Artikel CVS in NRC Handelsblad

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws, artikelen en onderzoek over ME (cvs)

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

In het eerste nummer van Lees ME, zodra het uitkomt. :)
Gebruikersavatar
Ana
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 okt 2006, 16:47

Bericht door Ana »

annac schreef:Precies, om die reden ijkt het me dan ook wijs om die dame es goed a/d tand te voelen, wat ze nu exact ermee wil en hoe zorgvuldig of globaal zij dat wil gaan aanpakken.

Er moet zich geen beeldvorming gaan ontwikkelen dat iedereen met ME maar a/d de Ritalin moet. En uit bovenstaand reacties blijkt al dat er sprak is van nogal wat veel gevaarlijk natte vingerwerk.

Annac, het gaat mij om, dat diep/grondig onderzoek gedaan wordt naar de overeenkomende kenmerken/oorzaken van deze aandoeningen.
En niet meteen na |Ritallin grijpen als wonder middel.
Wat het ook niet is. In ieder geval niet als geneesmiddel.
Zelfs velen ADHD’ers en ADD’ers hebben er geen baat bij. Dus.....

Aan de andere kant:
Waarom de ene iets ontnemen omdat de andere daar geen brood in ziet?
Zou je het niet fijn vinden als Ritallin wel bij sommige ME’ers zal aanslaan zoals het doet bij sommige ADHD’ers en ADD’ers.
Wat is er mis als er tenminste een paar mensen in ieder geval een prettig hulp middel hebben waardoor ze weer een beetje hun leven in kunnen richten?!
Daar zijn nou hulp middelen eenmaal voor.

Zoals ik al zei, de grootste fout is de kenmerken van deze aandoeningen over één zelfde lijn willen trekken. Terwijl elke mens anders is.
Laatst gewijzigd door Ana op 11 nov 2006, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ana
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: 08 okt 2006, 16:47

Bericht door Ana »

Guido_den_Broeder schreef:In het eerste nummer van Lees ME, zodra het uitkomt. :)
Enige idee wanneer het uitkomt, Guido?
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

De bedoeling is in december, Ana.
Plaats reactie