Herkent iemand dit: koude plek(ken)???

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mokkie
Beginner
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 sep 2006, 10:44
Locatie: Alkmaar

Herkent iemand dit: koude plek(ken)???

Bericht door mokkie »

Hoi Allemaal!

Ik zit met een probleem. Sinds een aantal jaren heb ik een koude plek tussen mijn schouderbladen en in mijn nek.
Wat ik ook doe; die plek blijft koud. Overdag zit ik met vijf lagen aan in huis met de verwarming aan, 's nachts lig ik op een electrische deken, dubbel dekbed, hemd + shirt aan, shawl om en een zwarte doek over mijn ogen 8) . Sexy........ :D
Nee, serieus, zowel in de zomer als in de winter (is dan nog erger en met vochtig weer) heb ik een shawl om. In bed en buiten bed.
Pas als de mussen van het dak vallen, zoals afgelopen maand juli, dan kan de shawl pas af!
Als ik dat niet doe, dan word ik er zoooo beroerd van!! Ook kan ik niet tegen tocht, air-conditioning etc. Ik krijg dan acuut migraine, verstijfde spieren.....
Mijn reumatoloog (ik heb ook FM) zelf dat mijn "thermostaatknop" in mijn hersenen kapot is. Daar ben ik vet mee..... Ik lijk wel een koudbloedig dier!!! Ik vind dit echt reuze vervelend, want ik moet continue opletten, één moment van onnadenkendheid, en "hoppa"; ik zit weer met de ellende....
Herkent iemand dit???

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden,
groetjes,
Mokkie
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Herkent iemand dit: koude plek(ken)???

Bericht door Gabutje »

Ikzelf heb het afwisselend gehad, tijden dat ik met een wollen trui in bed lag en tijden dat ik op school zat en iedereen bibberen van de kou en ik had het bloed heet. Maar de laatste jaren heb ik het ook steeds kouder, mijn botten doen erg pijn en zijn steenkoud en ook afgelopen zomer met die hittegolf was hiervan sprake van. Van de kou krijg ik stijve spieren en blijf ik rillen, maar zweet soms ook hiervan. Maar ik word niet goed als de verwarming aan staat, daar kan ik absoluut niet tegen, alleen is dit niet onontkoombaar aangezien ik inwonend ben. Maar inderdaad ook van tocht en airco wordt ik erg beroerd van. Soms van die kou lijkt het net alsof ik van dat rillen een intensieve work out heb gedaan. Ik baal dan ook dat wij geen bad hebben, dit was de enige manier om toch een beetje weer warm te worden en mijn spieren te laten ontspannen. En ja, ook met warm weer heb ik vaak de neiging om me eerder warm aan te kleden dan in een t-shirtje te gaan lopen.

Ik weet helaas ook niet echt hier mee om te gaan, sorry.
Maar ook ik zou graag ervaringen van anderen horen, misschien dat zij nog tips hebben hierover.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

herken iemand dit koude plekken

Bericht door Alie »

hallo mokkie en of ik dit herken ik heb dit al jaren ik lig soms s,nachts met een dikke pyama en duster en mijn electrische deken en soms ook met een electrische nekverwarmer aan en door dat ik het bijna altijd koud heb heb ik hele hoge stookkosten van de zomer had ik dit dus ook met die hele erge warmte ik loop ook dus in huis met allerlei dikke kleding bijvoorbeeld nu over mijn trui een dik vest en een diike mouwlose bontcoat mijn arts zei storingen in het zenuwstelsel ik weet verder hier ook niets mee tedoen maar je voel je knap beroert sterkte er mee groetjes van alie :(
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

herkent iemand dit:koude plekken

Bericht door orchidee »

Hoi Mokkie,

Heb dezelfde ervaringen. Vaak last van koudzweet en dan voel ik de druppels over mijn rug glijden.
Is een gevolg van de "channelopathy" dus de uitspraak dat "de thermostaatknop stuk is" is dan ook zeer juist.
Je lichaam verliest het besef koud-warm; maar ook dag-nacht......
groetjes,
Orchidee
Plaats reactie