Uitleg ME/CVS in begrijpbare taal

Zoek je een arts, behandelcentrum of wil je contact met mensen met ME etc? Hier kan je je oproepjes plaatsen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
biancadg
Beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2010, 14:44

informatie

Bericht door biancadg »

hallo.
ik ga voor mijn opleiding mijn eindopdracht houden over de ziekte van ME.
ik kan op sommige websites erg veel vinden, maar het blijft moeilijk.
is er iemand die weet waar ik info folder van daan kan halen?

groetjes!
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

informatie

Bericht door louisa »

Hallo Bianca,
biancadg schreef:ik ga voor mijn opleiding mijn eindopdracht houden over de ziekte van ME. ik kan op sommige websites erg veel vinden, maar het blijft moeilijk. is er iemand die weet waar ik info folder van daan kan halen?
Hier twee informatie folders waar je wel wat mee kunt, denk ik!
Zie: www.cvs-online.nl/files/Brochure.pdf Brochure voor patiënten, familie, omgeving, artsen en andere geïnteresseerden rond alle aspecten van CVS/ME en Fibromyalgie
En zie: www.me-cvsvereniging.nl/me-cvs-nieuws/i ... folder.pdf

Succes met je eindopdracht!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
marlène
Gevorderd lid
Berichten: 9364
Lid geworden op: 20 nov 2009, 09:34

informatie

Bericht door marlène »

beste Bianca

Fijn dat je aan de patienten zelf om meer info komt vragen. Waarom heb je gekozen voor ME en welke opleiding volg je?

Groetjes,

Marlène
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com

Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

uitleg ME/CVS in begrijpelijke taal

Bericht door marianneke »

Wie kan mij helpen aan een duidelijk filmpje of document waar in begrijpelijke taal wordt uitgelegd wat ME/CVS inhoud en wat voor invloed het heeft op je leven? Ik wil dit graag aan mijn werkgever, ouders en vrienden laten lezen/ zien zodat ze mij hopelijk wat beter begrijpen en ik niet steeds het gevoel heb tegen een muur van onbegrip aan te praten.
Ik heb een tijdje terug al eens gezocht en het een en ander gevonden maar kan het nu natuurlijk niet meer vinden.
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

uitleg ME/CVS in begrijpelijke taal

Bericht door Jazzie »

Ja, waar is die brochure gebleven voor familie en vrienden van mensen met CVS? Die stond op de CVS-Online site dacht ik, maar die site is nu gefuseerd met deze. Is die brochure ook meegekomen hier naartoe? Ik kan 'm niet vinden.

stond er nog, maar nu niet meer. zal anders de oude versie of een vernieuwde versie van vorig jaar terug oploaden binnenkort. 't is dat hij weer herwerkt wordt door XMRV-nieuws nl. ZZ
Gebruikersavatar
Guido_den_Broeder
Gevorderd lid
Berichten: 1203
Lid geworden op: 16 okt 2005, 16:50

uitleg ME/CVS in begrijpelijke taal

Bericht door Guido_den_Broeder »

marianneke schreef:Wie kan mij helpen aan een duidelijk filmpje of document waar in begrijpelijke taal wordt uitgelegd wat ME/CVS inhoud en wat voor invloed het heeft op je leven? Ik wil dit graag aan mijn werkgever, ouders en vrienden laten lezen/ zien zodat ze mij hopelijk wat beter begrijpen en ik niet steeds het gevoel heb tegen een muur van onbegrip aan te praten.
Ik heb een tijdje terug al eens gezocht en het een en ander gevonden maar kan het nu natuurlijk niet meer vinden.
Kijk eens op de hyve van de ME/CVS Vereniging, http://me-cvs-vereniging.hyves.nl/?&pag ... K1A4GCK40O
Gebruikersavatar
marianneke
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 444
Lid geworden op: 15 mei 2010, 11:25

Bericht door marianneke »

stond er nog, maar nu niet meer. zal anders de oude versie of een vernieuwde versie van vorig jaar terug oploaden binnenkort. 't is dat hij weer herwerkt wordt door XMRV-nieuws nl. ZZ
Kijk maar even wanneer en welke versie er online komt, zodra hij er weer ergens staat kan ik het in ieder geval laten lezen. Mijn werkgever heeft gisteren uit zich zelf al aangegeven dat hij er graag wat meer van zou willen weten. Dan weet hij ook beter waar ik het over heb.
Kijk eens op de hyve van de ME/CVS Vereniging, http://me-cvs-vereniging.hyves.nl/?&pag ... K1A4GCK40O
Bedankt, ga ik zeker even kijken.
Plaats reactie