geschreven berichten foetsie!!!

Voor al je vragen over dit forum. Lees ook hier de <a href="/Forum-viewtopic-t-52.html">forumhandleiding</a>

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

geschreven berichten foetsie!!!

Bericht door niessie »

ik heb nu 2 keer geprobeerd om een bericht te versturen(nogal lang verhaal!!) maar steeds is mijn tekst helemaal verdwenen en kan ik het dus niet versturen en het weer opnieuw te schrijven gaat irriteren !!
Ik baal er stevig van dat het steeds weer gebeurd hoe kan dit :roll:
Vanessa
Teamlid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 10 apr 2007, 09:57
Locatie: Sint-Katelijne-Waver
Contacteer:

geschreven berichten foetsie!!!

Bericht door Vanessa »

Ligt niet aan de site normaal hoor. kan aan je internetconnectie liggen (eventjes heel traag geweest of weggevallen) of aan de beveiliging van je computer...
"Great minds share similar thoughts "

Vanessa - Oud-beheerder ME-Gids.net
nu weer actief als teamlid
Gebruikersavatar
Zuiderzon
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2994
Lid geworden op: 13 okt 2005, 10:48
Locatie: Onder de zon
Contacteer:

Bericht door Zuiderzon »

Tip bij lange lappen tekst
Maak die op in kladblok oid
en copy paste naar hier
dan zal dergelijke time-out zeker niet voorkomen
Hoop doet leven!
Gebruikersavatar
niessie
VIP-donateur
VIP-donateur
Berichten: 4093
Lid geworden op: 11 okt 2009, 11:48
Locatie: hoorn(nh)

Bericht door niessie »

Bedankt voor jullie antwoord :D ik vind het alleen gek dat als ik wat geschreven heb en ik het wil versturen dat ik dan weer opnieuw moet inloggen, is dat niet vreemd???
Het is volgens mij zo dat als je een te lang verhaal wilt schrijven dan wordt je automatisch uitgelogd bij de site :shock:
Ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen
Gebruikersavatar
Jazzie
Gevorderd lid
Berichten: 1400
Lid geworden op: 13 okt 2005, 09:06

Bericht door Jazzie »

Ja ik herken het: Als je te lang doet over een bericht schrijven, dan kun je hem vaak niet meer versturen. Dan is de sessie als het ware verlopen, en moet je de boel opnieuw openen om te kunnen posten. Daarom kopiëer ik altijd mijn getypte bericht voordat ik op verzenden druk, zodat ik bij een foutmelding eenvoudig mijn tekst opnieuw kan plakken in een opnieuw geopend veld.

Als je vergeten bent te kopiëren en je krijgt een foutmelding na het verzenden, dan wil de knop "Een pagina teruggaan" (meestal linksboven in je scherm) ook nog wel eens helpen om je getypte tekst weer terug te zien. En dan kun je het alsnog kopiëren en plakken.
Melanie
Donateur
Donateur
Berichten: 7073
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:35

Bericht door Melanie »

Hoi Niessie

Ik heb er veel ervaring mee met verdwijnen van teksten.
Als je naam idd weg is, maar dat zie je niet als je een bericht typt, pas als alle tekst weg is en je opnieuw in beeld krijgt dat je moet inloggen.
Dan heb je te lang over een bericht gedaan.
Dan ben je idd in 1 keer uitgelogd?
Dat lijkt na een kwartier te gebeuren. zoiets.
Terwijl je idd wel ingelogd bent als je berichten begint te schrijven anders kan dat natuurlijk niet.

Ik heb mij aangeleerd om een copie te maken.
Het lijkt nu wel beter te gaan of ik ben iets sneller geworden en kan met minder corrigeren af.

Het is idd heel irri en niet aangepast aan de tijd (traagheid) die wij (soms) nodig hebben.
Tip: copie en dan kun je het altijd weer plakken als alles dan toch weg is en je prompt uitgelogd bent.

@Jazzie heeft tegellijk met mij gereageerd. :wink:
Dear Karma, I have a list of people you missed
Gebruikersavatar
Teb
Tech Support
Tech Support
Berichten: 1174
Lid geworden op: 12 okt 2005, 22:44

Bericht door Teb »

Excuus voor het lange antwoord, maar het is even niet anders.

Op deze pagina staan nu twee problemen geschetst:
niessie schreef:ik vind het alleen gek dat als ik wat geschreven heb en ik het wil versturen dat ik dan weer opnieuw moet inloggen, is dat niet vreemd???
Het is volgens mij zo dat als je een te lang verhaal wilt schrijven dan wordt je automatisch uitgelogd bij de site :shock:
't Is helaas niet waar (ook al lijkt het dat het door de site komt), en heeft helaas ook niets te maken met de lengte van het bericht. De site is zelfs zo ingesteld (JUIST door wat Melanie zegt: bezoekers hier hebben vaak wat meer tijd nodig om een antwoord te typen), dat je nooit wordt uitgelogd door de site zelf. Dit moet je dus zelf aanklikken op de link 'uitloggen' in het leden-menu of in het forum-leden blok aan de rechterkant.
Het kan echter wel geforceerd worden, indien je besluit om je 'cookies' (kleine tekstbestandjes op je pc) te wissen. Daarmee gooi je eigenlijk precies de informatie weg die deze site inleest om te kijken of je was ingelogd of niet. Maar, normaal gesproken gebeurt dat dus niet automatisch.

