De ME/CVS-Stichting Nederland: Meepraten over richtlijnen?

Hier wordt om de zoveel tijd een stelling geplaatst om een discussie uit te lokken.

Moderator: Moderators

ME/CVS-Stichting: Meepraten over richtlijnen?

NEE
15
71%
JA
5
24%
GEEN MENING
1
5%
 
Totaal aantal stemmen: 21
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

Beste Niessie,

Als jij beweert dat van ons 3 op de 10 kan genezen door CGT/GET, dan laat je ons niet in onze waarde.

Over de vereniging het volgende.

De ME/CVS Vereniging eist het recht op om de eigen patiëntenbelangen te behartigen.

Wij willen niet dat dat door een stichting wordt gedaan. Deze stichting krijgt elk jaar een grote pot geld, hoe het de patiënten vergaat maakt daarvoor niet uit. Wij, de patiënten, staan met de rug tegen de muur, niet zij. Het is ons leven dat op het spel staat.

Van samenwerking kan alleen sprake zijn als de stichting zich achter de standpunten van de ME/CVS Vereniging schaart.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@Guido: jouw reactie maakt me echt heel boos.......hoe durf jij te beweren dat ik zeg dat 3 op de 10 geneest van CGT/GET :evil: (dit zijn de bevindingen van het Radboud maar die durven dit niet toe te geven vanwege de belangens die er spelen!!)
Volgens de Stichting houd het Ratboud heel veel achter wat dus niet klopt dus geven ze toe dat het Ratboud verkeerd bezig is voor de echte ME/cvs gevallen en een klein gedeelte die dus psychisch ziek is en opknapt van de therapie maar een heel kleine groep is de zgn Subgroep!
Het blijft nog steeds zo dat ME/cvs een enorme vuilnisbakdiagnose is en het wordt ook hoog tijd voor een andere benaming van deze ernstige aandoening maar ik ben bang dat dat nog wel ff gaat duren.......


Ik vind je nu echt te ver gaan jij weet heel goed dat ik niet in deze therapieen geloof IK BEN ZELF OOK ZIEK!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vind dat je heel verkeerd bezig bent en hou je beschuldigen ff voor je ik voel me enorm kwaad over jou reactie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb besloten niet meer te reageren op dit onderwerp want ik vind het te walgelijk voor woorden en het kost me bergen energie :roll: :roll: :roll: :cry: :cry:
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

Bericht door Eressea »

Niessie, meis, wat maak je het jezelf weer moeilijk... straks zei je dat de stichting zegt dat 3 op de 10 geneest, en dan wordt je kwaad als Guido hetzelfde zegt? Hij probeert juist te argumenteren dat een verlaging naar 3 op de 10 voor hem nog steeds onacceptabel is, dat is het en meer niet - het is geen persoonlijke aanval. Maar je kunt toch wel begrijpen dat voor de meesten van ons het absoluut een no go is als een stichting achter nijmegen staat - het instituut dat zoveel persoonlijk leed heeft berokkend bij de meesten van ons?

Overigens is dit standpunt niet iets uit het verleden, de bijeenkomst met het Roessingh waar Guido het over had, vond gisteren plaats.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Guido_den_Broeder schreef:Beste Niessie,

Als jij beweert dat van ons 3 op de 10 kan genezen door CGT/GET, dan laat je ons niet in onze waarde.
Naar mijn weten kan slechts 5% van de "M.E."/cvs-patienten genezen van C.G.T./GET.
Tel daarbij op de 95% door het W.P.I geteste XMRV-besmette M.E.-ers en je komt uit op....100%

Of denk ik nu te simplistisch :?:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik zat net ff te kijken op de site van de Stichting en er stond wel heel spectaculair nieuws!!!!!
Ik denk dat ik nu weet welke viroloog!! in Nederland zich verdiept in het XMRV dus dit geeft wel aan dat de Stichting niet achter het Radboud staat en ook zoekende is naar een lichamelijke oorzaak............

