wratten

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Eline
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:33

wratten

Bericht door Eline »

Sinds een aantal jaren heb ik veel wratten op mijn handen. Ik heb alles geprobeerd om ervan af te komen en loop nu bij een huidarts.
Zelfs het inspuiten van Bleomycine [ cytostatica] helpt niet.
Zijn er meer mensen met ME die hier last van hebben? Het is per slot van rekening een virusinfectie.
Hebben jullie misschien tips?

Alvast bedankt Eline
Gebruikersavatar
karolien
Donateur
Donateur
Berichten: 2913
Lid geworden op: 17 jun 2009, 18:33

Bericht door karolien »

Ik heb wel in mijn halsstreek hele kleine wratjes, alee, het zijn meer uitstulpseltjes.
De dokter zei me dat het idd een virusinfectie is en dat ik ze kan laten wegnemen, met plastische chirurgie, maar dat ben ik niet van plan.
Het valt niet echt op, maar je voelt het wel als je erover voelt.
Andere wratten kan je wel laten bevriezen, denk ik, he, niet?
En ik kan me wel voorstellen dat op handen minder leuk is, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Eline
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:33

Bericht door Eline »

Bevriezen heb ik ook al geprobeerd. Maar helemaal niets helpt. Ik heb al gevraagd aan de huidarts ofdat ze niet weggesneden kunnen worden, maar dat gaat niet ivm mijn dunne huid.
Gebruikersavatar
metoo
Gevorderd lid
Berichten: 832
Lid geworden op: 25 jun 2010, 14:31

Bericht door metoo »

Hoi Eline,
Ik heb sinds een paar jaar ook last van wratjes op mijn handen, maar gelukkig blijven ze tot nog toe vrij klein, en zie je ze niet zo, maar het worden er wel alsmaar meer??? Ik vind het ook wel een vreemd verschijnsel, en weet het eerst niet aan mijn ME, maar ga nu ook twijfelen, en zie ook wel een link met mijn klachten patroon, nl. hoe slechter mijn immuum hoe meer plekjes ik krijg. Ik heb nog niet geprobeerd ze weg te laten halen, want ze zijn denk ik te klein, en liggen echt half in de huis, dus dat gaat niet lukken denk ik, jij ondertussen al wat erop gevonden?
Hope is the thing with feathers
That perches in the soul,
And sings the tune without the words
And never stops at all...
(Emily Dickinson)
Plaats reactie