hoofdpijn en nekklachten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

hoofdpijn en nekklachten

Bericht door Alie »

hoi ik had een vraagje ik had gisteen ineens onzettende hoofdpijn en werd vannacht heel erg eng ik heb dus buiten mijn m.e en fibro ook behoorlijke nek en rugwervel artrose naar dit kwam ineens opzetten mijn hele linker kant brand en ook mijn oog links is heel pijnlijk ik kreeg een behoorlijke zenuwaan val schokken en zo mijn man heeft de dokter opgebelt die gooide het op de nekwervels ik heb vaak migraine en spannings hoofdpijn maar dit leek anders ik had heel erge krampen door mijn hele hoofd en kon mijn armen niet lichten ik dacht aan een tia omdat ik dat al eerder gehad had maar dat was het gelukkig niet de dokter denkt tohc ook aan m.e en fibro plus de nekwervels wie herkent dit kan dat iets met m.e temaken hebben groetjes van alie :shock:
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

hoofdpijn en nekklachten

Bericht door Guido_den_Broeder »

Alie,

Oppassen als je er ook koorts bij krijgt, dat het geen meningitis (nekkramp) is.

Guido
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

hoofdpijn en nekklachten

Bericht door Alie »

hoi guido een bekende nee ik heb geen koorts, maar voel alles branden en steken en licht in mijn hoofd, en dat zal mijn arts toch hopelijk wel herkend hebben, maar toch bedankt voor je reactie veel liefs van alie :( :roll:
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

hoofdpijn en nekklachten

Bericht door Marjolijn »

Was het geen clusterhoofdpijn? Dit is een hele ernstige vorm van migraine waarbij je een brandende pijn achter 1 oog hebt links of rechts en pijn achter de slaap. Schijnt zo'n helse pijn te doen dat die mensen tijdens zo'n aanval niet in bed kunnen liggen van de pijn en vaak bijvoorbeeld hun hoofd gaan stoten tegen de muur om de pijn tegen te gaan.
Qua dat stoten van je lichaam weet ik niet of dat erbij voorkomt.
Mijn moeder heeft clustermigraine maar dit heeft ze gemiddeld maar 1 keer per zoveel jaar. Mijn tante die er ook aan lijdt heeft er veel vaker last van. Maar dat schijnt dus echt onwijs pijn te doen, nog erger dan gewone migraine dus ga maar na...


Maar misschien heb je toch een hele zware migraine aanval gehad?
Ik heb zelf vaak migraine en de aanvallen leken de laatste tijd steeds heftiger te worden. Dit kan door verscheidene dingen komen. Ik ben gestopt met het slikken van de pil en het lijkt nu echt minder te zijn geworden.

Wat betreft die nekklachten, ik heb eigenlijk altijd nekklachten voor en tijdens migraine, lijkt samen te gaan. Dat hoor je vaak!

In ieder geval hoop ik voor je dat het eenmalig was en mocht je het niet vertrouwen en je er onrustig over voelen dan zou ik echt even naar de huisarts gaan. Al is het maar voor geruststelling.

Sterkte!
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

hoofdpijn en nekklachten

Bericht door Alie »

hoi nee volgens mijn huisarts niet ik zelf dacht ook aan cluster maar bij migraine krijg je ook hele rare dingen en van mijn ogen heb ik al jaren last dat word alleen erger als mijn nek zo.n pijn doe ik krijg hier al jaren therapie voor ook manuele dat van mijn ogen schijnt bij m,e te horen en ik heb verleden jaar een accute oogoperatie gehad onder narcose ik ging naar de oogarts omdat ik steeds lichtflitsen had mijn huisarts zei laat maar even nakijken ik kwam daar moest gelijk naar de o. k was net op tijd mijn net vlies was bijna los maar sinds die tijd doen mijn ogen nog meer pijn en ook de migraine is erger geworden er zit ook een kussentje achter het netvlies om de boel bijelkaar te houden wat erg irriteerd maar deze hoofd pijn kwam zo plots ik begrijp er niets meer van als m.e patient kom je voor rare dingen te staan bedankt voor je antwoord admin veel liefs alie :(
Gebruikersavatar
Marjolijn
Oprichter
Berichten: 1270
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:37

hoofdpijn en nekklachten

Bericht door Marjolijn »

Ja klopt hoor dat je bij migraine ook rare dingen kunt hebben.
Ik had dus sinds een jaar ook steeds zwaardere migraine en vaker en de afgelopen keren echt enorm zware aanvallen dat ik ook dacht van is dit wel migraine.

Wat heftig zeg dat je netvlies los bleek te zitten.
Vervelend dat je nog zo'n last van je ogen hebt. Is dat voornamelijk alleen als je migraine hebt of altijd?

Nou sterkte er mee.

Groetjes,
Marjolijn (noem me maar Marjolijn hoor, admin heet ik automatisch op de website doordat ik de administrator ben)
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

hoofdpijn en nekklachten

Bericht door Alie »

hoi marjolijn nee mijn ogen zijn nog pijnlijker geworden na de operatie ,14 dagen na de operatie zijn de vlappen achter het net helemaal dicht gelasert wat dat inhielt weet ik ook niet maar gevoeld heb ik het wel maar ja ik kan nog zien, maar ik denk zelf dat de pijn en narigheid van dat kussentje komt die achter het net vlies zit om het gat dicht te drukken wat is ontstaan na netvliesloslating ,volgens oogarts kan dit ook door m.e komen ik kan geen diepte meer zien en mijn andere oog trekt iedere keer naar binnen ik heb ik weet niet hoeveel nieuwe glazen gehad dat kost een kapitaal maar helaas het helpt niet ik moet in januarie weer naar de oog chirurg ,maar dit alles geeft extra klachten op mijn evenwicht en nek wervels mijn fhisio probeert van alles maar het lukt maar niet ik word er wanhopig van om mij zo naar te voelen daarvoor deze oproep of er iemand iets weet voor mij, medicijnen gebruik ik zo nodig voor alle andere dingen die ik heb en dat is best veel ik heb sinds ik m,e heb overal intolerantie voor gekregen wat een gezeur he maar we moeten het er toch maar mee doen een heel ver haal he veel liefs van alie :cry: :?
Plaats reactie