hartproblemen bij cvs'ers
Moderator: Moderators
Goh Janneke,
dat heb ik ook, ik verdraag al lang geen alcohol meer, zelfs geen wit wijntje meer (geen 2 slokken en het zit al in mijn hoofd en hartkloppingenk), mijn echtgenoot is een wijnliefhebber en vraagt vaak om eens mee te proeven maar hij begrijpt maar niet dat ik er niet goed van word.
Zelfs een schuimwijntje verdraag ik niet, om dezelfde redenen als bij jou.
Rosy
dat heb ik ook, ik verdraag al lang geen alcohol meer, zelfs geen wit wijntje meer (geen 2 slokken en het zit al in mijn hoofd en hartkloppingenk), mijn echtgenoot is een wijnliefhebber en vraagt vaak om eens mee te proeven maar hij begrijpt maar niet dat ik er niet goed van word.
Zelfs een schuimwijntje verdraag ik niet, om dezelfde redenen als bij jou.
Rosy
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
Als ik op mijn rug in bed lig slaat mijn ademhaling over/stopt deze even, voorheen gebeurde dit alleen in mijn slaap waardoor je aan slaapapneu zou kunnen denken, echter nu heb ik hier op dagelijkse basis last van als ik niet slaap en schrik ik telkenmale weer als ik kortstondig geen adem meer kan halen......
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98
LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
LyME en co's INFO-topic!
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
@LEA;
Bedankt voor je reactie. Wat fijn voor je dat Prof. DML deze (ernstige?!) gezondheidsklacht in relatie ziet tot ME/CVS!!!
Ik heb exact hetzelfde (helaas) meerdere malen in mijn slaap mee moeten maken
Mijn linkerarm was gevoelloos geworden in mijn slaap, daarnaast was mijn ademhaling tegelijkertijd gestopt en werd het letterlijk (en figuurlijk?!) zwart voor mijn ogen, net voordat ik buiten bewustzijn dreigde te raken, schrok ik wakker en hervatte de ademhaling zich gelukkig.
Deze angstaanjagende situaties heb ik een paar keer meegemaakt
Groetjes @VGZM
Bedankt voor je reactie. Wat fijn voor je dat Prof. DML deze (ernstige?!) gezondheidsklacht in relatie ziet tot ME/CVS!!!
@JannekeBoZ;JannekeBoZ schreef: en op een gegeven moment had ik bij mijn linkerarm het gevoel alsof ik er op had gelegen! Dat was eng...
Ik heb exact hetzelfde (helaas) meerdere malen in mijn slaap mee moeten maken

Mijn linkerarm was gevoelloos geworden in mijn slaap, daarnaast was mijn ademhaling tegelijkertijd gestopt en werd het letterlijk (en figuurlijk?!) zwart voor mijn ogen, net voordat ik buiten bewustzijn dreigde te raken, schrok ik wakker en hervatte de ademhaling zich gelukkig.
Deze angstaanjagende situaties heb ik een paar keer meegemaakt

Groetjes @VGZM
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
LyME en co's INFO-topic!
LyME en co's INFO-topic!
De 24-uur holter gaf bij mij een hartslag tussen de 43 en 125 toen ik volledig bedlegerig was met tussenpauzen van 2 seconden. De cardioloog vroeg ik me wel lekker voelde. Nou nee niet echt dokter. Doe daar nog wat POTS bij en de rest van de 65 symptomen in hun ergste afwijking en een mens kan zich al eens ziek voelen.
Heb nu een gemiddelde hartslag van 53 per minuut. Ik ben een echte topsporter
De keuringsarts van de verzekering vorige week gaf toe dat ik van héél erg ver kwam. Blijkbaar zitten er dan toch een paar eerlijke mensen tussen. Eens zien of ze me deze keer ook afkeuren om te gaan werken.
Ik kan al een beetje vegen. Desnoods kan ik een baantje bij de gemeente proberen als straatveger. Maar dan wel met een elektrische bezem. Bestaat dat nog niet? Misschien moet ik maar eens uitvinder gaan worden!
Heb nu een gemiddelde hartslag van 53 per minuut. Ik ben een echte topsporter

