dag van de verpleegkunde

Hier kan gediscussieerd worden over nieuws en onderzoek over gezondheid in het algemeen (niet specifiek over ME).

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

dag van de verpleegkunde

Bericht door mira »

Ik hoorde net naar het nieuws op de radio,
het is vandaag de dag van de verpleegkunde!

over cvs/me geen woord ...
Eline
Actief lid
Berichten: 218
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:33

dag van de verpleegkunde

Bericht door Eline »

Ik heb vandaag toevallig gewerkt als verpleegkundige, maar niets gemerkt van de dag van de verpleging.
Jammer dat er ook geen aandacht aan ME is besteed!!!
Eressea
Moderator
Moderator
Berichten: 1597
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:09
Contacteer:

dag van de verpleegkunde

Bericht door Eressea »

Ik was vandaag in het ziekenhuis in Ede, en daar deden ze er wel aan... De dag van de verpleegkunde dan :P Inderdaad, over onze ziekte geen woord. Nou, ik heb daar vandaag mooi van top tot teen in het blauw gezeten, tot aan mn ondergoed. Niet dat het iemand opviel :P
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends. ~ Martin Luther King
annac
Gevorderd lid
Berichten: 4645
Lid geworden op: 04 feb 2006, 00:05

Bericht door annac »

Ja,

Ik was ook verpleegkundige in een groot ziekenhuis, maar ook daar raakte men op een bepaald moment danig in de war en kregen NB de PATIENTEN op een bepaald moment gebakjes i.v.m. dag v/d verpleging i.p.v van wij! Patienten worden immers alle dagen, als het goed is, al in het zonnetje gezet en officieel is het al zolang als ik in de verpleging werk de dag van de verpleging.

Dus ik denk dat ME-dag op deze datum er ook per vergissing in is geslopen, want ergens op slaan vind ik het niet.
orchidee
Actief lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 10 aug 2006, 09:12

Bericht door orchidee »

Did you know?????...
Florence Nightingale was probably the most famous non-royal person of the Victorian period. She helped develop modern nursing.

By 1896, Florence Nightingale was bedridden. She may have had what is now known as chronic fatigue syndrome and her birthday (12 May 1820) is now celebrated as International CFS Awareness Day.

As usual with fibromyalgia the amount of co-morbidities (other diseases) is high and may confuse the diagnosis. The fact that she developed her fibromyalgia after an apparent infection trigger made it called chronic fatigue syndrome and the infection itself is being accused of the symptoms. A recent biography cites brucellosis and associated spondylitis.
(bron vergeten)

= de reden dat dag van de verpleging samenvalt met ME/CVS-dag
Groetjes,
Orchidee
Gebruikersavatar
mira
Donateur
Donateur
Berichten: 231
Lid geworden op: 01 okt 2008, 14:12

Bericht door mira »

Ach zo...
fijn om te weten.

Ik heb in een vorig leven 26 jaar met hart en ziel in de verpleging gestaan.

Ik ga nu dus helemaal Florence Nightingale achterna...wist ik niet. :?
Gebruikersavatar
marry
Actief lid
Berichten: 490
Lid geworden op: 13 aug 2009, 15:31

Bericht door marry »

Ook ik heb nooit wat gemerkt van de dag van de verpleging als A- verpleegkundige.

Alleen altijd maar hard gewerkt en mocht vaak de functie van de hoofdzuster op me nemen, maar helaas nooit naar betaald.

Nu ben ik patiente in het zelfde ziekenhuis en een strijd gevoerd om erkenning te krijgen bij wat vroeger mijn collega`s waren. Heel bezopen wereld leven we.

Marry
Plaats reactie