@Eressa ik snap je reactie hoor maar ik kan gewoon niet tegen onrecht en dat maakt me toch wel wat boos sorry
Mocht ik verkeerd overkomen....ik bedoel het alleen maar goed hoor maar ik vind het verwoorden van dingen soms erg moeilijk :wink:
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

Bericht door Guido_den_Broeder »

verlorengezondheidman schreef:
Guido_den_Broeder schreef:Beste Niessie,

Als jij beweert dat van ons 3 op de 10 kan genezen door CGT/GET, dan laat je ons niet in onze waarde.
Naar mijn weten kan slechts 5% van de "M.E."/cvs-patienten genezen van C.G.T./GET.
Tel daarbij op de 95% door het W.P.I geteste XMRV-besmette M.E.-ers en je komt uit op....100%

Of denk ik nu te simplistisch :?:
Nee, ook geen 5%. Niemand.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Guido_den_Broeder schreef:
verlorengezondheidman schreef:
Guido_den_Broeder schreef:Beste Niessie,

Als jij beweert dat van ons 3 op de 10 kan genezen door CGT/GET, dan laat je ons niet in onze waarde.
Naar mijn weten kan slechts 5% van de "M.E."/cvs-patienten genezen van C.G.T./GET.
Tel daarbij op de 95% door het W.P.I geteste XMRV-besmette M.E.-ers en je komt uit op....100%

Of denk ik nu te simplistisch :?:
Nee, ook geen 5%. Niemand.
Dank je wel Guido dat wilde ik eigenlijk ook horen, zie ook mijn met overtuiging gekozen ONDERSCHRIFT..... :wink:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik ben het één ding met je eens Guido.....niemand die dit ziektebeeld heeft wordt beter van de therapieen en helaas kan ik ook daar over meepraten :cry: :cry:
We moeten heel snel uit de vuilnisbakdiagnose komen :wink:
(zijn we het nog ergens met elkaar eens :wink: )
We zijn toch ook op dit forum om onze mening te kunnen geven en we hoeven het ook echt niet altijd met elkaar eens te zijn toch.....

Laten we met zn allen goede hoop houden...........
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Ik sluit mij graag aan bij @niessie 8)

De ene verwoord het zus de andere verwoord het zo, tenslotte willen we allemaal hetzelfde (H)ERKENNING en deugdelijke behandelingen/therapieën/medicijnen \:D/
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
Henny
Gevorderd lid
Berichten: 1084
Lid geworden op: 20 feb 2006, 12:36

Bericht door Henny »

Volgens mij is van belang:

:?: Hoe zouden we kunnen zorgen dat bij de richtlijnen werkelijk rekening wordt gehouden met de patiënten?

En

:?: Wie heeft/hebben nu de meeste invloed (en kennis) om die belangen zo optimaal mogelijk (als haalbaar is) te behartigen?

Groetjes, Henny

PS Met de gezegdes "Verdeel en heers" en "Roeien met de riemen die je hebt" in mijn achterhoofd pleit ik voor samenwerking tussen de belangen van ME patiënten behartigende organisaties.

Zou bijvoorbeeld de Steungroep ME en arbeidsongeschiktheid hierbij ook wat kunnen betekenen? En wie nog meer?
Volgens mij heb je te veel gedaan als je niet binnen drie dagen herstelt. Anders heb je hooguit je grenzen verkend.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Tja, moeilijke zaak. Denk dat de Stichting deels zelf verantwoordelijk is voor het beeld dat mensen hebben, door dubbele opmerkingen en statements. Ook al klopt dat beeld niet met hun feitelijke bedoelingen, dan hebben ze nog een probleem met communicatie ;)
Feit blijft dat ze een paar cruciale fouten hebben gemaakt door zaken te steunen die met CGT en dergelijke te maken hebben.

In het belang van alle patiënten blijft het mega-belangrijk ook eindelijk de fabel uit de wereld te helpen dat je geneest van CGT. De 30% die zogezegd baat heeft bij CGT is die groep die uiteindelijk een verkeerde diagnose kreeg.

