'pepmiddel'

Hier bespreken we biomedische behandelingen en medicijnen voor ME (cvs).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
joanne
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:34

'pepmiddel'

Bericht door joanne »

hoi hoi,

over precies 3 weken hoopt mijn zus te gaan trouwen!!
er zijn voor mij wel de nodige dingen geregeld, bijvoorbeeld een kamer in het hotel waar mn zus het feest viert.

maar nou zat ik mij af te vragen is er een of ander pepmiddel, waar je nog iets makkelijker zo'n dag doorkomt?
het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat ik van die dag maanden achterop kom...of dat ik juist last van bijwerkingen krijg ofzo...

zijn er mensen die hier iets over weten?

liefs joanne
Gebruikersavatar
heikenie
Actief lid
Berichten: 357
Lid geworden op: 21 jun 2006, 12:59

Bericht door heikenie »

Hallo Joanne,

Ik heb de laatste tijd al een paar keren dergelijke situaties gehad. Mijn ervaring is dat het beste is dat je op regelmatige tijden gebruik maakt van de kamer die er voor jouw rust voorzien is.
Het is ook geen slecht idee om voor die dag efkens een rolwagen te gebruiken ( uitleendienst ). Ik weet dat dit een grote stap lijkt en moeilijk te zetten maar aan de andere kant geeft het ook een duidelijk signaal naar de omgeving, " zo'n dag is voor jou eigenlijk te zwaar maar omdat je er toch graag bij wil zijn ook voor je zus zijn deze hulpmiddelen die dag een noodzaak. "
Iets anders waar je ook aandacht kunt voor hebben is dat je aan tafel goed en comfortabel kunt zitten...Je eigen gemakkelijkste stoel; een extra kussen....
Probeer ook een beetje je eetpatroon te volgen, bvb van alles , maar een klein beetje. Een overladen maag kan je ook veel ongemak bezorgen.

Misschien bestaat er wel ergens een pepmiddel maar dat zet je alleen maar aan om over je grenzen te gaan en dat moet je achteraf toch bekopen.

En tot slot...ontspan je en geniet volop van de momenten waar je wel bij kan zijn!!

EEn dikke proficiat voor je zus, haar toekomstige en de ganse familie!

Liefs Heikenie
I will survive
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Wat bij mij heel goed hielp, de energie pillen van de Etos. Zit in zo'n pot voor 5 euro ofzo, en er zit guarana, kolanoot en ginseng in. Toen ik die dingen zo'n twee en een half jaar geleden ontdekte wist ik niet wat me overkwam! Ik had energie! Ik was vrolijk en positief en zelfverzekerd!
Ik kon een baantje nemen naast mijn (drukke) opleiding en ik kon in de zomervakantie een fulltime baan aan...
Tot augustus van dat jaar. Doordat ik die pillen continu élke dag misbruikte ben ik mezelf compleet voorbijgerend en daar betaal ik nu nog steeds de hoofdprijs voor. Sindsdien is het drie keer slechter met me dan dat het daarvoor was. Die pillen werken nu ook niet meer, mijn lichaam lijkt er een soort van afweer tegen te hebben opgebouwd.

Wat ik je eigenlijk wil zeggen, misschien dat zoiets je helpt om zo'n dag geweldig door te komen.
Pas er mee op, want je lichaam gaat reserves aanboren die je eigenlijk niet hebt...
Maar voor zulke uitzonderingen lijkt het me absoluut geen kwaad te kunnen. Zeker niet als je daarna jezelf de tijd gunt om weer bij te komen.
joanne
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 26 dec 2005, 09:34

Bericht door joanne »

hoi heikenie en Biancavia,

bedankt voor jullie reacties!

een rolstoel gebruik ik al jaren...dus die stap is niet zo groot.ik weet niet of ik hem ga gebruiken, maar hij gaat zeker mee in de auto.vaak hoef je op zo'n dag niet zoveel te lopen. voor de kerkdienst voor inmiddels al een fijne stoel geregeld.ik denk dat het inderdaad goed is om mijn ritme een beetje te houden...maar dat zal helaas niet helemala gaan.ik ga maar proberen om op de momenten dat het kan voldoende rust te nemen.

en die energiepillen is misschien ook wel wat.om net even zo'n dag door te komen. wel oppassen als het werkt om niet in de verleiding te komen om het vaker te gebruiken...
misschien ga ik wel even naar de huisarts ofzo. want misschien is het ook wel goed als ik voor die dag even goede pijnstillers krijg.

nogmaals bedankt voor jullie tips!!

liefs joanne
Plaats reactie