MAAR: mochten er op je eigen pc 'afwijkende' beveiligings instelligen staan die dit type tekstbestandjes niet ondersteund, dan kan het dus zijn dat je browser (Internet Explorer bijvoorbeeld) een sessie of cookie laat verlopen na een bepaalde tijd (dus dat tekstbestandje weghaalt), of ongeldig maakt. Of misschien is er wel een virusscanner of anti-spyware programma actief die dit voor je doet. Dat is helaas iets wat niet door de site of de server komt, en zelfs van pc tot pc kan verschillen. Hier kunnen we dus niet mee helpen.

Kopieren - Plakken is dan de beste tip.
Jazzie schreef:Ja ik herken het: Als je te lang doet over een bericht schrijven, dan kun je hem vaak niet meer versturen. Dan is de sessie als het ware verlopen, en moet je de boel opnieuw openen om te kunnen posten.
Je schetst hier een vaker voorkomend geval, maar het is niet helemaal correct weergegeven. Ik probeer het een beetje uit te leggen:
Als je besluit om een forum-onderwerp te openen, wordt er een zogenaamd sessie-nummer meegezonden. Zolang er geen andere forum-pagina wordt geladen, of zolang je niet uitlogt, blijft deze sessie geldig. En heb je dus alle tijd om je antwoord te typen.
Maar, zonder dat je het doorhebt, kan je sessie-nummer verlopen. Bijvoorbeeld door:
  1. Klik naar een willekeurig onderwerp (om een 'snelle reactie te geven' of klik op de knop 'antwoord' voor een verzend formulier op een nieuwe pagina. Je werkt dan met bijvoorbeeld sessienr A
  2. Alvorens te verzenden, klik je op een link die weer een ander onderwerp opent in een nieuw venster / een nieuw tabblad
  3. Deze pagina krijgt zijn eigen nieuwe sessie mee, sessienr B. Sessienr A is nu verlopen
  4. Op de originele pagina ga je nu je antwoord verzenden
  5. Je sessie A was verlopen, dit wordt bovenaan de pagina vermeld als foutmelding
  6. De pagina met die foutmelding is op zijn beurt weer een nieuwe pagina, en krijgt nu een nieuwe sessienr C
Echter, als je op die laatste pagina naar beneden scrollt, zie je dat je originele bericht er gewoon onder staat. Je hoeft dus niet de terug-knop te gebruiken, maar kunt meteen doorklikken en alsnog je bericht plaatsen. Je hebt immmers de allerlaatste sessie gekregen (sessienr C)

Ik heb het zo duidelijk mogelijk uitgelegd, maar ik kan helaas alleen mededelen dat het niet door onze server komt, of door deze website. Excuses voor het ongemak.
hubertus53
Donateur
Donateur
Berichten: 248
Lid geworden op: 19 okt 2009, 16:49
Locatie: Leeuwarden / Friesland
Contacteer:

geschreven berichten foetsie!!!

Bericht door hubertus53 »

niessie schreef:ik heb nu 2 keer geprobeerd om een bericht te versturen(nogal lang verhaal!!) maar steeds is mijn tekst helemaal verdwenen en kan ik het dus niet versturen en het weer opnieuw te schrijven gaat irriteren !!
Ik baal er stevig van dat het steeds weer gebeurd hoe kan dit :roll:
Hallo Nessie,

Toevallig is het mij gisteren ook gebeurd en zelfs met een kort bericht dat ik wilde verzenden.Ik kwam automatisch bij het grote inlog scherm en ja alles was weg.Dit is pas de eerste keer dat ik dit probleem heb gehad, voorheen zelfs met veel langere berichten heb ik deze ervaring nooit gehad.
Wel ga ik nu wat Zuiderzon zegt toepassen de tekst eerst op het kladblok schrijven lijkt me veiliger.
Groetjes en succes,

Hubertus53
Ons lijden zal eens ons voordeel zijn.
Gebruikersavatar
louisa
Gevorderd lid
Berichten: 11884
Lid geworden op: 14 jul 2009, 22:40

Bericht door louisa »

Hallo Teb,

Dank je wel voor de heldere, duidelijke uitleg. :P

Groetjes, Louisa
Afbeelding
ME of Lyme?: http://www.me-gids.net/module-ME_CVS_do ... d-942.html

-Als je geen ster aan de hemel kunt zijn, wees dan een lampje in je huis-
Plaats reactie