Trouwens, wil toch even benadrukken dat het niet klopt dat verenigingen niet willen samenwerken. Zo zijn er duidelijke samenwerkingen tussen ons, Frank Twisk, Guido Den Broeder, MEAB, ...
Je moet het natuurlijk wel willen zien. Ik vind echter niet dat je met iedereen moet samenwerken, er zijn nog altijd veel verschillen in standpunten, mogelijkheden, en je moet jezelf daarin ook niet verloochenen...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

@Vanessa Ik snap heus wel dat er niet met iedereen kan worden samengewerkt maar het blijft heel spijtig dat er zo met modder heen en weer word gegooid en soms ook een beetje onterecht...
Wat de percentages betreft 70-30% zijn de bevindingen van het Ratboud en niet van de Stichting.
Ik wil nogmaals benadrukken dat de Stichting echt heel anders denkt dan in het verleden...ze hebben ws van hun fouten geleerd :D
Ook hun geven aan dat ME/cvs een te grote vuilnisbak is en dat er een hele grote groep niet opknapt zelfs zieker word van de therapieen en juist die groep willen ze ook helpen!!!

Ze krijgen regelmatig zeer zieke mensen aan de telefoon en zelfs collega s van ze zijn erg ziek dus het psychische gedeelte vinden ze ook niet van toepassing bij deze groep mensen
Ze gaf gisteren ook aan dat ze het zo erg vind dat ze ernstig zieke mensen aan de telefoon krijgt en dat het wel heel duidelijk is dat er een grote groep is die niet geneest en de vraag is en blijft waarom net zoals iedereen van ons incl onderzoekers.......
Ze gaf ook aan dat er ook een hele kleine groep is die wel geneest van de therapieen maar die hebben ws niet het ziektebeeld maar wel een oorzaak als bv burnout oid.......

Het is en blijft een kwestie van tijd en geduld.......en nogmaals we moeten gewoon een andere benaming krijgen en uit de diagnose ME/cvs denk ik!!
Er bestaan ook nog subgroepen.....ga dat maar eens uit elkaar pluizen :shock:
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

@niessie

nu geef je netjes antwoord op hoe de stichting "denkt"
maar ik mis in jouw verhaal,
waarom zijn ze dan op een voorlichtingsavond aanwezig waar CVS als tussen de oren word neergezet :idea:
Heb jij ze die vraag ook gesteld :?:
Of wil je daar geen antwoord op :?:

groetjes :wink:

En nogmaals iemand met een lichamelijke ziekte geneest niet van praattherapie ook die verzonnen 5% niet.
Dan hebben die 5% de verkeerde diagnose gehad.
En in NL en diagnoses stellen is nogal natte vingerwerk.
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
ariadne
Gevorderd lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 22 okt 2009, 10:55

Bericht door ariadne »

Hallo Niessie,

Ik hen "nee" gezegd op het forum van de ME-stichting en dat is niet omdat ik tegen de stichting ben. Ik heb daar heel andere redenen voor. Ik verwacht niet dat er iets gedaan wordt met hun inbreng, zie verder het forum van de stichting (2 berichten).
Ik heb dus wel degelijk nagedacht. We verschillen misschien van mening over hun invloed, maar om dan maar te zeggen dat ik onnadenkend ben, vind ik te snel geoordeeld.

Groetjes, Ariadne.
Gebruikersavatar
agent-du-jour
Actief lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 sep 2010, 16:23

Bericht door agent-du-jour »

Melanie
@niessie
nu geef je netjes antwoord op hoe de stichting "denkt"
maar ik mis in jouw verhaal,
waarom zijn ze dan op een voorlichtingsavond aanwezig waar CVS als tussen de oren word neergezet :idea:
Heb jij ze die vraag ook gesteld :?:
Of wil je daar geen antwoord op :?:
ja daar ben ik het mee eens. zoals ik al zei, zijn ze nu nog steeds aanwezig op dergelijke tussen de oren voorlichtingen, dus ook in het heden werken ze nog samen met partijen die me/cvs als psychisch zien.

ook hebben ze, zoals ik aangaf, de cvs-zelftest van Bleijenberg nog steeds als test om te bepalen of je me/cvs hebt op hun site staan: ook dit getuigt van samenwerking met Nijmegen , ook in het heden.
Plaats reactie