De keuringsarts van de verzekering vorige week gaf toe dat ik van héél erg ver kwam. Blijkbaar zitten er dan toch een paar eerlijke mensen tussen. Eens zien of ze me deze keer ook afkeuren om te gaan werken.
Ik kan al een beetje vegen. Desnoods kan ik een baantje bij de gemeente proberen als straatveger. Maar dan wel met een elektrische bezem. Bestaat dat nog niet? Misschien moet ik maar eens uitvinder gaan worden!
http://opstaanmetmecvs.blogspot.com
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
Het is makkelijker een atoom te splitsen dan een vooroordeel. - Einstein
Be critical and use your own judgement when using this information. - Marlène R.
- verlorengezondheidman
- Gevorderd lid
Een mannelijke patiënt, met mono-achtig begin op 25-jarige leeftijd, ontwikkelde later teelbalkanker en hartritmestoornis. Zou dit allemaal gerelateerd kunnen zijn aan XMRV?
Ja.
Cheney haalde aan dat hartsymptomen afkomstig zijn van rechter ventriculaire druk en diastolische disfunctie, terug te vinden bij 97% van de CVS gevallen. Je weet dat je dit hebt wanneer je niet in een winkelcentrum kan shoppen en warmte en rechtstaan energieproblemen veroorzaakt. Dit is afkomstig van energieproblemen op cellulair niveau. Opnieuw suggereerde Mikovits dat XMRV dit zou kunnen veroorzaken.
LyME en co's INFO-topic!
LyME en co's INFO-topic!
@VGZM,
Hej, wat je verteld over je hart heb ik 1 keer meegemaakt, is echt beangstigend. En het gevoelloos zijn van je armen, dat heb ik heel erg de laatste tijd. Vooral ook mijn pink en ringvinger, maar ook mijn hele arm. Doe jij hier iets voor of weet je waar je daar zou moeten zijn?
Ik word echt bang de laatste tijd en ben aant denken misschien eens naar een neuroloog gaan, of zo?
Het is wel alleen snachts dat ik het heb.
Hej, wat je verteld over je hart heb ik 1 keer meegemaakt, is echt beangstigend. En het gevoelloos zijn van je armen, dat heb ik heel erg de laatste tijd. Vooral ook mijn pink en ringvinger, maar ook mijn hele arm. Doe jij hier iets voor of weet je waar je daar zou moeten zijn?
Ik word echt bang de laatste tijd en ben aant denken misschien eens naar een neuroloog gaan, of zo?
Het is wel alleen snachts dat ik het heb.
Ik heb een toename van een onregelmatige hartslag,ik wordt er s nachts zelfs wakker van
Ik heb in 2007 op de hartbewaking gelegen omdat er wat loos bleek met mijn rikketik(geconstateerd door huisarts en meteen naar het ziekenhuis gestuurd!)
Eenmaal op de harbewaking werdt er al snel gezegd dat ik zou hyperventileren en na een aantal uur aan de monitor en goede bloeduitslagen mocht ik weer naar huis!
Ik kreeg nadien nog een fietstest en die was goed volgens de artsen (ik viel letterlijk van de fiets af en moest dagen weer bijkomen van de test
)
Ik heb ook zo n holterkastje gehad met 24 uur registratie en ook daar kwam niets uit
Ik merk dus de laatste weken eigenlijk tegelijk met onwerkelijkheidsgevoel een zeer sterke ritmestoornis en dat is heel eng....
Volgens de huisarts komt dit door overbelasting
!!!!!
Mijn hart is echt soms helemaal de weg kwijt en slaat maar wat in het rond en soms heb ik ook een hele lage hartslag dat ik zelf begin te twijfelen of ik nog wel leef
Ik heb ook wel eens in het ziekenhuis gelegen voor iets heel anders en tijdens controles kwam de verpleegkundige erachter dat mijn pols wel heel laag was(hartslag) en mijn bloeddruk ook heel laag was ze heeft dit besproken met de arts en die dacht aan oververmoeidheid en dat het niet vreemd was zo n hartslag!!!!
De verpleegkundige vond dit allemaal maar vreemd en gaf aan mij aan dat ik nog maar een nachtje langer moest blijven om het in de gaten te houden!!
Ik wil hiermee zeggen dat de artsen dus totaal niet kijken naar een totaalplaatje en dus de plank volledig misslaan met alle gevolgen van dien!
Liefs Niessie

Ik heb in 2007 op de hartbewaking gelegen omdat er wat loos bleek met mijn rikketik(geconstateerd door huisarts en meteen naar het ziekenhuis gestuurd!)
Eenmaal op de harbewaking werdt er al snel gezegd dat ik zou hyperventileren en na een aantal uur aan de monitor en goede bloeduitslagen mocht ik weer naar huis!
Ik kreeg nadien nog een fietstest en die was goed volgens de artsen (ik viel letterlijk van de fiets af en moest dagen weer bijkomen van de test

Ik heb ook zo n holterkastje gehad met 24 uur registratie en ook daar kwam niets uit

Ik merk dus de laatste weken eigenlijk tegelijk met onwerkelijkheidsgevoel een zeer sterke ritmestoornis en dat is heel eng....
Volgens de huisarts komt dit door overbelasting

Mijn hart is echt soms helemaal de weg kwijt en slaat maar wat in het rond en soms heb ik ook een hele lage hartslag dat ik zelf begin te twijfelen of ik nog wel leef

