Prikkelbare Darm Syndroom: te makkelijke verklaring voor ME?

Hier is er plaats voor vragen en discussie over Fibromyalgie, Lupus, EDS, Lyme, Sjögren, Addison, B12-tekort, MCS,...

Moderator: Moderators

Bij wie is ooit de diagnose 'prikkelbare darm syndroom' vastgesteld?

Ja, er was geen andere verklaring voor mijn darmklachten
14
74%
Nee, er is een andere diagnose gesteld m.b.t. mijn darmklachten
3
16%
Nee, ik heb mijn darmklachten nooit ter sprake gebracht bij of laten onderzoeken door een arts
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 19
Gebruikersavatar
kit
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2009, 10:13

Bericht door kit »

Begin 2009 werd bij mij PDS vastgesteld door mijn (toenmalige) huisarts.
Kreeg een A4'tje mee met wat tips en de mededeling dat ik voor de rest van mijn leven op mijn voeding zou moeten letten.

Zoveel maanden nadien eerste consultatie DML, you know the drill: antibiotica, probiotica, colitofalk, dieet,... Dat is tenminste écht medisch onderzoek, begeleiding en behandeling!

Ik zou graag weten hoeveel mensen pds hebben, en hoeveel % van hen ook ME heeft, en vice versa... Maar ja, ik zou zoveel willen (weten) :-)

groetjes
kit
Gebruikersavatar
kit
Beginner
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 aug 2009, 10:13

Bericht door kit »

Oja nog vergeten te vermelden: ik had al sinds kleinsafaan last van gas, en sinds mijn late adolescentie kwam daar constipatie bij. Ik kreeg "pas" ME toen ik 21 was.
Verleden jaar werd het plaatje uitgebreid met hevige krampen (ik ben er zelfs mee naar de gynaecoloog geweest, omdat ik eerst dacht dat het weer mijn baarmoeder was). Vandaar dat ik het toen heb gemeld aan mijn huisarts.
Sinds behandeling DML, is mijn buikje vééééél vrediger geworden (tenzij ik weer eens niet van de chocolade af kan blijven) :-$

Hopelijk is het bij de rest van jullie ook wat onder controle.
Plaats reactie