaas hoor. Terwijl DML weer zei van nee echt geen kaas of andere melkproducten.
dus weet t ook niet meer..
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Idd raar, kaas zou ik toch al zeker vermijden, hoor.
Maar wat Stier zegt, nl. kippesoep, avocado... lijkt me toch te kunnen.
Maar toch maar beter een tijd doen wat ze zegt? Ze zal er wel haar redenen voor hebben, zeker?
En in rijst zit wel heel veel in van voedingstoffen, daar heb ik es een artikel over gelezen, dat mensen uit de ontwikkelingslanden niet voor niks bijna uitsluitend rijst eten, door de rijke voedingsstoffen.
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Ik mag nu alleen nog maar rijst, met klein beetje groente
en de hele tijd rijstencrackers!!!
Nou, zo heb ik dus lang geleefd en ik werd er enkel zieker van. Ik eet nu gezond en ik heb beetje bij beetje dingen teryug ingevoerd, in kleine hoeveelheden. Noten, bonen, groenten waar ik niet goed tegen kon, olijven,... De healthy stuff dus en ik voel me daar een pak beter op dan op dat beperkt en verzwakkend dieet.
Uiteindelijk kun je hoe langer, hoe minder voeding verdragen, dat kan toch niet de bedoeling zijn. Goede hulp voor voedingsallergiën vond ik dr. Boone
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

Hoi Nabo,

Ik zou je toch maar aan het dieet houden hoor, Christine werkt samen met DML en doet dit echt niet voor niets. Over die kaas (zei ze niet sojakaas?) is mogelijk omdat ze niet heeft gezien in je dossier dat je lactose/caseinevrij moet eten. Dat ze niet eerder over gluten of vet heeft gehad is omdat nu blijkt (door wat jij aan hebt gegeven) dat dat bij jou waarsch. pseudointoleranties zijn (niet te meten, alleen door ervaring te ontdekken, maar wel net zo schadelijk voor je lichaam nu! later kun je dat wel weer hebben maar wanneer hangt af van herstel van je darmwand). Ik heb het ook zo extreem gemoeten en ben nu na een half jaar weer heel langzaam een paar dingen (knoflook, soms beetje kruiden, af en toe tomaat) aan het terugbrengen en dat gaat meestal zonder problemen. Mijn lichaam gaf gewoon aan dat ik het niet kon hebben en dan hou ik me daar tegenwoordig aan, ongeacht alle gezondheidsclaims. En daar is m'n lichaam me dankbaar voor.

Bedenk dat wat Christine doet niet uit de lucht komt vallen en zij niet zomaar een dietiste is. Dat je slechter wordt heeft te maken met de ME die je zieker maakt nu, mss antibiotica, evt. nwe infecties die nieuwe intoleranties uitlokt. Allemaal logisch als je weet hoe het zit. Je vitaminen krijg je in grote hoeveelheden binnen via je Daily Health Support, dus daar ook geen zorgen (en dat verhaal van die rijst van Karolien zegt ook genoeg). Maak je je er toch zorgen over, overleg dan met Christine of DML, maar ik adviseer je niet zomaar anders te gaan eten op advies van mensen hier! Christine heeft niet voor niets heel veel succes met haar praktijk.

Wat de vezels betreft: ik vond dat ook heel moeilijk omdat dat zo ontzettend belangrijk is, maar wat voor een normaal persoon heel gezond is en belangrijk is voor ons vaak juist schadelijk en ook ongezond: je darmen zijn ernstig beschadigd en kan dat niet verwerken, met alle gevolgen van dien!

Sterkte!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
katia
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2009, 18:02

Bericht door katia »

Het idee van Christine is eerst alles uit te schakelen waar je mogelijk op reageert tot je op een punt komt waarbij je je duidelijk wat beter voelt. Dit moet je enkele weken volhouden en dan mag je terug producten toevoegen om zo uit te vinden waar je juist op reageert. Het kan dus best zijn dat je 1 fundamenteel product vindt en dat je voor de rest dan weer bijna alles kan eten.
Het is dus zeker niet haar bedoeling om je jaren op dat beperkte dieet te laten. Maar je moet wel eerst op dat stabiele punt raken waar je je beter op voelt om dan te kunnen beginnen opbouwen.

Succes!
Gebruikersavatar
annemoontje
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3003
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:52

Bericht door annemoontje »

precies, goed verwoord Katia!
Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway. Eleanor Roosevelt (1884-1962)

ME & YOU, crowdfunding studie die ME op de medische kaart kan zetten! http://www.meyou.no/press-release-english/
Gebruikersavatar
wendy123
Actief lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 30 okt 2009, 21:36

Bericht door wendy123 »

Ja, maar als je op veel reageert, zou je dat allemaal moeten weglaten en dat is ook niet gezond.
Je moet ook zelf aanvoelen wat het met je doet. Je moet idd een paar maand volhouden, maar als er dan nog geen verbetering is, kan je beter terug gevarieerd eten met uitsluiting van de allerergste allergenen.
Plaats reactie