Ik heb ook wel eens in het ziekenhuis gelegen voor iets heel anders en tijdens controles kwam de verpleegkundige erachter dat mijn pols wel heel laag was(hartslag) en mijn bloeddruk ook heel laag was ze heeft dit besproken met de arts en die dacht aan oververmoeidheid en dat het niet vreemd was zo n hartslag!!!!
De verpleegkundige vond dit allemaal maar vreemd en gaf aan mij aan dat ik nog maar een nachtje langer moest blijven om het in de gaten te houden!!
Ik wil hiermee zeggen dat de artsen dus totaal niet kijken naar een totaalplaatje en dus de plank volledig misslaan met alle gevolgen van dien!
Liefs Niessie
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
In Nederland kun je met medewerking van de huisarts een holtertelefoon (een ECG kastje dat een ECG maakt als jij op de knop drukt) krijgen. Hier kun je een maand mee registreren. Iedere keer geef je via de telefoon de grafiek door aan een team van cardiologen. (of meerdere, max 4 per keer)Ik wil hiermee zeggen dat de artsen dus totaal niet kijken naar een totaalplaatje en dus de plank volledig misslaan met alle gevolgen van dien!
Dankzij dat aparaatje kwamen we er ooit achter dat mijn hart helemaal niet goed was, destijds. Ik had dit zelf al tijden ervoor aangegeven, maar mijn ECG's waren normaal, op enkele na, maar niet om bang van te zijn. En toch wist ik het zeker, dat er iets was. Zo'n ding als dit kan oplossing zijn.
- zonaanbidster
- Gevorderd lid
Ik heb ook klachten met betrekking tot het hart.Altijd al zelf het idee gehad van snelle slag en soms een overslagje, maar ja als de huisarts vroeger zei de vermoeidheid zit tussen je oren dan ga je al helemaal niet zeggen dat je denkt hartkloppingen te hebben...
In Februari de kanteltafel gehad. Vermeulen verwachtte min of meer een daling van de bloeddruk maar deze werd dus te hoog.
Via Visser toen holter en 24 uur bloeddruk meting gehad. De gemiddelde bloeddruk kwam normaal uit. Wel op het holter behoorlijk snelle hartslag en behoorlijk overslagen, ook 's nachts.
Bij het bespreken van de onderzoek uitslagen wilde hij nogmaals een echo maken. Hierop was een lekje te zien die er 1.5 jr geleden niet (te zien) was. Dit vond hij vreemd, maar het is niet dusdanig ernstig dat dat al mijn klachten verklaard. Hij opperde toen al de mogelijkheid voor medicijnen om de hartslag naar beneden te krijgen. Vanmorgen tel. afspraak met hem gehad en we gaan medicijnen proberen. Woensdag bespreken hij en Vermeulen mij nog en dan wordt ik eind volgende week gebeld voor een tel. afspraak met Vermeulen. Waarschijnlijk nog een keer de kanteltafeltest of mijn bloeddruk echt zo stijgt bij rechtop staan en dan erna kunnen we de medicijnen gaan proberen.
Hebben jullie ook regelmatig last van drukkend'beklemmend gevoel op de borst?
In Februari de kanteltafel gehad. Vermeulen verwachtte min of meer een daling van de bloeddruk maar deze werd dus te hoog.
Via Visser toen holter en 24 uur bloeddruk meting gehad. De gemiddelde bloeddruk kwam normaal uit. Wel op het holter behoorlijk snelle hartslag en behoorlijk overslagen, ook 's nachts.
Bij het bespreken van de onderzoek uitslagen wilde hij nogmaals een echo maken. Hierop was een lekje te zien die er 1.5 jr geleden niet (te zien) was. Dit vond hij vreemd, maar het is niet dusdanig ernstig dat dat al mijn klachten verklaard. Hij opperde toen al de mogelijkheid voor medicijnen om de hartslag naar beneden te krijgen. Vanmorgen tel. afspraak met hem gehad en we gaan medicijnen proberen. Woensdag bespreken hij en Vermeulen mij nog en dan wordt ik eind volgende week gebeld voor een tel. afspraak met Vermeulen. Waarschijnlijk nog een keer de kanteltafeltest of mijn bloeddruk echt zo stijgt bij rechtop staan en dan erna kunnen we de medicijnen gaan proberen.
Hebben jullie ook regelmatig last van drukkend'beklemmend gevoel op de borst?
Ik heb ook regelmatig een beklemmend gevoel op de borst en het overslaan van hartslagen en onregelmatige hartslag!
Ik heb dit met DML overlegd en hij gaf aan dat het een symptoom is wat bij ME/CVS hoort maar niet ernstig is en me geen zorgen hoefde te maken!
Ik krijg op 11 mei een inspanningstest bij DML en een hartecho.....
Ik heb dit met DML overlegd en hij gaf aan dat het een symptoom is wat bij ME/CVS hoort maar niet ernstig is en me geen zorgen hoefde te maken!
Ik krijg op 11 mei een inspanningstest bij DML en een hartecho.....