Probiotica

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

senna
Donateur
Donateur

Probiotica

Bericht door senna »

Neemt dit iemand dagelijks of alleen als je diarree hebt ?
Bestaat dit zonder suiker en lactose ?
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Beste Senna,

Van een natuurgenezer heb ik probiotica gekregen om mijn darmwerking te verbeteren.
Dat was inderdaad lactose- en suikervrij.
Ik heb het zeker een jaar dagelijks geslikt.
(En ik had geen last van diarree, maar wel van candida.)

Groetjes, Henny
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Henny
Gevorderd lid

Bericht door Henny »

Toevoeging: ik gebruikte capsules.
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
cinders
Beginner

Bericht door cinders »

Weet iemand een goed merk van probioticum?
Ik weet dat er verschillende (goede) bacterie-stammen zijn die elk op een andere manier hun werk verrichten. Dat maakt het ietwat moeilijker om een goede bacterie-stam te vinden, vandaar wie heeft er goede ervaringen met welk product?
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

Toevallig probeer ik me net een beetje te verdiepen in probiotica. Ik heb op de amerikaanse site twee potten probiotic defense van het merk Now gekocht. 90 capsules voor 19 dollar. Er wordt aangeraden op te langzaam op te bouwen naar drie capsules per dag. Wat ook belangrijk is dat of het gekoeld is en dat het gekoeld wordt verstuurd, anders zijn de werkzame bacteriën in de capsules al dood voordat je ze gaat slikken. Vanuit amerika is het natuurlijk niet mogelijk gekoeld op te sturen, maar deze zijn stabiel op kamertemperatuur. Dat moet je dus effe checken.

Aangezien ik net te horen heb gekregen dat ik lactose intolerant ben, ben ik nu aan het uitzoeken of er lactose in zit. Op het potje staat, contains milk derivatives, maar ik weet niet precies wat dit is. Op internet vind ik tot nu toe alleen dat probiotica juist het zuur bevat dat lactose afbreekt en dus wel eens gegeven wordt om mensen toleranter voor lactose te maken.

Als iemand nog een ander goed merk kent dat zeker lactose vrij is?

voor mijn probiotica en de stammen die erin zitten: http://www.iherb.com/Now-Foods-Probioti ... /6105?at=0
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
MJ
Actief lid

Bericht door MJ »

Ik moet momenteel Enterol nemen.
VSL-3 ook al geprobeerd, maar hier had ik last van.
plassterk
Donateur
Donateur

Bericht door plassterk »

http://www.food-info.net/nl/ff/probiotics.htm

op deze site is ook nog wel aardige informatie over probiotica te vinden
Be warned. De E-spirocheet veroorzaakt E-lyme, is kritiek resisitent en onuitroeibaar. Heeft uw forum E-lyme? Let op buitensproige quotes
lenthe
Actief lid

Bericht door lenthe »

Sinds maart '10, 'Bacilac Forte' (dagelijks)
Heb zelf geen darmpijn, geen opgeblazen gevoel en niet meer diarree dan een gezond iemand. (Toch woekert er blijkbaar vanalles in mn darmen).

Nu zou ik Intestinal Balance moeten bestellen in firma, maar heb al Bacilac Forte. En die supplementen zijn zo al duur genoeg, vooral als je overleeft van een ziekenkasuitkering.

Voorlopig houd ik het dus op Bacilac Forte.
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Hoi Senna,

DML heeft voor mijn dochter Mutaflor voorgeschreven, en zij heeft lactose-intolerantie.
Is wel duur: 90 euro voor een doosje, maar ja, er zitten wel 90 stuks in.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Bedankt allemaal.
Ik heb geen lactose-intolerantie en DML heeft me Lacteol voorgeschreven : 8.30 euro voor 20.
Laatst gewijzigd door senna op 19 sep 2010, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
stargazertje
Gevorderd lid

Bericht door stargazertje »

Ik gebruik capsules van de Etos en ik gebruik hem als mijn buik wat naar aan voelt. Als ik aan de goede dosis vasthoud krijg ik alleen maar meer klachten en lijkt mijn buik in overdrive te gaan. Ben er met toeval mee begonnen want ik had ze eerst voor mijn cavia's. Toen ik last van mijn buik had heb ik ze een keertje gebruikt wat goed beviel. Ik heb ook niet meer dezelfde klachten zoals Lenthe.
lenthe
Actief lid

Bericht door lenthe »

stargazertje schreef:Ik gebruik capsules van de Etos en ik gebruik hem als mijn buik wat naar aan voelt. Als ik aan de goede dosis vasthoud krijg ik alleen maar meer klachten en lijkt mijn buik in overdrive te gaan. Ben er met toeval mee begonnen want ik had ze eerst voor mijn cavia's. Toen ik last van mijn buik had heb ik ze een keertje gebruikt wat goed beviel. Ik heb ook niet meer dezelfde klachten zoals Lenthe.
Ik vermoed dat jij bedoelt dat je sinds inname van Probiotica geen opgeblazen gevoel meer hebt, geen diarree, geen darmpijnen,...?

Ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt, maar ik bedoel dat ik dus nooit deze klachten heb gehad en nog steeds niet. Buiten af en toe een wat opgeblazen gevoel, maar wie heeft dat eens niet vraag ik me af.
Dus zelfs voor inname van Bacilac Forte had ik niets van last.
't Is omdat er blijkbaar vanalles in mn darmen woekert dat ik dat moet innemen.
Een hond heeft maar 1 doel in zijn leven. Zijn hart schenken.
senna
Donateur
Donateur

Bericht door senna »

Probiotica kunnen de weerstand van het lichaam versterken en zo infecties voorkomen.
Op de darmwand vinden we immuunreceptoren terug (plaques van Peyer).
Als deze gestimuleerd worden kunnen ze er voor zorgen dat ons lichaam doeltreffender reageert op infecties.
Bepaalde macromoleculen zoals betaglycan (extracten van oesterzwam of shitaké) werken ook in op de plaques van Peyer en versterken dus ook de weerstand.

Topic-info (herfst 2010)
Het leven is een feest, maar ik kan (nog) niet ingaan op de uitnodiging !

Facebook : Lyme België/Belgique Protest
Time For Lyme BE-NL
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

En dan met of zonder FOS. wat een warrige wereld, die procioticaproducenten.
metoo
Gevorderd lid

Bericht door metoo »

senna schreef:Bedankt allemaal.
Ik heb geen lactose-intolerantie en DML heeft me Lacteol voorgeschreven : 8.30 euro voor 20.
Ik heb deze nu ook erop staan in combi met Bififlor, maar ik zou dus wel een lichte lactose intol. hebben, is dat dan wel aan te raden?
Zijn deze 2 in NL vrij verkrijgbaar bij de Apotheek?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Plaats reactie