Teveel aan bifidobacterium

Alle vragen over diagnose en testen. Welke testen voor ME (cvs)? Wat betekenen de resultaten?

Moderator: Moderators

Plaats reactie
janine
Gevorderd lid

Teveel aan bifidobacterium

Bericht door janine »

Nergens echt uitgebreid iets over te vinden:

Een teveel aan bifidbacterium in de ontlasting.
Alleen dit:
Ontlasting nieren en lever
Bifidobacteriën zorgen voor een verhoogde stikstofuitscheiding. Dit ontlast de nieren en lever. De verhouding ammoniak - ammonium verschuift naar het slecht resorbeerbare ammonium dat via de ontlasting het lichaam verlaat.

Samen met een gigantische lange lijst van IgG reacties op zowat alle voedingsmiddelen, veel candida in de ontlasting, teveel vet in de ontlasting, erg veel bifidobacterium, voortdurende pfeiffer op alle 3 de antistoffen enzovoort.. begin ik toch wel te denken dat er iig kwa immuunsysteem en darmsysteem flink wat mis is.

Na een fikse baaldag, een heeele slechte dag, anders zat ik hier nu niet in zombie modus met knallende koppijn, ben ik het eliminatiedieet echt zat. Het helpt toch niet.. Morgen heb ik vast weer frisse zin, maar het is zo wel heel erg moeilijk. Voor mijn gevoel zijn die voedingsintoleranties nu helemaal niet zo van belang.. banaan en appel kan ik hebben volgens de test, en ik heb mij er 2 dagen helemaal klem van gegeten. Vd week veel meloen gegeten. Eindelijk wat anders dan vlees en vis. Zou die candida nu flink zitten zeuren?

Is er iemand die mij met deze gedachte verder kan helpen?
Zijn er mensen met ervaringen op dit gebied?
karolien
Donateur
Donateur

Bericht door karolien »

Ik weet 1 ding en dat is dat voeding enorme reacties kunnen teweegbrengen in je lijf, ik heb juist weer ervaren dat mijn onwerkelijkheidsgevoel heel veel met koffie, gluten... te maken hebben.
En het duurt wel een hele tijd vooraleer je volledig clean bent, als ik het zo mag zeggen.
Ben je getest op fructose, want ik mag geen fruit eten, sorry, he, ik wil je nog niet meer ontmoedigen.
Hou goede moed, het is wel veel ineens dat je te verwerken krijgt.
Hoe lang moet je dat eliminatiedieet nog doen, en hoe gaat dat vervolgens in zijn werk?
Suc6 verder.
marlène
Gevorderd lid

Bericht door marlène »

Janine

Je mag maximaal 1 banaan per dag eten en de rest best groene appelen, geen rode.
Avocado is ook heel goed, jammer wel duur.

Het eliminatie-dieet werpt vruchten af na een dik jaar dus volhouden zou ik zeggen.
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

Hey, nu is het een eliminatie-provocatiedieet.
Ik voeg nu 1,5 week voedingsmiddelen toe, lang niet zo snel als staat aangeschreven omdat ik mij iedere keer belabberd voel.
Nu heb ik mij uberhaupt nog niet echt beter gevoeld met dit dieet, maar gisteren was toch echt wel het toppunt.

Jeetje een jaar.. denk niet dat ik dat ga redden zonder granen enzovoort.
Het lijkt mij iig slim om eerst derest aan te pakken, nu heeft niks zin.. althans zo voelt het.

Grappig, hoe meer ik zoek en push, hoe meer dingen ik van mijn lijf achterhaal die je her en der in onderzoeken leest (darmen, virussen, immuunsysteem enz)
Ben niet gek! :lol: Anderzijds niets om blij te zijn..wat je zo al leest is geen rozengeur en manenschijn.
stier
VIP-donateur
VIP-donateur

Bericht door stier »

Vraag eens of je wel spelt, gierst, quinoa mag?
janine
Gevorderd lid

Bericht door janine »

gierst heb ik getest, vanavond weer. vond ik dubieus.

Ben zoiezo op spelt allergisch getest (niv 3, net als tarwe), incl gerst, boekweit, mais, rijst, haver, rogge.
Plaats reactie