Fasciatherapie

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo twilight,
twilight schreef:Het was ook niet persoonlijk op jou gericht.
Maar word een beetje gek van al die alternatieve therapieen tegenwoordig. Het is en blijft een chronische ziekte. Maar sorry als je je gekwetst voelt, het was gewoon een mening.
Ik weet niet waarom je een felle mening hebt over alternatieve therapieën? Heb je zelf slechte ervaring(en) of is het een vooroordeel?

Alternatieve therapieën kunnen bij onze chronische en lichamelijk ziekte ME/CVS helpen om enige verlichting te geven en dat is erg belangrijk! Regulier heeft ons vaak niet zo veel (of niks) te bieden.

Je kunt niet alle alternatieve behandelingen zo maar op één hoop gooien en zeggen dat het niet werkt/deugt. De kunst is om het kaf van het koren te scheiden, want er zijn zeker wel goede complementaire en/of alternatieve behandelingen en de behandelaars beloven ook helemaal geen genezing. Dat kan ook niet, want ME/CVS is vooralsnog niet te genezen.

Ik word behandeld door een chiropractor, ook vaak als alternatief gezien (in Nederland) wat het niet is. Een chiropractor volgt een 5-6 jarige medische universitaire opleiding. Lees ook: www.me-gids.net/index.php?name=PNphpBB2 ... highlight=

De chiropractor helpt mij bij enige verlichting van de (ernstige) pijnklachten. Een reguliere fysiotherapeut kan dit niet behandelen......! Als ik deze behandelingen niet zou volgen bij de chiropractor zou ik steeds meer pijn krijgen.

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Gebruikersavatar
nel
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 87
Lid geworden op: 30 sep 2009, 21:07
Locatie: België

Bericht door nel »

Louisa,

Zo denk ik er ook over. En neen ik geef die behandeling niet op hoor.
Je reactie doet mij deugd. Bedankt.
Heb een pakje gezondheid op mijn boodschappenlijstje gezet.
Het goedje is steeds uitverkocht.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hoi Nel,
nel schreef:Zo denk ik er ook over. En neen ik geef die behandeling niet op hoor. Je reactie doet mij deugd. Bedankt.
:wink: Goed, meis. Ik dacht dat je dit wel even kon gebruiken, dat steuntje!
Pak de behandeling gewoon weer verder op, want je hebt er baat bij. En alle beetjes en procentjes van verbetering/verlichting helpen en dat is prima en daar gaan wij voor!

Groetjes, Louisa
Afbeelding
Plaats reactie