roesje.

Stel hier je vragen over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME)
Plaats reactie
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

roesje.

Bericht door goa »

heeft er iemand ervaring met een roesje bij een gastroscopie?
ik moet binnenkort de slang slikken,en overweeg nu een roesje omdat het de eerste keer nogal fout ging.wil het liefst helemaal van de wereld zijn tijdens het onderzoek.
weet alleen niet of de lichte narcose nog negatieve uitwerkingen zal hebben.heb wel eens gelezen dat me patienten narcose moeten vermijden.
lautje
Beginner
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 okt 2006, 10:11
Locatie: leiden

roesje.

Bericht door lautje »

Hoi

Ik heb geen ervaring met een gastroscopie maar wel een coloscopie met daarbij een roesje!!
Qua Me heb ik er niet veel verstand van maar een roesje is vaak dormicum en das een slaapmiddel!!
De ene persoon is bij toediening helemaal van de wereld en anderen kunnen het vaak pijnloos volgen.

Maar zie net pas dat je vraag ME gerelateerd is dus wat dat betreft kan ik je helaas niet helpen sorry ;)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

roesje

Bericht door Alie »

ik heb een paar maal een gastrocopie gehad ik heb wel een prikje in mijn arm gehad om rustig te blijven en ik kreeg iets om op te zuigen en daar door werd mijn keel verdooft ik vond het niet zo erg wel benauwd ik probeerde zo rustig mogelijk te zijn maar het is goed gegaan van een roesje weet ik niets sterkte er mee alie :roll: :?:
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

met het roesje,bedoel ik ook dormicum.
wat ik ervan begrepen heb is dat dit een licht narcose middel is,ik wil alleen weten of dit gevolgen heeft na het gebruik.alie ik denk dat jij het ook vaker toegediend hebt gekregen,dit gebruiken ze alleen maar bij een gastro en colonscopie.
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

roesje

Bericht door Alie »

ik heb wel een gastrocopie gehad een paar maal , maar zonder roesje,maar met de endoscopie moesten zij mee stoppen omdat ik flauw viel, ik heb namelijk ook diverticulose op dat moment had ik steeds hoge koorts door de ontstekingen ik kreeg dus niets toegedient ook de andere 3 keren ook niet wat ik op zich vreemd vind ik heb een paar dagen er na die colonscopie onderzoek gehad met dat papje moest ik eerst twee dagen water drinken en pillen slikken en bitterzout maar daar ben ik zo ziek door geweest dus heb ik 2dagen alleen water gedronken en dat is goed gegaan en daarna de echo,s maar jij moet je slokdarm nalaten kijken van mijn zusje hoorde ik dat zij geen nare dingenvan het roesje er na had, : maar lekker geslapen maar zij is geen m,e patient sterkte ermee liefs van alie :? :roll: :?
Laatst gewijzigd door Alie op 02 nov 2006, 18:34, 1 keer totaal gewijzigd.
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Mijn zoon krijgt 30 november ook onder een roesje een endoscopie. Hoe, weet ik niet, maar dat zullen we achteraf nog wel ff melden. Van te voren moet ie met kliniprep vanaf de vorige dag zijn darmkanaal ledigen en enkele uren naar het onderzoek kan ie naar huis, maar niet alleen, zou ie dat willen. Er worden overal hapjes uit genomen.
goa
Actief lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 23 okt 2006, 20:47

Bericht door goa »

bedankt voor je reactie annac,
ben erg benieuwd hoe dat uitpakt,veel sterkte en succes,het duurt gelukkig maar een paar minuten en die hapjes daar voel je niks van.
Plaats reactie