Drugs: ayahuasca, guarana, ...

Hier is er plaats voor discussie en vragen over alternatieve methodes bij ME (cvs).

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

een grote spirituele uitdager

Bericht door M@rtijn »

Hoi Freyja Eindelijk iemand die me begrijpt! En die snapt waar ik het over heb. :D
Je kweekt zelfs Salvia! Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar omdat ik geen echte ervaringsfeedback kreeg, ben ik er maar niet eens over begonnen. Sowieso geldt voor alle tripmiddelen, als je het nooit zelf hebt geprobeerd, kun je er ook niks zinnigs over zeggen of het snappen. Ik heb het precies een week geleden geprobeerd, was er best bang voor want je kunt er de meest bizarre ervaringen mee hebben. Je gebruikt het zeker niet voor je lol! Voordeel is wel dat de trip zeer kort duurt (gelukkig maar), 5 tot 10 minuten, het een puur natuur middel is en je er geen bijwerkingen van hebt. Ideaal voor de CVS -patient!
Om kort te gaan ik viel a.h.w. uit de materie, en tegelijktijd vond ik dat volstrekt normaal, en had het gevoel dat de Salvia het beste met me voor had. Het is ook een erg persoonlijke ervaring, die ik niet met Jan en alleman hoef te delen. Het valt niet uit te leggen, de sensatie die je hebt. Kort maar krachtig, en de wereld is nu niet meer hetzelfde. Toeval of niet ik voel me sindsdien een stuk beter. 8)

Ik doe het ook niet om specifiek inzicht te krijgen in ME, maar in mezelf wat ik hier doe en waarom de dingen zo gaan als ze gaan in mijn leven. Daar is ME een integraal onderdeel van, want het raakt de kern van je bestaan. Wat dat betreft is ME een grote spirituele uitdager, het heeft me gebracht waar ik nu ben. Mijn leven wordt steeds moeilijker voor te stellen zonder ME, en ik ga er maar vanuit dat het er gewoon bijhoort.
Ik heb op dit onderwerp gezocht en kom er maar erg weinig over tegen.
Bedoel je hier of in het algemeen?
Op http://www.psychonaut.com vind je het een en ander aan Salvia ervaringen, meestal geen grapje!
Ik ben wel benieuwd naar jouw ervaringen ermee. Je kweekt het toch? Volgens mij is het niet gemakkelijk om dan de juiste dosering te krijgen.
Mag uiteraard via de pb of de meel.
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Voor de minderjarigen onder ons, even een waarschuwing.

Ga hier niet zomaar mee experimenteren want het kan ook schadelijke gevolgen hebben. En verkeerd uitpakken.
Gezien er een groep ME/CVS patienten blijvende schade aan hersens heeft.

Dit wou ik ff kwijt voor als er minderjarigen informatie zoeken over ME/CVS. :wink:
Dear Karma, I have a list of people you missed
freyja
Beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 okt 2007, 07:42

Bericht door freyja »

Volledig mee eens Melanie :)
Martijn, ontopic, wat denk je dat het is waardoor je je sinds die ervaring beter voelt? En voel je je fysiek beter, of mentaal? En hoe reageerde je lichaam er achteraf op, moest je er van herstellen?

Met het zoeken naar het onderwerp bedoel ik dat ik op het net ben gaan zoeken naar mensen met cvs/me die geëxperimenteerd hebben met diverse psychotrope middelen, en ook met amfetaminen. Daar vind ik dus weinig informatie over, niet over de middelen zelf. ;)

Je vraag naar mijn ervaringen met salvia: sinds ik ziek ben heb ik geen salvia meer gebruikt. Ik kan je dus wel wat over mijn ervaringen vertellen maar doe dat wel in een pb'tje, omdat het anders nogal off-topic is.
Gebruikersavatar
M@rtijn
Beginner
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 dec 2008, 20:17

Bericht door M@rtijn »

Ik voel me beter mentaal, fysiek en gevoelsmatig. Op alle fronten zeg maar.
Maar waardoor ik me nu precies beter voel? Moeilijk te zeggen. ik zie niet een direkt verband met de Salvia ervaring. Ik begon toen ook met de Spirulina, dus dat zou mee kunnen helpen. Verder denk ik dat het hele besluit en de ervaring om Ayahuasca te proberen, en daarmee ook andere middelen (Paddo's Cannabis Salvia), er mede debet aan zijn dat ik me beter voel.
Ten eerste heb ik mijn angsten hiervoor overwonnen, en het gewoon gedaan, wat een dappere daad op zich was.
Ik ben ook zwaar met mezelf geconfronteerd, en heb deze test goed doorstaan.
Het biedt me perspectief, om uit de Status quo te breken. En het biedt het perspectief van een andere werkelijkheid waar nog veel te ontdekken valt.

Wat de nawerkingen betreft. Van de Ayahuasca was ik echt helemaal gesloopt, ook door de duur+ de afstand (=logeren + meerijden naar locatie). Het kostte meerdere dagen om te herstellen.
Van de Paddo's 1 goede trip en 1 slechte, nauwelijks last van de volgende dagen.
Van de Salvia al helemaal niet, je hebt een tijdje een beetje een stoned gevoel erna. En na 2 uur is het helemaal weg.
Wat mij niet doodt, maakt me zwakker.
Gebruikersavatar
jolie
Beginner
Berichten: 53
Lid geworden op: 13 mei 2009, 19:57

Bericht door jolie »

Ik vind dat de medici rond ME met erg weinig komen, en ben dan ook voorstander van het zelf zoveel mogelijk voorzichtig uitproberen. Ik neem op die manier verantwoordelijkheid voor mijn eigen gezondheid.
Ik heb geen baat gehad bij guarana, hartkloppingen en even hyper en daarna 4 dagen weer plat op bed en daar veel spierpijn van. Zelfde heb ik bij Q10 in een hoge dosis.

Er is ook thee met guarana erin, misschien werkt dat nog voor iemand hier. Het heet concentratiethee van een grote vervelende supermarktketen.
Gebruikersavatar
verlorengezondheidman
Gevorderd lid
Berichten: 6231
Lid geworden op: 02 aug 2008, 17:24

Bericht door verlorengezondheidman »

@M@rtijn:
Waar het om draait is de vraag waar komt die vermoeidheid vandaan, en hoe word ik (een beetje) beter. Wie het weet mag het zeggen.
De medici geven je zo weinig "oplossingen" dat je (haast) gedwongen bent om je ME/CVS leven zelf enigszins draaglijk/menselijk te maken :!:
Persoonlijk heb ik nu al 14 jaar last van deze dodelijke (waarom dodelijk..?? bijv.: kans op bepaalde vormen van kanker onder ME/CVS-ers is groter dan bij gezonde personen....!! ) vermoeidheid en alle overige bijbehorende grillige ME/CVS klachten. Werkelijk waar niks heeft geholpen in die 14 jaar. Als gevolg van de ME/CVS krijgen we een alsmaar slechter wordende Immuunstelsel en kunnen we hier helaas niks aan doen. Sommige medici durven dit zelfs te ontkennen, zodat je een roepende in een woestijn bent :evil:
Welke andere ziektes hebben ook al weer de eigenschap dat je een alsmaar slechter wordend immuunstelsel krijgt en waren vroeger OOK ingebeelde ziektes...?????
Een zoönose is een infectieziekte die kan worden overgedragen van dieren op mensen.
http://www.youtube.com/watch?v=wVQy9-cyL98

LyME en co's INFO-topic!
http://www.me-gids.net/index.php?name=P ... ht=#218551
Plaats reactie