heel veel slapen en toch moe

Hier kan je vragen stellen over symptomen en veelvoorkomende kwalen die bij ME voorkomen.

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

De eerste jaren van mijn ziek zijn heb ik heel veel geslapen. Ook overdag. Ik had toen de hoop dat slapen de vermoeidheid ging doen verminderen. Maar dat was niet het geval. Nu slaap ik nooit meer overdag.
Ik heb nog altijd veel slaapproblemen. Soms slaap ik maar een paar uurkes andere nachten wel 12 uren. Ik heb het gevoel dat ik de ganse nacht door droom, dikwijls nachtmerries. Ik voel mij eigenlijk nooit uitgeslapen, hoe lang ik ook slaap.
Denk dat elke cvs patient er wel mee worstelt, een slaap die totaal niet verkwikkend is.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik vraag me af of dat vele dromen wat ik ook elke nacht doe ook een symptoom is van ME/CVS???
Ik droom echt elke nacht en weet ook elke keer weer mijn droom na te vertellen :?
Volgens de meeste artsen is het een verwerking :shock:
JannekeB
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 2256
Lid geworden op: 28 jan 2009, 09:46

Bericht door JannekeB »

Ik slaap momenteel 9-13 uur per etmaal. Ook ik heb de handicap niet in mijn diepe slaap fase te komen. Heb ook regelmatig nachtmerries.
Maar net zoals ik de ene periode an elkaar slaap lig ik de volgende wakker. Vooral als ik iets heb ondernomen. Dan zou je zeggen: je bent moe, je slaapt. Maar nee juist niet :roll:
"I don't look sick? That's because my illness isn't on my face"

Hoe werkt LDN?
Gebruikersavatar
Lynn
Donateur
Donateur
Berichten: 751
Lid geworden op: 29 mei 2009, 15:12

Bericht door Lynn »

@Niessie.. Dat van die dromen moet je maar eens aan DML vragen.. Die heeft de exacte reden helemaal paraat ;-).. In het kort komt erop neer dat de toxines in je darmen ervoor zorgen dat je nooit in je REM slaap komt, dus altijd slaapt in de lichte fase 1/2 en juist.. Dit is de droom en nachtmerrie fase... Heeft in ons geval ff niks met verwerking te maken maar puur met giftige stoffen...
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Lynn bedankt :wink:
Ik geloof ook dat het niets met het verwerken te maken heeft en ik geloof DML!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

Hebben jullie ook dat je naast dit dagelijkse slaap/nachtmerrieprobleem, ook zo verschrikkelijk vaak en veel moet GAPEN :?: , het lijkt soms wel of ik 24 uur per dag aan het gapen ben, dit lijkt mij niet gezond :roll:
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Nee hoor geen last van VGZM :wink:
Gebruikersavatar
felixloena
Oud-medewerker
Berichten: 4445
Lid geworden op: 04 mei 2009, 19:47
Locatie: Limburg
Contacteer:

Bericht door felixloena »

Ik heb wel soms van die gaapbuien, maar ik denk dat dat bij mij de hyperventilatie is.
Leven is het meervoud van lef - Loesje
Gebruikersavatar
yarwen
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 559
Lid geworden op: 01 nov 2009, 20:01

Bericht door yarwen »

Dat heel veel moeten geeuwen heb ik ook. Wat die nachtmerries betreft, da's echt niet normaal. Kan me ook niet voorstellen dat het allemaal met verwerking heeft te maken.
Met een betere slaapkwaliteit zou onze vermoeidheid al een stuk minder zijn.
Ik vraag mij af of bepaalde slaapmedicatie daar niet kan bij helpen.
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Ik ben ook heel benieuwd wat er uit de testen in Ede uit gaat komen :shock:
Gebruikersavatar
lastpost
Beginner
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2010, 18:18

Bericht door lastpost »

Dat gapen heb ik ook, tot in extremen en dan hoef ik me niet eens éxtra moe te voelen.
Ik slaap trouwens prima, heb er wel een nieuw bed voor aangeschaft omdat dat matras van de vorige echt dramatisch was voor mijn gewicht/lengte.

