Verhuizen en CVS...

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
RW
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 04 apr 2006, 16:20

Verhuizen en CVS...

Bericht door RW »

Wij gaan binnenkort verhuizen. Naar een beter/mooier/goedkoper/stiller huis... We gaan er dus op vooruit :D Alleen, ik zie er ook wel tegenop. Het is natuurlijk een hele hapening en stress is voor mij absoluut niet goed. Maar omdat we er zo op vooruit gaan heb ik dat er wel voor over. Maar mijn vraag is: Wie heeft er tips voor mij om deze periode redelijk goed door te komen?
Wie is er ook verhuisd toen hij / zij ziek was? Heb je veel hulp van anderen gekregen en hoe kon je dit loslaten/
Ben erg benieuwd naar jullie reacties.... Alvast super bedankt en ik zal vertellen hoe het gaat....
Groetjes RW
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

RE: Verhuizen en CVS...

Bericht door Jazzie »

Wij hebben bewust officiële verhuizers ingehuurd.
Het kostte een lieve duit, maar het ging als een speer, wij hoefden niets te sjouwen, en voor we het wisten stond alles op zijn plaats in het nieuwe huis.
Je kunt er zelfs voor kiezen om alles door hun in te laten pakken of spullen door hun laten (de)monteren, maar wij hebben zelf in- en uitgepakt en ge(de)monteerd.
Neem wel een verhuizer waar vrienden/familie/kennissen goede ervaringen mee hebben.

Oja, een ander voordeel was dat we de vrienden/familie-hulptroepen nu alleen maar voor het verven of schoonmaken hoefden te vragen, en niet voor de verhuizing zelf.
Natasja
Beginner
Berichten: 49
Lid geworden op: 14 nov 2005, 10:00

Bericht door Natasja »

Hoi,

Ruim anderhalf jaar geleden zijn wij ook verhuisd. De woning moest behoorlijk aangepakt worden en mijn vriend en schoonvader hebben het meest geklust. Maar ik was toch ook aardig in de weer alle dagen, schoonmaken (waarbij mijn schoonmoeder en moeder hebben geholpen, dat wel), inpakken, boodschappen doen, behang losweken etc etc. De woning die wij verlieten, moest natuurlijk ook netjes achtergelaten worden. En dan de verhuizing zelf nog. We hadden aardig wat mensen opgetrommeld om te helpen met verhuizen maar al met al zorgde het hele gedoe ervoor dat ik maanden terug in energie viel. Voor de verhuizing werkte ik nog een aantal uren in de week, na de verhuizing kwam ik weer volledig in de ziektewet te zitten, zo'n terugklap had ik ervan gekregen. Echt een flinke terugval dus. Ik zou het eerlijk gezegd niet snel nog een keer doen. En als het al zou moeten, dan inderdaad liever meer kosten kwijt aan professionele verhuizers dan zelf weer weken ziek. Dus zorg ervoor dat je goed op jezelf let. Probeer het echt goed te organiseren zodat je zelf op tijd je rust kunt pakken. Daar ging ik echt de fout in. Succes!
RW
Actief lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 04 apr 2006, 16:20

Bericht door RW »

Ik zal jullie even op de hoogte houden hoe de verhuizing gegaan is:
Het is me erg meegevallen. Ik heb een vast ritme aangehouden en dit proberen vast te houden. Na 3 wk klussen zijn we overgegaan. Gelukkig hebben we veel hulp gehad.
We kregen maandag 4 september de sleutel. Iets later als gepland maar helaas. Direct al flink aan het klussen geslagen en zo elke dag weer iets verder gekomen. Wel was ik elke middag van ongeveer 12 uur tot ongeveer 15 uur in het oude huis om even wat te eten / te slapen enzovoorts. Gelukkig kregen we ook veel hulp. Zelfs van haast onbekende mensen, wat natuurlijk super is. Al met al heb ik het klussen aardig goed vol kunnen houden, wel wat mindere dagen tussendoor maar na een poosje bijgeslapen te hebben ging het al gauw weer beter. Na 3 weken klussen was ik het echt wel zat en wilde gewoon over. Het was in het oude huis een bende en hier was het al bijna af. Dus toen maar doorgepakt en overgegaan. Heerlijk gevoel om nu echt een huisje van ons te hebben en geen vreemde geluiden meer door de muren!!!
Wel een nadeel dat ik geen auto meer bij de deur heb, omdat mijn man die nu nodig heeft, maar ja gelukkig kan ik nu steeds verder fietsen!!
Op dit moment heb ik wel een aardig ritme te pakken. En slaap elke middag ongeveer een half uurtje tot een uur. Als ik dat niet doe gaat het echt slechter dus dat moet ik nog maar even volhouden. Ook kan ik in huis steeds meer doen. En ben weer begonnen met mijn hobby op te pakken, muziek maken op de dwarsfluit en de saxofoon!!!
Al met al goede berichten van deze kant (maar de slechte dagen zijn er ook nog wel hoor, maar die vergeet ik liever snel). Groetjes RW
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Fijn, RW.
Gebruikersavatar
sammy
Beginner
Berichten: 52
Lid geworden op: 22 jan 2006, 11:58
Locatie: overijssel

Bericht door sammy »

fijn dat het je is meegevallen en dat je nu van je nieuwe huisje kunt genieten!
Plaats reactie