Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Stel hier je vragen omtrent ME (cvs) en help elkaar verder.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Bericht door stargazertje »

Ik heb 2 vragen over het vermoeidheidscentrum Lelystad.

- In de mail met afspraakbevestiging staat dat je gelijk je medicijnen bij de apotheek kan ophalen (deels tegen kostprijs). Ik vroeg me af aan welk bedrag ik ongeveer moet denken? (ben werkeloos dus zit niet heel ruim!)

- Bij de belastbaarheidsscan moet je 2 sit ups doen. Nu lukt dat me echt niet. Heeft iemand anders daar ervaring mee? Moet je die perse doen?

Beide vragen zijn al per mail aan het vermoeidheidscentrum gesteld maar die reageren niet. vandaar dat ik het hier vraag.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Bericht door Amaike »

Hey stargazertje,

Het ligt er maar net aan welke medicijnen je hebt. Ik krijg bijvoorbeeld amitriptyline, lyrica en propanolol die door het Vermoeidheidcentrum zijn voorgeschreven geheel vergoed. De B12 echter niet. Ik neem 2 B12 per dag. Op de website van het Vermoeidheidcentrum bieden ze 176 stuks voor 42. rekensommetje... ik heb er per jaar dan 2x365 nodig = 730. 730:176= iets meer dan 4 bestellingen per jaar, dus rond het af naar 5. dat x 42 euro = 210 euro per jaar.

Ik heb de sit ups gedaan. Bij mij lukte het wel. 2x vanuit de ligstand naar zitstand. Dit hoeft niet heel snel, je mag er de tijd voor nemen. Ik weet dat de belastbaarheidsscan uit twee onderdelen bestaat, en alleen bij het laatste onderdeel de sit ups nodig zijn. Misschien bestaat de mogelijkheid dat je hulp krijgt of het laatste onderdeel mag overslaan?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Bericht door stargazertje »

Ok, dus je hoeft niet alle medicijnen gelijk zelf te betalen? Poeh dat scheelt. Zat al aan honderden euro's gelijk te denken. 8-[

Ik kan echt niet zonder hulp (denk aan zwaaien met been en dan zo kwart slag draaien om aan de rand van bed te komen) overeind komen. Vroeger ongelukje met gym gehad waarbij er iets compleet misging bij een achterwaartse koprol.
Amaike
Donateur
Donateur
Berichten: 416
Lid geworden op: 19 nov 2008, 15:01

Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Bericht door Amaike »

Van de medicatie wordt inderdaad wel het meeste vergoed. Wel vroeg het Vermoeidheidcentrum van mij een bijdrage van een jaar lang elke maand voor de verdere behandelingen en ondersteuning daarbij. Ik durf alleen niet te zeggen of dat nu nog is en hoeveel dan, omdat het bij mij al meer dan een jaar geleden is dat ik er begonnen ben, en ze nu vanuit het ziekenhuis werken i.p.v. een eigen locatie. Maar dat zul je nog wel te horen krijgen.

Als dat het geval is dat je het echt niet zonder hulp kunt, dan zullen ze je waarschijnlijk wel helpen, of een andere manier zoeken om de gegevens te meten die ze nodig hebben.
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Bericht door stargazertje »

Ik heb weer een vraag hoor. Hoe lang duurt het voor je een diagnose en behandelplan krijgt? Ik heb 5 aug een afspraak en in september een WIAkeuring krijgen volgens de arboarts. Kunnen ze me in die korte tijd bij het vermoeidheidscentrum helpen?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Bericht door felixloena »

Ik weet niet hoe snel het nu gaat. Ik ben in januari vorig jaar voor het eerst geweest en had binnen een maand de diagnose op papier. Wel werd de mondelinge diagnose me meteen op de dag zelf meegedeeld.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
mieks
Beginner
Berichten: 80
Lid geworden op: 06 jan 2010, 15:00

Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Bericht door mieks »

ik had in februari mijn intake en binnen 3 weken mijn medische brief met behandelplan ontvangen, die heb ik ook gebruikt voor het UWV
misschien nu met vakantie tijd vertraging?
stargazertje
Gevorderd lid
Berichten: 3226
Lid geworden op: 17 jun 2010, 14:21

Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Bericht door stargazertje »

Ik heb nog een vraagje als jullie het niet erg vinden. :-k Weet iemand uit ervaring ongeveer wanneer ongeveer het onderzoekstraject (na het ontvangen van de voorlopige diagnose) start en is er een mogelijkheid om dit traject te versnellen?
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Vragen over vermoeidheidscentrum Lelystad

Bericht door felixloena »

Bij mij heeft het 3 maanden geduurd, maar dat kwam omdat ik op dat moment opgenomen was op de PAAZ, en de psychiater geen heil zag in Lelystad. Toen hebben we in overleg Lelystad even op een zijspoor gezet, en toen ik bij de psychiater weg was heb ik weer contact opgenomen met Lelystad. Toen ging alles heel snel lopen, ik meen binnen een maand. Maar dit is ook al ruim een jaar geleden, weet niet hoe het nu is.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Plaats reactie