Alleen is het grootste probleem, ik ben al vroeg moe op de avond en ook moe als ik weer wakker wordt, als ik iets gedaan heb nóg vermoeider en amper minder moe als ik weer rust pak.
Rotterdammers kennen de vreselijkste dingen zeggen en het toch goed bedoelen!
stier
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 1972
Lid geworden op: 15 apr 2010, 16:52
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door stier »

Ik droom ook altijd enorm veel. Geen nachtmerries gelukkig. Ik had wel al eens gehoord dat t door B-vitamine supplementen zou kunnen komen, maar die neem ik nu niet en ik droom toch. De theorie van DML dat het met toxines te maken heeft is wel interessant. Ik heb een te snelle fase 1 ontgifting in de lever, waardoor je wel met overtollige toxines zit (is het verhaal). Ik slaap eigenlijk nooit meer dan 9 uur. Wat me wel opvalt, in periodes dat ik slecht te pas ben dan word ik ook vaak vroeg wakker 's morgens en vaak moet ik dan ook naar het toilet (ontlasting). Meestal voel ik me daarna beter en kan ik nog wel een uurtje slapen ofzo. Dat zou wel passen in de theorie van toxines.
Ik ben redelijk nieuw hier, wat doet DML eigenlijk aan dat toxine verhaal, werkt hij ook met chlorella ofzo?

groetjes!
Gebruikersavatar
jiresa
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2010, 19:58

Bericht door jiresa »

niessie schreef:Ik vraag me af of dat vele dromen wat ik ook elke nacht doe ook een symptoom is van ME/CVS???
Ik droom echt elke nacht en weet ook elke keer weer mijn droom na te vertellen :?
Volgens de meeste artsen is het een verwerking :shock:
Hoi, Ik ben hier nieuw. :p
Ik weet niet of ik me/cvs heb maar ik ben ook altijd heel erg moe.

Ik moet zeggen dat ik geen 20 uur kan slapen. 's nachts slaap ik, als ik geen wekker zet, 11-13 uur.
Overdag slaap ik, bijna elke dag, er nog eens 2 uur bij. Ik wordt altijd moe wakker en na mijn middagslaap voel ik me in eerste instantie nog moeier. Maar ik merk het wel heel erg als ik minder slaap! Dus blijkbaar heeft het toch wel een beetje effect.

Ik vind dat van die dromen zo herkenbaar, ik ben blij dat iemand het aankaart!
Ik droom elke nacht, ik herinner het me altijd perfect. Het zou op zich niet vervelend zijn, als mijn dromen niet zo realistisch waren. Soms zijn ze echt heel eng. Maar over het algemeen zijn ze gewoon vrij normaal, en kan ik nauwelijks dromen en realiteit scheiden.
Ik moet echt heel goed nadenken en graven om te weten of iets nou wel of niet echt gebeurd is!! En dat vind ik erg verontrustend..

Ik weet niet hoe ik hier wat aan kan veranderen. Iemand een idee?
Gebruikersavatar
jiresa
Beginner
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2010, 19:58

Bericht door jiresa »

Lynn schreef:@Niessie.. Dat van die dromen moet je maar eens aan DML vragen.. Die heeft de exacte reden helemaal paraat ;-).. In het kort komt erop neer dat de toxines in je darmen ervoor zorgen dat je nooit in je REM slaap komt, dus altijd slaapt in de lichte fase 1/2 en juist.. Dit is de droom en nachtmerrie fase... Heeft in ons geval ff niks met verwerking te maken maar puur met giftige stoffen...
Ik betwijfel of dit bij mij het geval zou zijn, ik heb namelijk een slaaponderzoek gehad en als ik nooit in remslaap zou komen lijkt dat me toch wel iets dat ze zouden moeten opmerken. En mij moeten laten weten dan.

Nouja, misschien kan ik het nog eens navragen!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Hoi Jiresa

Is er bij jou nog wat uit het slaaponderzoek gekomen?
Waar heb je dit onderzoek gehad???

Vreemd he alle dromen echt beleven en elke nacht weer weten te herinneren :shock:

Groetjes Niessie
Plaats reactie