Ben ik weer

. Ietsjes opgekrabbeld. Een flinke terugval & een renovatie in je huis is geen handige combi.
Heel erg bedankt voor jullie uitgebreide reacties!
@ Marion. De hulp kan heel goed zelfstandig werken. Ze is alleen nogal ADHD en kan niet zo goed haar mond houden. Moet idd leren om me vaker terug te trekken. En ik ben ook een beetje controle-freak. Bemoei me er graag mee wat ze doet. En als derde... ik ben erg blij met haar dus wil graag dat ze het hier naar haar zin heeft, zodat ze nog lang blijft.
@ Renate. Dat probeer ik ook met perioden. Helaas moet ik melden dat mijn lichaam dat niet zo'n goed idee vind en ik op de langere termijn ook niet, denk ik. Maar met balans is het vast te doen.. af en toe iets leuks.
@ Marlene. Precies!! Tijdens echt slechte dagen (zoals de afgelopen week) haal ik het helemaal niet in mijn hoofd om vanalles te gaan doen. Maar in de wat betere periode gaat het sneller fout. Wel knap dat je kunt stoppen na de behaalde streepjes. Dat vind ik toch erg lastig.
Nog een paar vraagjes. Hoe ben jij vanuit doodziek ertoe gekomen om B12 en Q10 te nemen? Had jij een behandelaar aan bed? Wat een enorme ommekeer heb jij gemaakt, zeg. Echt een wonder!
Wat je schrijft over een ontsteking heb ik momenteel ook. Eerst heb ik 2 weken een onverklaarbare terugval gehad. Had wel eea gedaan, maar was niet extreem over mijn grenzen gegaan. Toen bleek daar de oorzaak: een op handen zijnde keelontsteking. Ik heb 1 week geen stem gehad. Inmiddels zijn we alweer een paar weken verder. Nog steeds met momenten keelpijn en nog steeds minder energie dan mijn normale basisniveau. Ik krijg het gewoon niet op orde.
@ Marretje. Wat handig die afspraak dat je op de dag zelf kunt afbellen en zoveel mogelijk telefonisch/per mail kan doen. Ik heb nu 2x een afspraak met dezelfde hulpverlener afgebeld en zou het liefst helemaal stoppen, want ik vind het zooo vervelend om steeds maar af te bellen. Hoe ben jij aan die psychiater aan huis gekomen? Was dat met als reden 'ME/CVS'?
@ Earthangel. Klinkt alsof je het goed voor elkaar hebt zo! Lijstjes maken is idd heel handig, maar ik heb er echt een enorme hekel aan. Dan voel me helemaal zo beperkt. Alles opschrijven, dan voel ik me pas echt ziek. Zal er toch weer eens aan moeten misschien. Onze hulp doet eigenlijk alles qua schoonmaken. Verder laat ik zoveel mogelijk aan mijn vriend over, maar ook hij is chronisch ziek en dan is het toch ook lullig om te zeggen "ga jij maar over je grenzen heen". Al doe ik dat wel regelmatig.
@ Barb. Ik krijg ook geen enorme rekening als ik teveel heb gedaan in de zin van 'hoge koorts'. Misschien idd door het dieet, de supplementen etc. Het gaat subtiel omlaag en omhoog. Lastig om daar vat op te krijgen. Ook omdat ik reacties niet gelijk krijg. Mijn lichaam doet trouwens niet aan koorts. Nooit.
Als ik iets heb gedaan, voel ik me juist heel goed. Alsof ik de hele wereld aankan. Inmiddels weet ik dat dat puur geestelijke energie is. Vervolgens wil ik alleen maar meer, meer, meer. Het is net een drug. Soms kan dat nog wel een dag extra, maar daarna is mijn lichaam er echt wel klaar mee

. Dat is trouwens niet 'een dagje Efteling' ofzo, hoor, maar een keer naar de Jumbo of de Action. Voor het geval jullie nu denken dat ik dan ineens echt kan vliegen

.
Bij een terugval of als ik iets teveel heb gedaan, dan denk ik 'Dit heb ik er echt niet voor over. Dit wil ik niet meer!'. Vervolgens gaat het beter en lijk ik dat compleet vergeten. Dan wil ik genieten en leuke dingen doen. Op goede dagen kan ik me ook niet meer voorstellen dat het echt zo erg was, dan zie ik mezelf bijna weer aan het werk gaan. Op slechte dagen kan ik me niet voorstellen dat er momenten zijn dat ik in een supermarkt loop. Alsof er 2 delen 'ik' bestaan. Klinkt misschien heel krankzinnig

.