Login timeouts veel te kort op dit forum

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
mrt
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:12

Bericht door mrt »

Vanessa schreef:Voor zoveel ik er van ken ligt het inderdaad niet aan onze website maar aan de instellingen van je PC. Wat ik wel erg jammer vind is dat je de vraag stelt als een aanval...
Was niet als aanval bedoeld, meer als een acute uiting van een frustratie :D

Het is bijzonder irritant wanneer je je uiterste best gedaan hebt om een mooi verhaal te schrijven, e.a. 3 keer doorleest op spelfouten, etc. en vervolgens voor de zoveelste keer van de forum software te horen te krijgen dat je het nog een keer mag doen :evil:

Zo te zien gebruiken jullie de Zikula software, maar ik kan zo niet zien welke forum module jullie gebruiken. Wanneer je dat vertelt, kan ik er evt. een blik op werpen en kijken of ik die timeout zo kan vinden. Het zou best kunnen dat het gewoon hard gecodeerd is. Veel andere forums hebben er ook last van. :D
Gebruikersavatar
uook
Actief lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 07 nov 2009, 01:26

time out

Bericht door uook »

mrt,

Wordpad ;
Schrijven, knippen, plakken en out.
Snel, goedkoop en zonder morren.

mvg.
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Advies geven en vragen stellen op het Helpdesk forum is prima, en altijd welkom. De site is immers een succes door haar leden en bezoekers!

Ik kan de irritatie begrijpen, ik ben het alleen niet eens met de voorbarige conclusie dat er door onze site bewust voor een strak beveiligings-beleid is gekozen. In dit geval is er namelijk totaal geen sprake van een vooraf bepaald beveiligingsbeleid. Bij ons staat zoveel mogelijk gebruikersgemak voorop. Mochten wij hier een instelling over het hoofd hebben gezien dan excuses voor het ongemak.

Hierboven wordt ook de kans open gehouden dat eea ook een fout in de software zou kunnen zijn. De uiting van frustratie is mijns inziens bij ons dan aan het verkeerde adres. Van daaruit volgens mij ook de interpretatie tot aanval: het is immers geplaatst in de Helpdesk (waar ook ik me als technisch beheerder direct betrokken en verantwoordelijk bij voel).

Om dit forum niet al teveel 'offtopic' te halen en vol te gooien met technische termen, bespreek ik de details verder via PB met de topic starter. Mochten er vruchtbare oplossingen of tips uit komen (buiten de copy-paste tip hierboven) dan laat ik het hier weten. Tot zover blijft mijn advies uit mijn vorige bericht van kracht.
Gebruikersavatar
mrt
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:12

time out

Bericht door mrt »

@uook:

Jazeker, dat kan, maar in mijn visie staat de software in dienst van de gebruiker en niet omgekeerd. Copy/paste van het bericht c.q. 2 keer browser back en opnieuw, werkt ook, maar dat is niet de echte oplossing.

Maaaaaaaaar, ik krijg het idee dat het probleem al opgelost is, want het laatste uur heb ik geen herhaalde logins gekregen, ondanks dat ik me zeker meer dan 15 min. de tijd genomen heb teksten te schrijven. =D>
Gebruikersavatar
mrt
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:12

time out

Bericht door mrt »

Test op verzoek van Ted op 29 minuten timeout
Gebruikersavatar
mrt
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mar 2010, 21:12

Bericht door mrt »

Bij 59 min komt de timeout wel in.
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

Bericht door Vanessa »

Er komt geen time-out op 59 minuten. Veel te onveilig voor gedeelde pc's
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Beste leden,

Na overleg in team hebben we besloten een time-out instelling van 15 minuten te hanteren (wat meer is dan voorheen).

De vraag om deze time-out langer te maken heeft voor een aantal gebruikers, die niet van een cookie gebruik willen maken, inderdaad enkele nadelen. Echter, een langere time-out geeft een veel te lange lijst van online leden die in se niet meer online zijn wat het voor de gebruiker verwarrend maakt.

Ons advies

Het eenvoudigste is om in te loggen en 'onthoud mij' aan te vinken (wat sowieso een sessie time-out van 15 minuten opheft). De login wordt dan opgeslagen in een cookie, en zelfs na het sluiten van de browser of computer ben je de volgende keer nog steeds ingelogd.

Bij het verlaten van de site kan je ervoor kiezen om ingelogd te blijven (geen extra handeling vereist) of uit te loggen. Dit laatste raden wij iedereen aan die zijn pc deelt met anderen, dit i.v.m. misbruik van het account of meelezen van persoonlijke berichten. Ten overvloede: dit geldt zowel voor mensen die 'Onthoud mij' hebben aangevinkt, als mensen die dit niet hebben gedaan.

Voor grote lappen tekst (i.e. levensverhalen) is het altijd verstandig om deze eerst bv. in kladblok te maken om een back-up te hebben. Want je kan je tekst niet alleen verliezen door de time-out instelling maar tussen de pc van de gebruiker en de mecvs.net server zitten er vele kanalen en systemen waar het ook kan mis gaan.

Het ME-Gids.Net Team
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
vlinder78
Beginner
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 mei 2010, 21:27

Bericht door vlinder78 »

Ik heb het ook al een paar keer gehad dat ik me weer opnieuw in moest loggen..
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Wat ik doe is tijdens het typen de tekst markeren, en dan CTRL + C indrukken!!!! (copy) Als je dan wegfloept om wat voor reden dan ook (zoals een irritant touchpad :evil: ) kun je het altijd weer terug halen met CTRL + v (plakken) Of typ het in Word!
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Plaats reactie