Studieschulden

Discussies over studeren/school en ME (cvs).

Moderator: Moderators

Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Nee, dat is het toch niet. Ik zit eronder en bovendien tellen de inkomsten vanaf 1 sept. 2005 niet meer mee.

Ik hang nu al bijna een kwartier met ibg aan de telefoon, het valt niet mee om het uit te zoeken!
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Stuur anders een e-mail, vermeld je ibg-nummer erbij en leg uit wat je wilt weten.
Zo heb ik het opgevraagd, ik had helaas wel een lening nodig en die wordt niet kwijtgescholden.

E-mailadres etc... is natuurlijk op hun website te vinden.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Ik ben teruggebeld door die man, die heeft het uitgezocht.
Het is het geld van de OV-lening, maar dat is een andere afdeling en dat wordt ook nog kwijtgescholden. :)

Toch nog gerechtigheid, ik heb dan wel geen recht op een Wajonguitkering, maar dit is voor mij ook wel een erkenning.
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Nu ik jou zo hoor, ga ik twijfelen aan mijn eigen situatie, bij mij is veel minder kwijtgescholden.
Natuurlijk blijft de lening staan, maar dan nog? Ik ga er binnenkort er toch nog even achterheen.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Biancavia
Actief lid
Berichten: 299
Lid geworden op: 18 dec 2005, 18:14

Bericht door Biancavia »

Ja, gewoon eens bellen, want dan heb je wel gelijk meer duidelijkheid.
Gebruikersavatar
memoman
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2010, 20:52

Bericht door memoman »

Hallo iedereen,

Ik geef dit oude topic even een schop, want ik zit met een brandende vraag:

Zijn er hier mensen die al CVS hadden voordat ze begonnen aan een opleiding, die de opleiding niet afgemaakt hebben en bij het IBG een verzoek ingediend hebben om de studieschuld om te zetten in een gift?

Ik heb namelijk gehoord dat de IBG het verzoek al afkeurt, als ze zien dat de ziekte al aanwezig was bij de start van de studie.

Ik hoop jullie mij hier mee kunnen helpen! Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik had al cvs voor ik de studie begon, en het was geen probleem.
Je moet wel allerlei papieren invullen en goede argumenten vermelden.
Steun van je decaan e.d.. hebben en ga zo maar door.

Nooit problemen me gehad, maar je studielening blijft wel een lening.
Dus alleen de studiefinanciering word als gift omgezet!!!
Ik had namelijk daarnaast geleend en dat is uiteraard niet als gift omgezet.

Succes!
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
memoman
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2010, 20:52

Bericht door memoman »

Gabutje schreef:Ik had al cvs voor ik de studie begon, en het was geen probleem.
Je moet wel allerlei papieren invullen en goede argumenten vermelden.
Steun van je decaan e.d.. hebben en ga zo maar door.

Nooit problemen me gehad, maar je studielening blijft wel een lening.
Dus alleen de studiefinanciering word als gift omgezet!!!
Ik had namelijk daarnaast geleend en dat is uiteraard niet als gift omgezet.

Succes!
Hoi, bedankt voor je reactie. Hoe lang is dat geleden, als ik mag vragen? Was het IBG al bekend met je CVS toen je aan de studie zou beginnen?

En hoe ging de procedure, hebben ze na het indienen van het verzoek ook contact gezocht met jou, je school of je huisarts? Wat voor argumenten heb je aangedragen (als ik mag vragen)?

Ik zit met heel veel vragen en vraag me af in hoeverre mij dit gaat lukken. Ik krijg niet bepaald de steun die ik wil, vanuit school.
Gebruikersavatar
Gabutje
Gevorderd lid
Berichten: 593
Lid geworden op: 07 mar 2006, 13:40

Bericht door Gabutje »

Ik ben naar mijn decaan gegaan met de kwestie dat het misschien beter zou zijn om te stoppen, maar dat mijn financiele schuld wel een struikelblok is. Zij heeft voor mij de formulieren van het ibg verzameld en samen met mij ingevuld. Ik heb verklaringen van mijn huisarts en dr. Kurk in Amsterdam (cfs center), daarin staat ook vermeld vanaf wanneer ik bij hun kom en per wanneer de ziekte is vast gesteld. (en die heb ik al vanaf mijn 13e!).

Tussentijds had ik ook al verlenging van studiefinanciering aangevraagd en die heb ik dus toen alle correspondentie daarover bijgevoegd. Dus er was al een dossier van mij bekend.

Om exact jouw vragen te kunnen beantwoorden zal ik in mijn dossiers moeten duiken, ben nog niet zo lang het huis uit, dus het is een bende. Maar bovenstaande weet ik zo uit mijn hoofd.

Het mag overigens niet uitmaken of iemand al ziek was voor hij of zij haar studie volgt. Want ieder heeft recht op onderwijs en scholen moeten daar hun medewerking aan verlenen en daarom heeft ibg ook de mogelijkheden. Het steunpunt, st. Mee kunnen je daarbij helpen.

Argument was dat de studie niet passend was en geen toekomstperspectief had (ik had al 5 jaar op die opleiding gezeten).

misschien een beetje warrig maar mijn tekstvak schiet hier steeds weg.

Hopelijjk heb je wat aan de informatie.
* Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen! (Loesje)
Gebruikersavatar
memoman
Beginner
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2010, 20:52

Bericht door memoman »

Erg bedankt voor je informatie, dat waardeer ik! Meer hoef ik ook niet te weten, dus wat mij betreft hoef je niet de bende in te duiken :lol:
Plaats reactie