wat doen jullie aan pijnklachten?

Alles over hulpmiddelen en tips om het leven met ME(cvs) iets aangenamer te maken. Vragen over sociale voorzieningen, verzekeringen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Voor de pijn al jaren Plaquenil (anti malaria middel en werkt tevens ook antiviraal) en Celebrex (COX-2 remmer) op voorschrift interniste nederland en overleg met prof de Meirleir.

Al de andere middelen zoals codeine/paracetomol, diclofenac, morfine en TENS hielpen niet

Groetjes Marry
Gebruikersavatar
Alie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 3927
Lid geworden op: 30 mei 2006, 14:52

Bericht door Alie »

momenteel helpt helemaal niet bij mij
ik ben door de internist nagekeken bloedonderzoek gehad en nog een paar dingen volgende week weer een bloed onderzoek en een echo van de bovenbuik .maar de pijn is zo heftig dat mijn man er ook niet meer tegenkan ,hij voelt zich zo onmachtig mijn internist had een afspraak gemaakt bij de neuroloog 3 febr
,maar omdat de pijn zo heftig is kan ik een maandag al
nu maar kijken wat er nu nog gedaan kan worden
er moeten in ieder geval een paar scans gemaakt worden
de zoveelste keer al .je blijft hopen dat er aan die pijn een eind kom
ik gebruik paracetamol met diazepam dat helpt niet met zenuwpijn en ook de amytriptileen helpt niet lyrica mocht ik niet meer daar was wat mee
dus moet er mee leren leven :cry:
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

In de tijd van de heftige pijnaanvallen gebruikte ik ook vaak een gloeiend hete hittepit zak opgewarmd uit de magnetron.
Dat deed dan zon pijn op je huid dat de andere diepere neuropijn een beetje wegzakte soms. heb vaak mijn huid gewoon verbrand dat ik het niet eens merkte.

Maar weet wel dat ik hele dagen liep te zeulen met een gloeidende hittepitzak op mijn pijnlijke plekken(schouderbladen en heupen/bekken vooral)

Marry
Gebruikersavatar
Marjo
Beginner
Berichten: 40
Lid geworden op: 15 okt 2008, 15:18

Bericht door Marjo »

hallo;
IK neem de laatste jaren valtran en gaviscon met anijs, tussen door als ik veel krampen heb magnesium. IK heb 25 jaar cvs en kan me hier goed mee behelpen. Soms neem ik apranax of sinutab bij dan gaat de ergere pijn weg en krijg dan ook meer gedaan. Maar soms helpt er niets en dan hopen we dat het vlug weer beter gaat. S'avonds ga ik wandelen met hond, en die wil elke dag, maar als't echt niet gaat , dan gaat mijn man alleen. Van half april had ik me voor genomen elke dag minstens een bloempot te beplanten .Heb er nu meer als honderd en vind het leuk elke dag door mijn tuin te wandelenen bewonderen. En dat doet goed. :lol:
Plaats reactie